Ο 5ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, επιβεβαίωσε με τον καλύτερο τρόπο, ότι λέμε από την αρχή της φετινής σεζόν.
Πρόκειται για το πιο ενδιαφέρον πρωτάθλημα των τελευταίων πολλών ετών, γεγονός που προέκυψε μετά την αποχώρηση της VW, η οποία μονοπωλούσε τον χώρο τα τελευταία 4 χρόνια.
Στην Αργεντινή λοιπόν παρά λίγο να γίνει το απίθανο, δηλαδή το να κερδίσει ένας πέμπτος οδηγός μιας πέμπτης ομάδας.
Ο λόγος για τον Έλφυν Έβανς, οδηγό της ομάδας ελαστικών DMack , που κέρδισε 7 από τις 18 ειδικές διαδρομές και ήταν μπροστά μέχρι και την τελευταία ειδική του αγώνα, παρά το ότι οδηγούσε ένα –ας πούμε- ιδιωτικό Ford Fiesta. Ο νεαρός Άγγλος βρήκε από την αρχή πλεονεκτήματα των Κορεάτικων ελαστικών, έναντι αυτών της Μισελέν και τέθηκε επικεφαλής ανοίγοντας συνεχώς την διαφορά, από τους πρωτοκλασάτους παγκόσμιους, που δεν πίστευαν τους χρόνους που έβλεπαν στα ταμπλό.
Το ιδιωτικό Fiesta κάλπαζε στις δύσκολες χωμάτινες ειδικές διαδρομές της χώρας του ταγκό και οι μόνοι που μπορούσαν να παρακολουθήσουν ήταν, αρχικά ο Νορβηγός Όστμπεργκ με επίσης «ιδιωτικό» Fiesta και ο Αυστραλός Πάντον με ένα από τα 3 Hyundai, ενώ στη συνέχεια το κυνήγι του Έβανς ανέλαβαν, ο Βέλγος Νοβίλ με το Hyundai i20 και ο Φινλανδός Τάνακ με το 2ο εργοστασιακό Fiesta, την ώρα που ο τετράκις πρωταθλητής Οζιέ, ταλαιπωρείτο χωρίς προφανή λόγο.
Από την άλλη πλευρά, στο στρατόπεδο της Toyota οι παιδικές ασθένειες του Yaris δυσκόλευαν τους Λάντβαλα και Χάνινεν, ενώ στην ομάδα της Citroen δεν αισθάνονται καθόλου καλά, καθώς ο πρώτος τους οδηγός, Βρετανός Κρις Μικ, πάει από έξοδο σε έξοδο, …επανασχεδιάζοντας τακτικά το πανέμορφο C3 WRC… Αυτή την φορά πάντως όλα τελείωσαν για τον Μικ την δεύτερη ημέρα, μετά τις αλλεπάλληλες τούμπες που πήρε, ενώ λίγο πριν τον τερματισμό εγκατέλειψε και το 2ο C3 που οδηγούσε ο επίσης Βρετανός, Μπριν.
Όμως κάπου εκεί, στον τερματισμό του αγώνα, κρίθηκε και η 1η θέση της γενικής κατάταξης, όταν η επίθεση διαρκείας που εξαπέλυσε ο Νοβίλ στις 3 τελευταίες ειδικές, καρποφόρησε –και από τύχη- μόλις στο τελευταίο μέτρο, όταν οι χρόνοι που κατέγραψαν τα χρονόμετρα, του έδωσαν την νίκη έναντι του Έβανς, για μόλις 0,7 του δευτερολέπτου!
Όσον για το «από τύχη», αφορά το κλαταρισμένο λάστιχο που είχε ο Έβανς στην προτελευταία διαδρομή, επιτρέποντας στον Νοβίλ να πλησιάσει σε απόσταση βολής, αλλά και ένα διπλό χτύπημα σε κάποιο γεφύρι, που κόστισε πολύτιμα δέκατα στο DMack Fiesta και την πρώτη νίκη στον πολλά υποσχόμενο νεαρό Εγγλέζο.
Στην ίδια διαδρομή πάντως έγινε του χαμού, καθώς στην προσπάθειά τους να πάρουν τους βαθμούς μπόνους οι Λάντβαλα, Οζιέ, Τάνακ, και φυσικά οι δυο μονομάχοι, τρέλαναν τα χρονόμετρα.
Αυτά λοιπόν έγιναν λίγο έως πολύ στην Αργεντινή, υπογράφοντας ότι ο φετινός πρωταθλητής θα στεφθεί –κατά πάσα πιθανότητα- στο νήμα, ενώ ταυτόχρονα μας γύρισαν πίσω στο 2007, όταν στο Ράλι της Νέας Ζηλανδίας, ο Γκρόνχολμ με το Peugeot, είχε επικρατήσει του Λεμπ με το Citroen για μόλις 3 δέκατα του δευτερολέπτου.
Τώρα και ενόψει του Πορτογαλικού Ράλι στις 18-21 Μαΐου, στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Οζιέ με 102 βαθμούς, ακολουθούμενος από τον Λάντβαλα με 86 και τον Νοβίλ με 84, ενώ στους κατασκευαστές είναι μπροστά η Ford με 162 βαθμούς, με 2η την Hyundai με 140 και 3η την Toyota με 99.
Νίκος Τσάδαρης