Ο διευθυντής της BMW Motorsport , Jens Marquardt, μαζί με τον Dirk Adorf, ο οποίος είχε ενεργή εμπλοκή στις δοκιμές του αυτοκινήτου ως οδηγός εξέλιξης (πραγματοποιήθηκαν 20.000 χλμ. δοκιμών), έδωσε το έναυσμα για τη φάση πωλήσεων κατά τη διάρκεια αποκλειστικής εκδήλωσης πελατών στο Nürburgring. Η BMW M 4 GT 4, έτοιμη για χρήση χάρη σε ένα ολοκληρωμένο αρχικό πακέτο, θα κοστίζει 169.000 ευρώ (συν ΦΠΑ).
Συνεχίζοντας ο κ. Marquardt είπε: «Η έναρξη των πωλήσεων σηματοδοτεί ένα ακόμα ορόσημό μας με την M4 GT4. Ανυπομονούμε να δούμε το αυτοκίνητο να σημειώνει επιτυχίες στα χέρια των ομάδων πελατών από το 2018. Προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα προηγμένο και αξιόπιστο μοντέλο GT4, που ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της BMW Motorsport, στην ισχυρή βάση μιας M4 Coupé. Η εξέλιξη της M4 GT4 επικεντρώθηκε στη χιλιομετρική κάλυψη, την οικονομία και την ευκολία συντήρησης».
Ο κινητήρας και το κιβώτιο, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών ελέγχου, προέρχονται από την M4 Coupé (κατανάλωση μικτού κύκλου, 8.3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 194 g/km). Το καπό από ανθρακονήματα προέρχεται από την M4 GTS (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8.5 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 199 g/km).
Επιπλέον, η M4 GT4 διαθέτει πόρτες από ανθρακονήματα, εμπρός σπλίτερ και πίσω πτέρυγες αγωνιστικών προδιαγραφών, μαζί με ένα αγωνιστικό σύστημα εξαγωγής. Το κάθισμα, τα φρένα και τα πεντάλ χρησιμοποιούν λύσεις που επίσης περιλαμβάνονται στο κορυφαίο μοντέλο του αγωνιστικού προγράμματος πελατών (customer racing), τη BMW M6 GT3
Η φιλοσοφία εσωτερικού είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για την άνεση του οδηγού, ώστε να μπορεί να είναι αφοσιωμένος στην οδήγηση. Οι μηχανικοί της μάρκας κινήθηκαν προς μία εντελώς νέα κατεύθυνση ως προς το λογισμικό ελέγχου κινητήρα. Η M4 GT4 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της BMW Motorsport που υιοθετεί τα λεγόμενα «USB Ισχύος» (Power Sticks), τα οποία μπορούν να προγραμματίζονται από πριν για διαφορετικά επίπεδα επιδόσεων του κινητήρα.
Χάρη στο σύστημα, που έχει εγκριθεί από το SRO Motorsports Group και προστατεύεται άριστα από μη εξουσιοδοτημένη παρέμβαση, το Plug-and-Play προσφέρει στους πελάτες της BMW Motorsport τη δυνατότητα να προσαρμόζουν ταχύτατα την Ισορροπία Επιδόσεων σε διάφορους αγώνες.
24 ώρες Nürburgring
Τους τελευταίους μήνες, η M4 GT4 έχει δοκιμαστεί από πολλούς εργοστασιακούς οδηγούς της φίρμας και οδηγούς των αγωνιστικών προγραμμάτων Juniors και πελατών (customer racing) σε διαφορετικές αγωνιστικές πίστες, με διάφορους τύπους ελαστικών και σε ποικίλες εξωτερικές συνθήκες.
Σκοπός αυτής της δοκιμής ήταν η προσαρμογή όλων των συστημάτων, όπως τα DSC και ABS, ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες του μηχανοκίνητου αθλητισμού όσο το δυνατόν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.
Η αξιοπιστία και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου έχουν ήδη βελτιωθεί σε αγώνες στο Nordschleife και στο 24 Hours of Dubai.
Η εμφάνιση στο Nürburgring 24 Hours αυτό το Σαββατοκύριακο είναι επόμενη σκληρή δοκιμασία στην εξέλιξη της M4 GT4. Ο Dirk Adorf, ο Ricky Collard και ο Jörg Weidinger, μηχανικός δοκιμών και εξέλιξης της BMW M GmbH και ο ίδιος πολύ επιτυχημένος αγωνιζόμενος στο BMW Sports Trophy επί πολλά χρόνια, θα χρησιμοποιήσουν τον κλασικό αγώνα αντοχής για να αποκτήσουν περισσότερες πολύτιμες γνώσεις σχετικά με το νέο αυτοκίνητο.
