Στον 13ο και τελευταίο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, στην Αυστραλία, οι Βέλγοι Neuville – Gilsoul με το Hyundai i20 δεν επέτρεψαν σε κανέναν να αμφισβητήσει την κυριαρχία τους, εκτός από τους «ομόσταβλους» Mikkelsen – Jaeger που πετούσαν στην αρχή με το δικό τους i20.
Μαζί τους αρχικά οι Meeke – Nagle με το Citroen C3 WRC, ενώ στο παιχνίδι του βάθρου ήταν εξ αρχής τόσο ο Latvala με το Yaris WRC, όσο και ο Tanak με το 2ο Fiesta της ομάδας M Sport που κέρδισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών 2017.
Στην εξέλιξη του αγώνα της χώρας των καγκουρό, ο Mikkelsen, κατάφερε να κλατάρει ταυτόχρονα 2 λάστιχα, ενώ είχε μόνο μια ρεζέρβα και εγκατέλειψε, ενώ ο Meeke έκανε ένα από τα συχνά λάθη του και υποχώρησε στην κατάταξη.
Κάπως έτσι, η πρώτη θέση του τελευταίου αγώνα της χρονιάς, έγινε αντικείμενο διεκδίκησης μεταξύ του Neuville που προηγείτο σταθερά, και του Latvala που ειδική με την ειδική, μείωνε την διαφορά.
Όλα αυτά μέχρι δυο ειδικές πριν το τέλος, όταν ο Βέλγος πήρε και πάλι σημαντική διαφορά, αναγκάζοντας ουσιαστικά τον Φινλανδό, να κάνει το λάθος και να βγει από τον δρόμο, εγκαταλείποντας.
Με αυτό τον τρόπο επωφελήθηκε ο Τanak που σκερφάλωσε δεύτερος στην κατάταξη, αλλά και ο τοπικός Paddon με το 3ο Hyundai, που συμπλήρωσε το βάθρο.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής 2017, Ozier, αφού κινήθηκε μέτρια σε όλη την διάρκεια του αγώνα κατάφερε τελικά να τερματίσει 4ος κερδίζοντας μόνο την τελευταία ειδική του αγώνα.
Από Ελληνικής πλευράς, ο Ιορδάνης Σερδερίδης, πρωταθλητής WRC Trophy 2017, τερμάτισε 11ος, στην καλύτερή του μέχρι στιγμής επίδοση, μπροστά από τον νεότατο Kalle Rovanpera, που άφησε πολλές υποσχέσεις για το μέλλον.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι στη βαθμολογία των οδηγών τον πρωταθλητή Ozier ακολούθησαν οι Neuville και Tanak, ενώ στο πρωτάθλημα κατασκευαστών τις τρεις πρώτες θέσεις κατέκτησαν η M Sport (Ford), η Hyundai και η Gazoo –Toyota.
Αυτό ήταν και το τέλος του φετινού, για πολλούς καλύτερου όλων των εποχών πρωταθλήματος ράλι. Ραντεβού στα τέλη του επόμενου Γενάρη με το Ράλι Μόντε Κάρλο.
Νίκος Τσάδαρης