Φροντίστε να μειώσετε τους ρύπους του αυτοκινήτου σας με μερικές απλές κινήσεις.
Καθαρισμός φίλτρου αέρα
Ελέγχετε τακτικά το φίλτρο αέρα του αυτοκινήτου σας. Εάν χρειάζεται αλλαγή ή καθαρισμό κάντε το άμεσα. Ένα βρόμικο φίλτρο εμποδίζει την ροή του αέρα στους θαλάμους καύσης του κινητήρα και αυξάνει την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου ανά κύλινδρο με άμεση συνέπεια την εκπομπή μεγαλύτερης ποσότητας ρύπων.Κάρτα Καυσαερίων-καταλύτης.
Μην αμελείτε να κάνετε συχνά έλεγχο της λειτουργίας του καταλύτη καθώς και του αισθητήρα Λ και μην επαναπαύεστε ότι έχετε την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων. Για πολλούς λόγους ο καταλύτης του αυτοκίνητου μπορεί να μην λειτουργεί σωστά ή και καθόλου και τότε οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι περισσότεροι και σαφώς πιο τοξικοί.
Πίεση ελαστικών
Η αυξημένη κατανάλωση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ανάλογη εκπομπή ρύπων. Η χαμηλή πίεση του αέρα στα ελαστικά αυξάνει το συντελεστή τριβής αναγκάζοντας τον κινητήρα να ξοδεύει περισσότερη βενζίνη για να ανταποκριθεί. Μην αμελείτε τον έλεγχο της πίεσής τους.
«Ξεμπούκωμα»
Το μποτιλιάρισμα και γενικώς η κίνηση σε πόλεις με έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα μας αναγκάζει να κινούμαστε με μικρή ταχύτητα (συχνά δεν μπορούμε να βάλουμε ούτε 2η σχέση στο κιβώτιο). Αυτό φθείρει τον κινητήρα επιτρέποντας τη δημιουργία καταλοίπων άρα και αυξημένη εκπομπή ρύπων. Όσο πιο συχνά μπορείτε κινείτε το αυτοκίνητο σας σε ανοιχτούς δρόμους με αυξημένη ταχύτητα ώστε να λειτουργεί για μεγαλύτερο διάστημα ο κινητήρας με υψηλούς ρυθμούς περιστροφής.
Αεροδυναμική
Η αύξηση του αεροδυναμικού συντελεστή οδηγεί και σε αυξημένη κατανάλωση που οδηγεί και στην εκπομπή περισσότερων ρύπων. Αφαιρέστε σχάρες και μπαγκαζιέρες όταν δεν τις χρησιμοποιείτε γιατί εκτός από το θόρυβο αυξάνουν και την κατανάλωση.
Τρόπος οδήγησης
Αποφύγετε τη μεγάλη σχέση στο κιβώτιο όταν κινείστε με χαμηλή ταχύτητα γιατί με αυτό τον τρόπο δεν εξασφαλίζετε οικονομία στο καύσιμο και “χαλαρότητα” στον κινητήρα αλλά ακριβώς το αντίθετο αφού ο κινητήρας χρειάζεται περισσότερο καύσιμο για να ανταποκριθεί. Γενικά αποφύγετε το τσαρούχωμα του γκαζιού γιατί οι κύλινδροι γεμίζουν με καύσιμο που δεν καίγεται με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ρύποι. Επίσης περνά άκαυστη βενζίνη στον καταλύτη και τον καταστρέφει.
Πηγή: autotriti.gr