Συνεχίζοντας μια μακρά παράδοση 3 και πλέον δεκαετιών, το νέο Fiat Panda έρχεται ολοκληρωτικά αλλαγμένο, ώστε να αποτελέσει και πάλι μια από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των μίνι μοντέλων.
Με μια ματιά
-Η τρίτη γενιά Panda
-Περισσότερο στρογγυλεμένη αισθητική
-Μακρύτερο και πιο πλατύ
-Και με τους νέους TwinAir κινητήρες
-Λανσάρισμα το Μάρτιο του 2012
Πρόκειται για την 3η γενιά, στα 31 χρόνια παρουσίας του ιταλικού μίνι μοντέλου στην αγορά, η οποία έρχεται και πάλι αποκλειστικά με 5θυρο αμάξωμα, όμως από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο. Άλλωστε, από τη μια το πάτωμά του είναι νέο, αφού το νέο Panda βασίζεται πλέον στο πολύ αξιόλογο δάπεδο του Fiat 500, ενώ από την άλλη η κατασκευή του δεν θα γίνεται πλέον στο Τισί της Πολωνίας, αλλά σε μια νέα γραμμή παραγωγής της Fiat στο εργοστάσιο του Πομιλιάνο Ντ’ Άρκο της Νάπολης, στην Ιταλία.
Μεγαλύτερο και με περισσότερες καμπύλες
Το πρώτο στοιχείο της παρουσίας του νέου Fiat Panda, είναι η αύξηση των διαστάσεών του σε σχέση με το παρελθόν. Το μήκος λοιπόν φτάνει πλέον στα 3,65 μέτρα, το πλάτος στα 1,64 μέτρα και το ύψος στα 1,55 μέτρα (από 3,54 μ., 1,58 μ. και 1,54 μ. πριν αντίστοιχα), ενώ μόνο το μεταξόνιο διατηρείται στα ίδια επίπεδα (2,3 μέτρα).
Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα εν πρώτοις το αυτοκίνητο να δείχνει πιο συμμετρικό, αλλά και παράλληλα, περισσότερο συμπαγές σε σχέση με πριν. Σε αυτό βέβαια συμβάλει και η νέα σχεδίαση, η οποία διατηρεί περισσότερες καμπύλες γραμμές και λιγότερες γωνίες και ακμές σε σχέση με αυτές του αμαξώματος του προηγούμενου Panda. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρκετά συμπαθητικό και γρήγορα αποδεκτό στο μάτι, όμως είναι αλήθεια ότι οι Ιταλοί θα μπορούσαν να τολμήσουν λίγο περισσότερο αισθητικά. Στα χαρακτηριστικά της εμφάνισης του νέου Panda πάντως, συνεχίζουν να συμπεριλαμβάνονται οι αρκετές γυάλινες πλαϊνές επιφάνειες και ειδικά, το μεγάλο τετράγωνο πίσω πλαϊνό τζάμι, που εισέρχεται στα πίσω φώτα.
Κινητήρες – Αναζωογόνηση με τους TwinAir
Το νέο Fiat Panda λαμβάνει και αυτό τη νέα γενιά κινητήρων TwinAir, ώστε να ωφεληθεί τόσο σε απόδοση, όσο και κυρίως σε εκπομπές CO2 και κατανάλωση καυσίμου. Δύο λοιπόν θα είναι οι εκδόσεις του νέου 2κύλινδρου μπλοκ των 875 κ.εκ., μια ατμοσφαιρική και μια με turbo. Η πρώτη θα έχει απόδοση 65 ίππων και η δεύτερη 85, ενώ και οι δύο εκδόσεις θα διαθέτουν σύστημα αυτόματου Start&Stop.
Παραδοσιακά πάντως και λίγο μετά το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου, θα υπάρχει και πάλι τετρακίνητη έκδοση. Τα μοτέρ του Panda όμως δεν ολοκληρώνονται με τους TwinAir, αφού στη γκάμα θα υπάρχει και πάλι ο αξιόπιστος 1,2 Fire με 69 ίππους, αλλά και ο ιδιαίτερα αξιόλογος diesel 1,3 Multijet με 75 ίππους.
Τέλος, δύο εκδόσεις με εναλλακτικά καύσιμα, μια με υγραέριο και μία με φυσικό αέριο, θα προστεθούν λίγο μετά το λανσάρισμα στις επιλογές του αγοραστή.
Εσωτερικό – Ευχάριστο, πρακτικό και με πολύ καλή εργονομία
Περισσότερο ορθολογιστικό σε σχεδίαση, αλλά και με έμφαση στην πολύ καλή εργονομία και στην πρακτικότητα έρχεται το εσωτερικό του νέου Panda. Εγκαταλείπεται λοιπόν η πρακτική της διαφορετικότητας της κονσόλας από το ταμπλό που ίσχυε πριν, αφού πλέον το ταμπλό αποτελείται από ένα μεγάλο οριζόντιο τμήμα, που περικλείει τον πίνακα οργάνων, τα χειριστήρια του κλιματισμού και το ηχοσύστημα.
Τα μόνα δύο στοιχεία που διατηρούν δεσμό με το παρελθόν, είναι ο υψηλά τοποθετημένος επιλογέας και η παρουσία των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων πάνω στην κεντρική κονσόλα. Το συνολικό αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι τόσο «παιχνιδιάρικο» όσο πριν, όμως συμβάλει και πάλι στη δημιουργία μιας γενικότερα ευχάριστης ατμόσφαιρας στο εσωτερικό.
Σημαντικά βήματα προόδου έχουν γίνει πάντως στον τομέα της πρακτικότητας, αφού υπάρχουν 6 ποτηροθήκες στο τούνελ της κονσόλας (+2 στο εσωτερικό των θυρών), ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος στο ταμπλό πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, μια επιπλέον θήκη κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων κ.λπ. Σε επίπεδο ποιότητας τέλος, τα πλαστικά είναι εξ ολοκλήρου σκληρά στην αφή, με το φινίρισμά τους και τη συναρμογή να έδειξαν ότι βρίσκονται σε καλά επίπεδα για την κατηγορία.
Eν τω μεταξύ, ο χώρος αποσκευών του νέου Panda έχει εντυπωσιακές διαστάσεις, αφού ο διαθέσιμος όγκος του κυμαίνεται από 225 έως 870 λίτρα, ανάλογα τη θέση των πίσω αναδιπλούμενων καθισμάτων.
Η ιστορία του Panda
Ποιος δεν ξέρει το Fiat Panda; Ένα μοντέλο που έχει ήδη συμπληρώσει 31 χρόνια στη γκάμα της Fiat και μέσα σε αυτό το διάστημα μας έχει δώσει μόλις 2 γενιές! Η πρώτη εξ αυτών, η οποία δεν παρέκκλινε ποτέ από το 3θυρο αμάξωμά της και τον εξαιρετικό value for money χαρακτήρα της, έμεινε στην αγορά για 24 χρόνια, από το 1980 έως και το 2003.
Το δεύτερο Panda πωλήθηκε για 8 χρόνια στην Ευρώπη (2003-2011) και κατάφερε να αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες στη σύγχρονη ιστορία της Fiat, υπερβαίνοντας τα 2.000.000 οχήματα στα 8 του χρόνια παρουσίας στις Ευρωπαϊκές αγορές. Επίσης, ήταν το πρώτο μίνι στην ιστορία που κέρδισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της χρονιάς» το 2004.
Πηγή: autotriti.gr