Από το 2013 η BMW μετονόμασε την Cabrio, την Coupe και την Gran Coupe, της σειράς 3, σε σειρά 4. Η επιλογή αυτή εκ του αποτελέσματος κρίθηκε απολύτως πετυχημένη καθώς μέχρι τα τέλη του 2016 πουλήθηκαν 400.000 αυτοκίνητα της σειράς που κατασκευάζεται σε 3 πόλεις της Γερμανίας.
Πρόσφατα η σειρά ανανεώθηκε με αλλαγές που δεν φαίνονται εύκολα και έτσι βρεθήκαμε στο Σούνιο για μια πρώτη γνωριμία με τις νέες BMW 4, μία εκ των οποίων είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα.
Ας δούμε όμως επί τροχάδην τις διακριτικές αλλαγές.
Οι ανασχεδιασμένοι προβολείς LED αντικαθιστούν τις μονάδες xenon των απερχόμενων μοντέλων. Επίσης, όλα τα μοντέλα της γκάμας εφοδιάζονται με εμπρός προβολείς LED στο βασικό εξοπλισμό τους. Επίσης τα πίσω φώτα είναι LED για πρώτη φορά στη σειρά 4, ενώ οι τροποποιημένοι αεραγωγοί και η νέα πίσω ποδιά προσθέτουν στην σπορ εμφάνιση του μοντέλου.
Στο εσωτερικό, οι νέες γαλβανιζέ λεπτομέρειες, τα στοιχεία χρωμίου και η αστραφτερή μαύρη κεντρική κονσόλα ενισχύουν την αίσθηση ποιότητας. Ένα ακόμα ξεχωριστό στοιχείο είναι η διπλή ραφή στο ταμπλό, ενώ τρία νέα χρώματα ταπετσαρίας μαζί με τρεις νέες διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού παρέχουν ακόμα περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης.
Δύο νέα εξωτερικά χρώματα Snapper Rocks Blue και Sunset Orange διατίθενται αποκλειστικά για τα μοντέλα της νέας Σειράς 4, ενώ υπάρχουν και νέα σχέδια ζαντών ειδικά για κάθε έκδοση εξοπλισμού Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport.
Οι νέες BMW Σειράς 4 Coupe και Gran Coupe έχουν τώρα πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης, γεγονός που βελτιώνει τόσο τις πλευρικές όσο και τις διαμήκεις επιταχύνσεις ανεξαρτήτως φορτίου στο όχημα.
Το ίδιο ισχύει και για τις αναρτήσεις M Sport και Adaptive, ενώ όλη η νέα σειρά 4 έχει βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης.
Όλοι οι βενζινοκινητήρες και 4κύλινδροι diesel που τοποθετούνται στη νέα Σειρά 4 προέρχονται από την τελευταία οικογένεια κινητήρων BMW Efficient Dynamics και υιοθετούν τεχνολογία Twin Power Turbo. Υπάρχουν τρεις βενζινοκινητήρες και τρεις εκδόσεις diesel με ισχύ που ξεκινά από τους 184 ίππους για την 420i και φθάνουν τους 326 στην έκδοση 440i.
Συνολικά δώδεκα εκδόσεις σειράς 4 διατίθενται με το σύστημα τετρακίνησης xDrive, ενώ η 435d xDrive διατίθεται με το ευφυές σύστημα all-wheel-drive στο βασικό εξοπλισμό της και στις τρεις εκδόσεις Coupe.
Πλέον αυτών, το προαιρετικό σύστημα Πλοήγησης Navigation για τη νέα Σειρά 4 περιλαμβάνει τώρα μία οθόνη με μεγάλα εικονίδια που είναι πιο εύχρηστα. Η διάταξη των εικονιδίων μπορεί να προσαρμόζεται και να προβάλλεται πάντα η πιο ενημερωμένη έκδοση του περιεχομένου του συνδεδεμένου μενού, κάτι που κάνει τα λειτουργία ακόμα πιο διαισθητική για τους χρήστες.
Επίσης, όλες οι εκδόσεις προαιρετικά διατίθενται με σύστημα Multifunctional Instrument Display, που προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικής απεικόνισης για όλες τις ενδείξεις ανάλογα με τον επιθυμητό πρόγραμμα οδηγικής εμπειρίας.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα την έκδοση Gran Coupe 420d με κινητήρα πετρελαίου 190 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η γενική εικόνα αποπνέει αίσθηση άνεσης και χλιδής, σε τεχνολογικά σύγχρονο περιβάλλον χάρη –κυρίως- στον νέο πίνακα οργάνων αλλά και στην οθόνη πολυμέσων.
Η σχεδόν άριστη θέση οδήγησης συνοδεύεται από άμεσο και ακριβές τιμόνι, ενώ ο συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου δείχνει αρμονικός είτε στη ράθυμη, είτε στη σπορ οδήγηση.
Το βαρύ όχημα πατά στον δρόμο με σιγουριά και στρίβει ουδέτερα ακόμα και όταν το πιέζεις σε κλειστές στροφές όπως αυτές του παραλιακού δρόμου προς Σούνιο. Η ανάρτηση ελέγχει με ευκολία το αμάξωμα, απορροφώντας σχεδόν πλήρως τις ανωμαλίες του δρόμου και τα φρένα είναι εκεί σε κάθε στιγμή έτοιμα και δυνατά να διορθώσουν την όποια λάθος εκτίμηση του οδηγού.
Σε γενικές γραμμές η πρώτη εντύπωση είναι ότι, το καλό έγινε καλύτερο, κάτι που περιμένουμε να επιβεβαιώσουμε στην αναλυτική δοκιμή προσεχώς.
Όσο για τις τιμές, αυτές ξεκινούν από τις 43.150 ευρώ για την Coupe 418i με τον 1500άρη κινητήρα και φθάνουν τα 141.360 ευρώ για την Μ4 Cabrio, ενώ από τον Αύγουστο αναμένονται 2500 αντίτυπα της M4 CS των 460 ίππων, προς 185.500 ευρώ έκαστο.
Νίκος Τσάδαρης