Το «βαρύ πυροβολικό» της Opel έχει στραμμένο το βλέμμα στην 29η Techno Classica στο Essen, όπου η Opel Classic και οι οπαδοί του Alt Opel IG (Λέσχη ιδιοκτητών vintage μοντέλων Opel) θα εκθέτουν μεγάλα αυτοκίνητα της μάρκας από το παρελθόν και το παρόν.
Το φετινό σλόγκαν είναι «The Opel Flagships» και τα αυτοκίνητα θα εκτίθενται σε ένα περίπτερο επιφάνειας 400 τ.μ., στο Hall 2. Το θρυλικό προπολεμικό Admiral που γιόρτασε την πρεμιέρα του το 1937 θεωρείται η αιχμή του δόρατος στο στόλο της φίρμας. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι αυτό το υπέροχο σασί σε art déco style είναι ήδη 80 ετών, παρατηρώντας το από κοντά. Το ταξίδι στο χρόνο συνεχίζεται με το 1956 Kapitän, το μοντέλο που σηματοδότησε την παραγωγή 2 εκατομμυρίων οχημάτων Opel.
Τυπικοί εκπρόσωποι των μοντέλων KAD και αληθινά street cruisers, τα 1968 Diplomat A και 1970 Opel Admiral δίνουν επίσης το παρών. Το 1978 Senator A εκφράζει την κάπως πιο πεζή εποχή των Seventies, ενώ η νέα ναυαρχίδα της Opel, Insignia Grand Sport, αποτυπώνει την τρέχουσα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel «Η Γλυπτική Τέχνη Συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια»:
1937 – 2017: Από το Admiral μέχρι το Insignia Grand Sport
Τα μεγάλα μοντέλα της Opel αναμένεται να λάμψουν με την παρουσία τους στην Techno Classica στο Essen, όπως συνέβη στο Rüsselsheim πριν από 80 χρόνια. Για να σηματοδοτήσει την 75η επέτειο της Adam Opel AG στις 17 Φεβρουαρίου, 1937, η εταιρεία παρουσίασε δύο πρωτότυπα νέα μοντέλα: Το Admiral και το Super 6, και τα δύο με σύγχρονη τεχνολογία κινητήρων. Εν σειρά εξακύλινδρα σύνολα 3.6λτ και 2.5λτ με ιπποδύναμη 75 και 55 ίππων αντίστοιχα. Το Admiral ήταν το πρώτο μέλος μιας σειράς πολυτελών μοντέλων που συνεχίστηκε για 40 χρόνια. Το Super 6 προετοίμασε το δρόμο για το δημοφιλές 1938 Kapitän.
Δέκα χρόνια αργότερα, το πρώτο μεταπολεμικό Kapitän έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης και το οικονομικό θαύμα φρόντισε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις. Το Kapitän ήταν από τα δημοφιλέστερα εξακύλινδρα μοντέλα στη Γερμανία και έγινε διεθνές bestseller με το 60% του συνολικού αριθμού Kapitän να εξάγεται. Το Kapitän που κατασκευάστηκε στις 9 Νοεμβρίου, 1956, και εκτίθεται στο Essen παίζει ξεχωριστό ρόλο σε αυτή την επιτυχία. Ως το 2εκατομμυριοστό όχημα παραγωγής Opel, η οροφή του ήταν βαμμένη σε χρυσαφί και διέθετε επιχρυσωμένα διακοσμητικά στοιχεία 24 καρατίων. Η Opel ήταν η πρώτη Γερμανική και Ευρωπαϊκή κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που ξεπέρασε την παραγωγή των 2 εκατομμυρίων οχημάτων.
Η ανώτερη κατηγορία της εταιρίας ανανεώθηκε πλήρως το 1964. Τα λεγόμενα «Big Three» ήταν τα Kapitän, Admiral και Diplomat και για πρώτη φορά στην ιστορία της η Opel είχαν κινητήρες V8. Η σειρά κατάταξης στην premium κατηγορία καθορίστηκε από τον εξοπλισμό και τον κυβισμό. Τα Kapitän και Admiral αρχικά εξοπλίζονταν με τον δοκιμασμένο εξακύλινδρο κινητήρα 2.6λτ 100 ίππων της Opel, ενώ ο κινητήρας του Diplomat προερχόταν από τις ΗΠΑ. Η ναυαρχίδα της σειράς KAD είχε V8 κινητήρα 4.6λτ V8 με 190 ίππων. Από την άνοιξη του 1965 τόσο το Kapitän όσο και το Admiral παραγγέλνονταν προαιρετικά με τον V8 κινητήρα 4.6λτ και το αυτόματο κιβώτιο του Diplomat. Μέχρι σήμερα, τα Kapitän και Admiral V8 είναι πολύ ειδικά μοντέλα: Κατασκευάστηκαν μόνο 113 Kapitän και 622 Admiral.
Τα μέλη της δεύτερης γενιάς KAD ανανεώθηκαν πλήρως από το 1969, με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Το Kapitän αντιπροσώπευε και πάλι το βασικό μοντέλο KAD. Ο εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας 2.8λτ απέδιδε 132 ίππους. Πιο πάνω βρισκόταν το άνετο Admiral που απέδιδε 145 ίππους στην έκδοση 2800 S και 165 ίππους σαν Admiral 2800 E. Κορυφαίος της γκάμας ήταν ο V8 5.4λτ με 230 ίππους που συνόδευε στάνταρ το Diplomat.
40 χρόνια μετά το ντεμπούτο του Admiral, η εταιρεία έφερε ένα ακόμα νέο, μεγάλο Opel στην αγορά. Από το 1977, το Senator έγινε η αιχμή του δόρατος της γκάμας. Το Senator και το coupé αδερφάκι του, Monza ήταν τα πρώτα Opel με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και κοντά σπειροειδή ελατήρια που καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο.
Τέσσερις δεκαετίας αργότερα, ογδόντα χρόνια μετά το Admiral, ήρθε η στιγμή για ένα ακόμα σημαντικό ντεμπούτο: Το νέο Insignia Grand Sport θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο κόσμο της Techno Classica.
Το νέο Insignia είναι καλλίγραμμο και διαθέτει τη σπορ κομψότητα ενός μεγάλου coupé. Η νέα αρχιτεκτονική του το κάνει ευρύχωρο και απολαυστικό στην οδήγηση, ενώ προσφέρει υψηλά στάνταρ ασφάλειας και άνεσης. Η δεύτερη γενιά Insignia όχι μόνον εντυπωσιάζει με το εξωτερικό στυλ και την αίσθηση ευεξίας που αποπνέει το εσωτερικό, αλλά προσφέρει και την πλουσιότερη γκάμα ευφυών τεχνολογιών, από τους καινοτόμους προβολείς Opel IntelliLux LED matrix και το πολύ προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring), μέχρι υπερσύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού και ένα ανανεωμένο σύστημα απεικόνισης head up display.
Επιπλέον, διατίθεται με κορυφαία συνδεσιμότητα Opel OnStar, που με την ονομασία Personal Assistant (Προσωπικός Βοηθός) επιτρέπει στους κατόχους Insignia να κάνουν κράτηση σε δωμάτιο ξενοδοχείου και να αναζητούν χώρο στάθμευσης μέσω ενός Συμβούλου OnStar.
Νίκος Τσάδαρης