Η BMW παρουσίασε τη νέα BMW Σειρά 6 Gran Turismo που συνδυάζει την άνεση μεγάλων αποστάσεων ενός πολυτελούς sedan με το γοητευτικό στυλ ενός coupe.
Η εντυπωσιακή λειτουργικότητα και τα υψηλά πρότυπα οδηγικής άνεσης και ευρυχωρίας για ξεκούραστα ταξίδια είναι από τα στοιχεία που προσδιόρισαν το χαρακτήρα του προκατόχου της και ιδρυτή αυτής της κατηγορίας.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν βελτιωθεί τώρα περαιτέρω στη νέα Σειρά 6 Gran Turismo, της οποίας η συστηματική εξέλιξη από τη Σειρά 5 Gran Turismo είναι ιδιαίτερα εμφανής στη σπορ κομψότητα, τα πολύ προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού, τα καινοτόμα συστήματα ελέγχου / υποστήριξης και την τεράστια πρόοδο στις δυναμικές επιδόσεις και την απόδοση του νέου μοντέλου.
Η νέα BMW Σειρά 6 Gran Turismo θα κάνει το ντεμπούτο της στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο του 2017. Στην αγορά αναμένεται το Νοέμβριο του 2017, όπου θα διατίθεται με επιλογή από τρεις κινητήρες τελευταίας γενιάς του BMW Group. Το ευφυές σύστημα τετρακίνησης BMW θα διατίθεται επίσης με δύο εκδόσεις μοντέλων από το λανσάρισμα.
Ελαφρύτερη, σπορ, άνετη και αποδοτική
Ένας συνδυασμός ευφυούς μηχανολογίας ελαφρού βάρους και αυξημένης χρήσης αλουμινίου και ατσαλιών υψηλής αντοχής για τα εξαρτήματα του αμαξώματος και του πλαισίου έχουν μειώσει το βάρος της νέας Σειράς 6 Gran Turismo κατά 150 κιλά περίπου συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Μαζί με τη σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική, η αύξηση ισχύος και η καλύτερη απόδοση των κινητήρων, αναβαθμίζουν τις σπορ επιδόσεις του αυτοκινήτου, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση.
Ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα, η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ ολοκληρώνεται 0,7 δευτερόλεπτα ταχύτερα συγκριτικά με το αντίστοιχο προηγούμενο μοντέλο, ενώ οι τιμές κατανάλωσης και ρύπων στον κύκλο NEDC είναι 15% χαμηλότερες. Πίσω από την αναβαθμισμένη δυναμική συμπεριφορά και οδηγική άνεση της νέας Gran Turismo κρύβονται οι εκτενείς βελτιώσεις της τεχνολογίας πλαισίου. Ο πίσω άξονας διαθέτει αερανάρτηση με αυτόματο σύστημα ρύθμισης ύψους (βασικός εξοπλισμός), ενώ η οδηγική άνεση μπορεί να αυξηθεί με την προαιρετική ανάρτηση Adaptive (που περιλαμβάνει εμπρός / πίσω αερανάρτηση και Dynamic Damper Control).
Το Executive Drive, που προσφέρεται σε συνδυασμό με το σύστημα Integral Active Steering και διαθέτει ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς, χαρίζει πιο σπορ αίσθηση. Η αερανάρτηση στους δύο άξονες επιτρέπει τη μηχανική ρύθμιση του ύψους του οχήματος, που σημαίνει ότι η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί κατά 20 χλστ μέσω ενός μπουτόν, για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των χωματόδρομων και απότομων κλίσεων (ραμπών), για παράδειγμα. Το όχημα μπορεί επίσης να χαμηλώσει κατά 10 χλστ, είτε μηχανικά μέσω μπουτόν, ή αυτόματα όταν είναι επιλεγμένο το Sport mode από το διακόπτη Driving Experience Control ή όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπεράσει τα 120 χλμ/ώρα. Όλα τα προαιρετικά συστήματα της ανάρτησης διατίθενται τώρα σε συνδυασμό με BMW xDrive.
