Ξεκίνησε η ιστορική αναπαράσταση του Mille Miglia, του περίφημου αγώνα που ο Enzo Ferrari όρισε ως «το πιο όμορφο οδοιπορικό μουσείο στον κόσμο». Η 35η εκδήλωση που πραγματοποιείται από τις 18 έως τις 22 Μαΐου υποδέχεται μερικά σπάνια κλασικά αυτοκίνητα Alfa Romeo από τη συλλογή κληρονομιάς της FCA, τη νέα δομή που συντονίζει όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας στον κόσμο της κλασικής αυτοκίνησης.
Τιμώντας την παράδοση, ο ιστορικός αγώνας (του οποίου είναι χορηγός η Alfa Romeo για τρίτη συνεχή χρονιά) ξεκινάει και τερματίζει στην Brescia, διασχίζοντας μερικές από τις πιο εντυπωσιακές τοποθεσίες της Ιταλίας, με κεντρικό σημείο τη Ρώμη.
Τα σπάνια κλασικά αυτοκίνητα συνοδεύονται από τις νέες προσθήκες της Alfa Romeo, τη Stelvio, το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας και τη Giulia, το νέο σημείο αναφορά της Alfa Romeo χάρη στο πρωτοποριακό σπορ στυλ και τεχνολογία.
Οι 6C 1750 Gran Sport (1930), 6C 2300 Mille Miglia (1938) και 1900 Super Sprint (1956) επιστρέφουν στις θρυλικές διαδρομές του αγώνα. Αυτά τα τρία εκπληκτικά αυτοκίνητα από το μουσείο της Alfa Romeo βρίσκονται στη φετινή διοργάνωση στους ίδιους δρόμους όπου διεξήχθη το Mille Miglia από το 1927 μέχρι το 1957. Εκεί όπου η Alfa Romeo έχει θριαμβεύσει έντεκα φορές, ρεκόρ που παραμένει αήττητο.
Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα ειδικά στην 6C 1750 Gran Sport, το θρυλικό μοντέλο με το οποίο ο Tazio Nuvolari και ο Giovanni Battista Guidotti κέρδισαν τον αγώνα της Brescia το 1930. Τότε ο Nuvolari κατέρριψε το ρεκόρ μέσης ταχύτητας 100 χλμ/ώρα καθ’ όλη τη διαδρομή. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στο Μιλάνο από τον Zagato, και εξακολουθεί να είναι αντικείμενο θαυμασμού για όσους έχουν την τύχη να το δουν σήμερα στους δρόμους.
Η 6C 2300 Coupé Mille Miglia βρίσκεται στη γραμμή εκκίνησης στο Viale Venezia. Το αυτοκίνητο αυτό είναι το ίδιο με εκείνο που κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία του το 1937 και η ονομασία “Mille Miglia” αποτίει φόρο τιμής στις εξαιρετικές επιδόσεις του τη χρονιά εκείνη.
Κάτω από το καπό του φιλοξενεί έναν straight-six κινητήρα χωρητικότητας 2.309 cm3 που αποδίδει 95 ίππους στις 4.500 σ.α.λ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ/ώρα. Το δίδυμο Arturo Merzario και Jean-Pierre Jarier που οδηγεί το αυτοκίνητο στη φετινή εκδήλωση, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ένδοξης αγωνιστικής ιστορίας της Alfa Romeo, έχοντας διακριθεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα σπορ πρωτοτύπων το 1977 οδηγώντας μια Alfa Romeo 33 SC 12.
Μαζί τους στους δρόμους του Mille Miglia 2017 θα βρίσκεται και μία 1900 Super Sprint του 1956, που διαθέτει τα ίδια μηχανικά μέρη με την Berlina T. I. Super και χωρητικότητα 1.975 cm3. Η δεύτερη εκδοχή του 1956 που αγωνίστηκε στο Mille Miglia απέδιδε 115 ίππους στις 5500 σ.α.λ. και έφτανε την τελική ταχύτητα των 190 χλμ./ώρα.
Νίκος Τσάδαρης