Θα αγωνιστούν στο Nürburgring 24 Hours δίπλα στο Βρετανό Jethro Bovingdon (GBR) με την δημοσιογραφική M4 GT4, με την υποστήριξη του προμηθευτή ελαστικών Hankook. Είναι η πρώτη φορά που ένας δημοσιογράφος θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει μία BMW προπαραγωγής όπως η M4 GT4.
Τεχνικές Προδιαγραφές της BMW M 4 GT 4
Διαστάσεις
- Μήκος χωρίς σπλίτερ: 4.671 mm
- Μήκος με σπλίτερ: 4.750 mm
- Πλάτος χωρίς καθρέπτες: 1.877 mm
- Πλάτος με καθρέπτες: 2.014 mm
- Ύψος: 1.369 mm μεταβλητό
- Μεταξόνιο: 2.812 mm
Κινητήρας
- Τύπος: Εξακύλινδρος εν σειρά, τέσσερις βαλβίδες
- Τεχνολογία: M TwinPower turbo, άμεσος ψεκασμός, Valvetronic
- Κυβισμός: 2.979 cc
- Ισχύς: Πάνω από 431 hp (ανάλογα με την Ισορροπία Επιδόσεων)
- Διαχείριση κινητήρα: Ηλεκτρονικά κινητήρα παραγωγής – ‘USB Ισχύος’ για προσαρμογή Ισορροπίας Επιδόσεων
- Σύστημα εξαγωγής: Ελαφρού βάρους σύστημα αγωνιστικών προδιαγραφών
Ρεζερβουάρ
- Ρεζερβουάρ ασφαλείας FT3
- Χωρητικότητα: 125 L (ανάλογα με τους κανονισμούς)
Πλαίσιο
- Πλαίσιο με συγκολημμένο κλωβό ασφαλείας προδιαγραφών DMSB (συμβατό με τους κανονισμούς της FIA), κατασκευάζεται από τη BMW Motorsport
- Οροφή, πόρτες και καπό από CFRP
- Συνθετικοί Δίσκοι από Makrolon® (θερμαινόμενος εμπρός δίσκος)
- Αγωνιστικά εμπρός σπλίτερ από CFRP
- Αγωνιστική ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα από CFRP
- Αγωνιστικά εμπρός πλευρικά πτερύγια προφυλακτήρα από CFRP
- Σύστημα πνευματικών γρύλλων
- Κλείδωμα καπό και πίσω πόρτας με ταχυσύνδεσμο
- Αγωνιστικές καλωδιώσεις ελαφρού βάρους
Ανάρτηση
- Αγωνιστικών προδιαγραφών εδράσεις συνδέσμων
- Ρυθμιζόμενες αγωνιστικές αντιστρεπτικές δοκοί μπροστά και πίσω
- Ειδικά αγωνιστικά αμορτισέρ (Öhlins) μπροστά και πίσω
- Ελατήρια, διατίθενται το καθένα με τρεις διαφορετικές σκληρότητες για τον εμπρός και πίσω άξονα
Κιβώτιο
- 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με λογισμικό από το μηχανοκίνητο αθλητισμό
- Μηχανικό μπλοκέ διαφορικό με ανεξάρτητη ψύξη
- Ειδικά κατασκευασμένα ημιξόνια με ρουλεμάν τροχών προσαρμοσμένα για αγώνες (πίσω άξονας)
Βοηθήματα οδηγού
- Συστήματα ευστάθειας ειδικά προσαρμοσμένα για τη BMW Motorsport (DSC/ABS)
- Τροχοί/ελαστικά
- 11 x 18 αλουμινένιοι τροχοί
- Διαστάσεις ελαστικών: 300/660 R18 (παράδοση με ελαστικά Hankook)
Φρένα
- 6-εμβόλων, σταθερή δαγκάνα εμπρός, AP Racing
- Διάμετρος δισκόφρενων: 390 mm
- 4- εμβόλων, σταθερή δαγκάνα πίσω, AP Racing
- Διάμετρος δισκόφρενων: 355 mm
- Σύστημα ρύθμισης κατανομής πίεσης πέδησης μπροστά και πίσω
- Διπλό σύστημα υποπίεσης ψύξης φρένων
Νίκος Τσάδαρης