Σχεδίαση
Με εξωτερικό μήκος 5.091 χλστ (αύξηση 87 χλστ από το προηγούμενο μοντέλο), ίδιο πλάτος 1,902 χλστ και μειωμένο ύψος κατά 21 χλστ (1.538 χλστ) η νέα Σειρά 6 Gran Turismo αποκτά αεροδυναμικές αναλογίες. Το εμπρός τμήμα έχει μία χαρακτηριστική, δυναμική εμφάνιση με τους φακούς των στάνταρ προβολέων LED να εκτείνονται κατά μήκος της μεγάλης μάσκας.
Η σπορ κομψότητα που αποτελεί σήμα κατατεθέν της φίρμας αναδεικνύεται έντονα στην προφίλ όψη, χάρη σε γνώριμα χαρακτηριστικά όπως το μακρύ καπό, η τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα, ένα μεταξόνιο 3.070 χλστ, οι πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσια, και ένα επιμηκυμένο περίγραμμα κρυστάλλων που εκτείνεται βαθιά στο πίσω τμήμα. Η γραμμή οροφής είναι κεκλιμένη σε στυλ coupe και ενσωματώνεται στο πίσω τμήμα που είναι τώρα 64 χλστ χαμηλότερο. Το τρισδιάστατο στυλ των πίσω φώτων προσθέτει μία ακόμα εντυπωσιακή νότα.
Η χαμηλωμένη σιλουέτα επιδρά θετικά στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τα ενεργά πτερύγια και άλλα μέτρα όπως Air Curtains, Air Breathers και μία αυτόματα εκτεινόμενη πίσω αεροτομή. Σαν αποτέλεσμα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) σε σχέση με το 0.29 του προηγούμενου μοντέλου, έχει μειωθεί στο 0.25.
Οδηγική απόλαυση, άνεση και λειτουργικότητα
Στη σχεδίαση εσωτερικού κυριαρχεί ένα οδηγοκεντρικό cockpit και μία εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων βελτιστοποιεί τη σφαιρική ορατότητα του οδηγού και μαζί με την εργονομική διάταξη των χειριστηρίων, συμβάλλει σε μία απαράμιλλη αίσθηση οδηγικής απόλαυσης.
Οι γραμμές, τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας διαμορφώνουν μία προηγμένη, premium εικόνα και αίσθηση. Το πίσω τμήμα περιλαμβάνει τρία καθίσματα κανονικού μεγέθους που προσφέρουν μεγιστοποιημένο χώρο για τα πόδια. Η διεξοδική βελτιστοποίηση της διάταξης χώρων προσέθεσε έξτρα χώρο για το κεφάλι, ενώ τα ανασχεδιασμένα πίσω φώτα και η βελτιωμένη ηχομόνωση ανεβάζουν ακόμα ψηλότερα τον πήχη της άνεσης. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα comfort που διατίθενται προαιρετικά για το πίσω τμήμα επιτρέπουν τη ρύθμιση της γωνίας κλίσης της πλάτης με το πάτημα ενός μπουτόν.
Η Σειρά 6 Gran Turismo έχει μονοκόμματη πίσω πόρτα που ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά (βασικός εξοπλισμός). Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 610 λτ (+ 110 λτ επιπλέον από το προηγούμενο μοντέλο). Το σκαλοπάτι φόρτωσης έχει χαμηλώσει πάνω από πέντε εκατοστά και τώρα είναι στο ίδιο επίπεδο με τον πάτωμα του χώρου αποσκευών. Η διαιρούμενη 40 : 20 : 40 πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνεται ηλεκτρικά μέσω μπουτόν στο χώρο αποσκευών. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η μέγιστη χωρητικότητα έχει αυξηθεί στα 1.800 λτ – +100 λτ σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών αποτελείται από δύο τμήματα, είναι άκαμπτο και αποθηκεύεται σε θάλαμο κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών.
