Μια ιστορικής σημασία νίκη πέτυχαν στο σουηδικό ράλι οι Φινλανδοί Γιάρι – Μάτι Λάτβαλα – Μίκα Άντιλα, οδηγώντας το Toyota Yaris WRC.
Η νίκη αυτή επιστρέφει την Toyota στο προσκήνιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, 17 χρόνια μετά την αποχώρησή της από αυτό, προκειμένου να ακολουθήσει την αποτυχημένη περιπέτειά της στη Φόρμουλα 1. Στους βαθμούς της νίκης του Λάτβαλα προστίθενται και 5 βαθμοί από την πρώτη θέση στην σούπερ ειδική και έτσι ο Φινλανδός περνά 1ος στην βαθμολογία των οδηγών.
Βέβαια, η νίκη του Λάτβαλα, ήταν κατά κάποιο τρόπο ένα δώρο που έκαναν οι Τιερί Νοβίλ – Νικολά Γκιλσούλ, όταν στην τελευταία ειδική/σόου της 2ης ημέρας του αγώνα, χτυπήσαν σε ένα τσιμέντο το Hyundai i20 και πέταξαν στα σκουπίδια μια σχεδόν σίγουρη πρώτη θέση (όπως είχαν κάνει πριν λίγες ημέρες στο Μόντε Κάρλο), που κατείχαν από την πρώτη στιγμή του χιονισμένου αγώνα.
Στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης ο εσθονός Ότι Τάνακ στο τιμόνι του Fiesta WRC, επιβεβαίωσε και πάλι την επιλογή της Ford, κρατώντας πίσω του τον ομόσταβλό του, τετράκις πρωταθλητή, Σεμπαστιέν Οζιέ. Ο Γάλλος πάντως κατάφερε να πάρει τους 4 επιπλέον βαθμούς της σούπερ ειδικής, όντας μετά από δυο αγώνες ένα από τα φαβορί και για τον φετινό τίτλο.
Τέταρτοι τερμάτισαν οι Ισπανοί Σόρντο – Μάρτι, αποδεικνύοντας ότι είναι το πιο σταθερό πλήρωμα της ομάδας των Hyundai, ενώ και πάλι τους περισσότερους βαθμούς στην Citroen, έδωσε ο Ιρλανδός Γκρεκ Μπριν που αυτή τη φορά οδηγούσε C3 τελευταίας γενιάς. Το αποτέλεσμα αυτό σίγουρα βάζει σε σκέψεις τον τιμ μάνατζερ της πολυπρωταθλήτριας γαλλικής ομάδας, καθώς ο νούμερο 1 οδηγός του, Βρετανός Κρις Μικ, βγήκε πάλι από το δρόμο και έμεινε έξω από τις βαθμολογούμενες θέσεις της κατάταξης.
Αντίθετα στο στρατόπεδο της D Mac, έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν, αφού ο Βρετανός Έλφιν Έβανς, τερμάτισε με το Fiesta WRC στην εξάδα της γενικής κατάταξης, έστω και με μικρή διαφορά από τον Αυστραλό Χέϊντεν Πάντον που ακολούθησε με το Hyundai i20.
Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν, ο τρίτος οδηγός της Citroen Στεφάν Λεβέβρ που οδηγούσε C3 WRC προηγούμενης γενιάς και ο Σουηδός Τίντεμαντ με Skoda Fabia, ακολουθούμενος από τον Φινλαδό Σάνινεν με Ford Fiesta, που ήταν και οι δυο πρώτοι της κατηγορίας WRC2.
Στα παραλειπόμενα του αγώνα η ακύρωση της 12ης ειδικής, γιατί η μέση ωριαία ταχύτητα των 135 χιλιομέτρων την ώρα που είχε πετύχει ο νικητής στην πρώτη διέλευση, θεωρήθηκε επικίνδυνη και έτσι συστήθηκε στους διοργανωτές από τον παρατηρητή της διεθνούς ομοσπονδίας, η ακύρωσή της.
Τώρα και εν όψη του ράλι στο Μεξικό που θα γίνει 9-12 Μαρτίου, οι ομάδες θα έχουν μια ευκαιρία αποτίμησης των δυο πρώτων αγώνων, με αυτές της Ford και της Toyota να είναι απόλυτα ευχαριστημένες, σε αντίθεση με τις ομάδες της Hyundai και -ειδικά- της Citroen, που μάλλον έχουν προβλήματα, κυρίως με τις επιλογές των πληρωμάτων.
Νίκος Τσάδαρης