Το Stelvio, είναι το πρώτο SUV της μάρκας Alfa Romeo που μετρά έναν αιώνα και πλέον ιστορίας. Το SUV αυτό έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στη διεθνή έκθεση του Λος Άντζελες τον περασμένο Νοέμβριο με την έκδοση υψηλών επιδόσεων Quadrifoglio. Στον απόηχο της αναμονής της σούπερ-σπορ έκδοσης, η Alfa Romeo παρουσιάζει μια ακόμα τολμηρή έκδοση του νέου μοντέλου, όπου τα πάντα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση και τις κορυφαίες επιδόσεις. Και το όνομά του, Stelvio First Edition. Η πρώτη και αποκλειστική έκδοση της γκάμας είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελίες σε όλο το δίκτυο διανομέων της φίρμας. Επιπλέον, μια σημαντική προσφορά που περιλαμβάνει 5 χρόνια εγγύηση, οδική βοήθεια και ευνοϊκή χρηματοδότηση μέσω της FCA Bank, θα δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές της Stelvio First Edition να γίνουν οι πρώτοι που θα οδηγήσουν το μοντέλο, το οποίο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία. Αρχής γενομένης από το όνομά του, το νέο SUV, προϊδεάζει για μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία και το υψηλότερο επίπεδο άνεσης και ευελιξίας ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας του. Το περίφημο πέρασμα του Stelvio λοιπόν (απ’ όπου προήλθε άλλωστε η ονομασία του ιταλικού μοντέλου), αποτελεί το μεγαλύτερο ορεινό πέρασμα στην Ιταλία και το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Τα 20 χιλιόμετρα ασφάλτου και οι περισσότερες από 75 στροφές που το διέρχονται, διαμορφώνουν μία άκρως απαιτητική ορεινή διαδρομή, αλλά ταυτόχρονα, αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο και μία μοναδική εμπειρία που επιβάλλεται να την βιώσετε με φίλους ή την οικογένεια. Απαραίτητη προϋπόθεση, η επιλογή ενός ικανού SUV. Και αυτό δεν είναι άλλο από το Stelvio, στο οποίο συνυπάρχουν αρμονικά η οδηγική απόλαυση, το ιταλικό στυλ και η ευελιξία. Εκτός από τους τομείς των επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς, το μοντέλο ξεχωρίζει και σε επίπεδο ευρυχωρίας, διαθέτοντας άφθονο χώρο για τους επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν μια μοναδική εμπειρία οδήγησης ανεξαρτήτως προορισμού. Η προσωπικότητα της αποκλειστικής Stelvio First Edition αναδεικνύεται μέσα από το ξεχωριστό στυλ, τον πλήρη βασικό εξοπλισμό, αλλά και τον νέο 2λιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης all-wheel drive τεχνολογίας Q4. Ο κινητήρας ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του SUV και εγγυάται μοναδική οδηγική αίσθηση ακόμα για τους πιο απαιτητικούς οδηγούς, κυρίως σε μικτές διαδρομές. Εξάλλου, η Stelvio First Edition είναι το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας σε επίπεδο επιτάχυνσης, πραγματοποιώντας το 0 στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 5.7″. Το εξωτερικό της Stelvio First Edition έχει ως κύριο χαρακτηριστικό το ξεχωριστό στυλ. Το συνολικό αποτέλεσμα συμπληρώνουν οι αλουμινένιες ζάντες 20 ιντσών, οι χρωματιστές δαγκάνες φρένων, οι προβολείς Bi-Xenon, το χρωμιωμένο πλαίσιο παραθύρων, τα φιμέ πίσω τζάμια και ο διακριτικός φωτισμός στις χειρολαβές των θυρών. Η ίδια ακριβώς σπορ εικόνα βρίσκεται στο προσεγμένο και κομψό εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, όπου ξεχωρίζουν το ελλειπτικό τιμόνι και το ενσωματωμένο κουμπί εκκίνησης. Τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων από αλουμίνιο περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Τα full grain δερμάτινα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα. Η θέση οδήγησης (πιλοτήριο) και το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης περιβάλλουν τον οδηγό, ενώ η εικόνα συμπληρώνεται από το όμορφα σχεδιασμένο ταμπλό, τα ένθετα από αληθινό ξύλο, το προηγμένο 3D σύστημα πλοήγησης που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli και περιλαμβάνει οθόνη 8,8 ιντσών ενσωματωμένη στο ταμπλό και ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB). Στον πίνακα οργάνων έχει ενσωματωθεί και μια έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών. Η Stelvio First Edition διατίθεται με τον νέο 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης «2 σε 1» άμεσου ψεκασμού, εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, με κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης από ανθρακονήματα. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων και αποδίδει μέγιστη ιπποδύναμη 280 ίππων στις 5250 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 40,8 χγρμ στις 2250 στροφές. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται, πέραν του συστήματος άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης 200 bar (το οποίο εξασφαλίζει ακαριαία απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου), το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης βαλβίδων MultiAir και το διπλό σύστημα υπερτροφοδοσίας. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης (all-wheel drive) με τεχνολογία Q4, σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο προσδίδοντας υψηλή απόδοση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Το σύστημα αυτό διαθέτει μεν αυτούσια τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης (όπως υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε είδους επιφάνεια) με χαμηλή όμως οικονομία καυσίμου και βέβαια, την οδηγική απόλαυση ενός αυτοκινήτου με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η αρχιτεκτονική του περιλαμβάνει ένα ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής και εμπρός διαφορικό, ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στη σωστή διαχείριση της μεγάλης ροπής και την άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση. Το σύστημα κατά τη διάρκεια κάθε διαδρομής ελέγχει συνεχώς μία σειρά παραμέτρων, και αναλόγως των συνθηκών κίνησης και της επιλογής λειτουργίας στο AlfaTM DNA Pro κατανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Υπό κανονικές συνθήκες, η Stelvio First Edition με το σύστημα Q4 κινείται σαν κλασσικό πισωκίνητο μοντέλο, καθώς όλη η ροπή του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ωστόσο σε περίπτωση όπου ανιχνευθεί μειωμένη πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε το σύστημα μεταφέρει αυτόματα ροπή και στον εμπρός άξονα, σε ποσοστό μέχρι και 50%. Ως φυσικό επακόλουθο όλων αυτών, προκύπτουν οι υψηλότερες για την κατηγορία πλευρική και ελκτική πρόσφυση. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται και τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως τα Integrated Braking System, Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Brake και Lane Departure Warning. Τον εξοπλισμό ολοκληρώνουν η κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών και αυτόματη ενεργοποίηση των εμπρός προβολέων. Νίκος Τσάδαρης