Νέοι κινητήρες, 8τάχυτο κιβώτιο στάνταρ & BMW xDrive προαιρετικά
Οι κινητήρες της νέας Σειράς 6 Gran Turismo υιοθετούν τεχνολογία TwinPower Turbo και συνδυάζονται με 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic στάνταρ. Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας της 630i Gran Turismo αποδίδει μέγιστη ισχύ 258 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο από 0 στα 100 χλμ. σε 6,3 δευτερόλεπτα με κατανάλωση μικτού κύκλου 6,6–6,2 λτ / 100 χλμ και εκπομπές CO2 152–142 γρ/ χλμ.
Αποδίδοντας 340 ίππους και μέγιστη ροπή 450 Nm, ο 6κύλινδρος εν σειρά 3.0 λτ βενζινοκινητήρας προσφέρει στην 640i Gran Turismo επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ σε 5,4 δεύτερα, ενώ η νέα 640i xDrive Gran Turismo είναι λίγο ταχύτερη στα 5,3 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση μικτού κύκλου των δύο μοντέλων κυμαίνεται μεταξύ 7.4–7.0 λτ./ 100 χλμ και 8,2–7,7 λτ./ 100 χλμ αντίστοιχα, που ισοδυναμεί με εκπομπές CO2 μεταξύ 169 / 159 γρ και 187 / 177 γρ /χλμ.
Ο 6ύλινδρος εν σειρά diesel 3.0 λτ κινητήρας που αποδίδει 265 ίππους και μέγιστη ροπή 620 Nm μπορεί να συνδυάζεται προαιρετικά με τετρακίνηση. Η νέα 630d Gran Turismo και η νέα 630d xDrive Gran Turismo έχουν επιτάχυνση 0 – 100 χλμ σε 6,1 δευτ. και 6,0 δευτ. αντίστοιχα. Οι τιμές κατανάλωσης μικτού κύκλου και εκπομπών ρύπων είναι 5,3–4,9 λτ / 100 χλμ και 139–129 γρ / χλμ για την 630d Gran Turismo & 5,9–5,5 λτ. / 100 χλμ και 154–144 γρ / χλμ για την630d xDrive Gran Turismo.
Ευέλικτο σύστημα ελέγχου
Η Σειρά 6 Gran Turismo διαθέτει σύστημα απεικόνισης και ελέγχου που προσφέρει απαράμιλλη ευελιξία για τις λειτουργίες χειρισμού, πλοήγησης, επικοινωνίας και ενημέρωσης / ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου. Στην καρδιά όλων βρίσκεται το σύστημα iDrive, μαζί με το Touch Controller στην κεντρική κονσόλα και το Control Display, που τώρα έχει τη μορφή ανεξάρτητης οθόνης αφής. Η οθόνη υψηλής ανάλυσης έχει διαγώνιο 10,25 ιντσών, ενώ η διάταξη μενού σε στυλ tiles με κινούμενα γραφικά σε πραγματικό χρόνο διευκολύνει το διαισθητικό έλεγχο των λειτουργιών. Η Σειρά 6 Gran Turismo προσφέρει επίσης την άνεση του φωνητικού ελέγχου και του συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών της μάρκας. Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν και τη νέα γενιά Head-Up Display, με επιφάνεια προβολής 70% μεγαλύτερη από πριν.
Συστήματα υποστήριξης οδηγού
Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού χρησιμοποιούν στερεοσκοπική κάμερα και προαιρετικούς αισθητήρες ραντάρ και υπερήχων για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το όχημα. Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και πεζού (Collision και Pedestrian Warning) με λειτουργία City Collision Mitigation περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει τη νέα, βελτιωμένη έκδοση του Active Cruise Control με Stop & Go που λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 0 και 210 χλμ/ώρα.
