Στο γκρουπ της BMW τα τελευταία χρόνια, είναι φανερό ότι ποντάρουν ηλεκτρικά. Με σημαίες τα i3 & i8, η βαυαρική φίρμα επεκτείνει ολοένα και περισσότερο την γκάμα τόσο των αμιγώς ηλεκτρικών, όσο μια των υβριδικών οχημάτων της, δηλώνοντας σε κάθε ευκαιρία ότι, η επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης ανήκει στον ηλεκτρισμό.
Στα πλαίσια αυτού του σκεπτικού, πρόσφατα ταξιδέψαμε στη Βιέννη, προκειμένου να πάρουμε μέρος στο «BMW Electric Now Tour 2017».
Εκεί, σε ένα μικρό αλλά έξυπνα στημένο κέντρο δοκιμών & εκπαίδευσης, είχαμε την ευκαιρία να φρεσκάρουμε τη γνωριμία μας με τα ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα της φίρμας, διαπιστώνοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ενός ή του άλλου συστήματος, αλλά και τις διαφορές που προκύπτουν στην πράξη όταν ο οδηγός αλλάζει τα προγράμματα χαρτογράφησης των ηλεκτρικών και υβριδικών κινητήρων.
Σημεία αναφοράς της ημερίδας, το «μικρό» i3 με τον ηλεκτροκινητήρα των 170 ίππων και τις «μεγάλες» μπαταρίες που δίνουν αυτονομία μέχρι 200 χλμ, αλλά και το αυτοκίνητο «από το μέλλον» όπως έχουμε χαρακτηρίσει, το υβριδικό τετρακίνητο i8, με τη συνδυαστική ιπποδύναμη των 362 ίππων (231 από το 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. και 131 από τον ηλεκτροκινητήρα).
Παραστάτες των πλέον γνωστών ηλεκτροκίνητων της BMW, ήταν ακόμα πέντε μοντέλα υβριδικής τεχνολογίας που τα οδηγήσαμε εντός ή εκτός πίστας, διαπιστώνοντας πάνω από όλα ότι, η φίρμα όσο και να εξελίσσει τον ηλεκτρισμό και –φυσικά- την αυτόνομη οδήγηση που έρχεται στη ζωή μας χέρι χέρι με το ρεύμα, δεν παραμελεί (αλλά αντίθετα ενισχύει) τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των ηλεκτρικών & υβριδικών της μοντέλων.
Αυτός είναι και ο λόγος που σε κάθε αλλαγή καθίσματος οδηγού, το χαμόγελο δεν έφευγε από τα χείλη, καθώς η οδηγική ευχαρίστηση σε έκανε να ξεχνάς πως οδηγείς αυτοκίνητα μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών ρύπων, που –θεωρητικά- δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο περιβάλλον παρά στην ευχαρίστηση του οδηγού.
Με κορυφαία λοιπόν την αίσθηση από το i8 (κατά τη γνώμη μου το κορυφαίο υβριδικό αυτοκίνητο στον κόσμο με μοναδικό μειονέκτημα την υψηλή τιμή κτήσης), δεν …χαλαστήκαμε καθόλου τόσο στο αναβαθμισμένο σε επίπεδο αυτονομίας i3, όσο και στα πέντε υβριδικά που ήταν τα εξής:
H νέα 530e (65.500 ευρώ) με 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα συν ένα ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 252 ίππων, με εκπομπές CO2 μόλις 46 γρμ/χλμ.
Η όμορφη 225xe Active Tourer (44.550 ευρώ) με 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, απόδοσης 136 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 88,5 ίππων (συνολικής ισχύος 224 ίππων) και εκπομπές C02 46 γρμ./χλμ.
Η 330e (47.532 ευρώ), με 2λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης 184 ίππων, αλλά και ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων (σύνολο απόδοσης 252 ίπποι), που εκπέμπει CO2 μόνο 44 γρμ./χλμ.
Η εντυπωσιακή τετρακίνητη X5 xDrive 40e (89.975 ευρώ) με 2λιτρο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα συνολικής απόδοσης 313 ίππων και εκπομπές CO2 μόνο 77 γρμ./χλμ.
Μαζί και η ναυαρχίδα της εταιρίας, η 740Le (114.600 ευρώ), επίσης με 4κύλινδρο κινητήρα και ηλεκτρογεννήτρια, συνολικής απόδοσης 326 ίππων και συνδυαστικής ροπής 51 χγρμ, με κιβώτιο Steptronic και μόνο 49 γρμ/χλμ εκπομπών C02.
Με τα παραπάνω υβριδικά BMW οδηγήσαμε κατ’ αρχή με ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς να μας λείπει η ισχύς, καθώς μπαίνοντας σε «μουντ» οικολογικής οδήγησης, παρασύρεσαι και χαλαρώνεις απολαμβάνοντας την έλλειψη θορύβου, την άνεση, αλλά και την πολυτελή κατασκευή όλων των μοντέλων, ενώ αν κάποια στιγμή την …«δεις αλλιώς», κανείς δεν σε εμποδίζει να αλλάξεις mode, να πατήσεις τέρμα γκάζι και να εξαφανιστείς με την μέγιστη δυνατή πολυτέλεια, ασφάλεια, όσο και οδηγική απόλαυση.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το αστέρι της εκδήλωσης ήταν η i8, ένα όχημα τόσο απλό και σύνθετο συγχρόνως, με το οποίο μπορείς να κινηθείς σε πόλη, ή εκτός, ράθυμα ή γρήγορα, χαλαρά ή αγωνιστικά, χωρίς πουθενά να υστερεί, ενώ η μέση κατανάλωση (με λογική χρήση γκαζιού) σε αφήνει με το στόμα ανοικτό, όπως επίσης και η τιμή κτήσης που έχει μεν πέσει από την πρώτη εμφάνιση του μοντέλου, αλλά με 157.450 ευρώ, ισοδυναμεί με αυτήν πολυκατοικίας στο κέντρο της Αθήνας.
Αυτά λοιπόν εν συντομία για την συγκεντρωτική γνωριμία μας με τα ηλεκτρικά/υβριδικά BMW, που εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς
με το BMW Group να είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, καθώς το 2016 παρέδωσε πάνω από 62.000 ηλεκτρικά οχήματα στους αγοραστές του (από τα οποία σχεδόν 25.500 πλήρως ηλεκτρικά i3) και το πρώτο τρίμηνο του 2017 παρέδωσε σχεδόν 20.000, ενώ ο φετινός στόχος είναι η πώληση 100.000 ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο.
Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι οι προβλέψεις του γκρουπ BMW μέχρι το 2025, είναι ότι, τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν μία αναλογία 15-25% επί του συνόλου των πωλήσεων.
Νίκος Τσάδαρης