Το Steering & lane control assistant (ενεργό στο ίδιο φάσμα ταχυτήτων) αντιπροσωπεύει ένα ακόμα βήμα στο δρόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Αυτό χρησιμοποιεί τις σημάνσεις του δρόμου και τα προπορευόμενα οχήματα για προσανατολισμό και βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα του. Τα συστήματα Lane Departure και Lane Change Warning, Side Collision Warning και το Evasion Aid αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας βοηθώντας τον οδηγό με τις κατάλληλες διορθωτικές παρεμβάσεις στο τιμόνι. Οι προειδοποιήσεις Διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Crossing traffic warning), Προτεραιότητας (Priority warning), Διασταύρωσης (Crossroads warning) και Λάθους κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο (Wrong-way warning) συμβάλλουν στην αποφυγή ενδεχομένως επικίνδυνων καταστάσεων. Τέλος, η Σειρά 6 Gran Turismo διατίθεται κατόπιν παραγγελίας με το στοιχείο Remote Control Parking.
BMW Connected
Οι ιδιοκτήτες της Σειράς 6 Gran Turismo μπορούν επίσης να απολαμβάνουν τα οφέλη του BMW Connected: ευφυής συνδεσιμότητα που βοηθά τους οδηγούς να φτάνουν στον προορισμό τους στον προορισμό τους και με ελάχιστο στρες, ακόμα και όταν βρίσκονται εκτός του αυτοκινήτου. Για το σκοπό αυτό, καταχωρήσεις ημερολογίου από ένα smartphone μπορούν να χρησιμοποιηθούν για προγραμματισμό διαδρομής: για παράδειγμα, η ιδανική ώρα αναχώρησης μπορεί να υπολογιστεί με βάση τα δεδομένα κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και ο προορισμός πλοήγησης μπορεί να μεταφερθεί στο αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη. Μέσα από το αυτοκίνητο, οι οδηγοί διαχειρίζονται δεδομένα ημερολογίου, e-mail και επαφών μέσω της λειτουργίας Microsoft Exchange. Το smartphone τους ενσωματώνεται ασύρματα μέσω Bluetooth, ενώ υπάρχει δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης.
Το σύστημα ενημέρωσης κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο (Real Time Traffic Information) επισημαίνει την παρουσία κυκλοφοριακών ανασχέσεων και αργά κινούμενης κυκλοφορίας. Το On-Street Parking Information βοηθά στην ανεύρεση σημείων στάθμευσης στο πλάι του δρόμου, ενώ η λειτουργία Remote 3D View επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν live εικόνες του αυτοκινήτου τους και της γύρω περιοχής στο smartphone τους.
Εκδόσεις
BMW 630 i Gran Turismo: 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 258 hp στις 5.000 – 6.500 rpm, μέγιστη ροπή: 400 Nm στις 1.550 – 4.400 rpm. Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,3 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 250 km/h. Κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος: 6,6 – 6,2 l/100 km, Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 152 – 142 g/km.
BMW 640 i Gran Turismo/BMW 640 i xDrive Gran Turismo: 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 2.998cc, ισχύς: 340 hp στις 5.500 – 6.500 rpm, μέγιστη ροπή: 450 Nm στις 1.380 – 5.200 rpm. Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,4 δευτ. / 5,3 δευτ., τελική ταχύτητα: 250 km/h / 250 km/h. Κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος : 7,4 – 7,0 l/100 km / 8,2 – 7,7 l/100 km, Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 169 – 159 g/km / 187 – 177 g/km.
BMW 630 d Gran Turismo/BMW 630 d xDrive Gran Turismo: 6κύλινδρος εν σειρά diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 2.993cc, ισχύς: 265 hp στις 4.000 rpm, μέγιστη ροπή: 620 Nm στις 2.000 – 2.500 rpm. Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,1 δευτ. / 6,0 δευτ., τελική ταχύτητα: 250 km/h / 250 km/h. Κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος : 5,3 – 4,9 l/100 km / 5,9 – 5,5 l/100 km, Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 139 – 129 g/km / 154 – 144 g/km.
Νίκος Τσάδαρης