Η συστηματική αναδιοργάνωση της Mini στέφεται με επιτυχία. Στην τρέχουσα κατάταξη εμπορικών σημάτων με τη μεγαλύτερη αξία – Best Global Brands σύμφωνα με την εταιρεία Interbrand που καταρτίζει τη σχετική λίστα, η αξία του Mini brand αυξήθηκε κατά 18%, το υψηλότερο ποσοστό από τους premium κατασκευαστές αυτοκινήτων, με δύο μόλις από αυτούς να σημειώνουν παρόμοια αύξηση. Με αξία γύρω στα 4,9 δισ. δολάρια, η βρετανική premium μάρκα ανέβηκε κατά 10 θέσεις, στο Νο. 88.
Το brand value της Mini εξακολουθεί να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Το 2014, η μάρκα δεν είχε καταφέρει ακόμα να μπει στο Top 100, αλλά εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη θέση 98 το 2015 και τώρα, μετά από ένα χρόνο, έχει ανέβει 10 θέσεις πιο πάνω, στο 88. Ο Sebastian Mackensen, στέλεχος της Mini, εξηγεί: «Η άνοδος της μάρκας οφείλεται στο ότι κάνει τους ανθρώπους ευτυχισμένους, γεγονός που σημαίνει ότι ικανοποιεί τις ανάγκες και τα πάθη τους».
Αυτή η ισχυρή αύξηση του brand value πηγάζει από τη συστηματική εφαρμογή της φιλοσοφίας αναδιοργάνωσης της μάρκας όπως ανακοινώθηκε το 2015. Σχεδίαση, αυθεντικότητα και εγγενής αξία ορίζουν τη νέα ταυτότητα της μάρκας, κάτι που αντανακλάται στην οπτική εμφάνιση και στη νέα φιλοσοφία επικοινωνιών. Στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας, το brand ξεφορτώνεται κάθε τι περιττό, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα σημαντικά και εστιάζοντας στον αυθεντικό τρόπο επικοινωνίας βασικών μηνυμάτων.
Η Mini επιδιώκει να δώσει λύσεις σε πραγματικά θέματα των ανθρώπων που ζουν μαζί στις πόλεις του κόσμου. Με την παρουσίαση του επαναστατικού Vision Next 100 Vision Vehicle τον Ιούνιο του 2016, η μάρκα έδωσε μία γεύση από τις προθέσεις της, στοχεύοντας να συνεχίσει να δημιουργεί νέες τάσεις και να συνδέεται με νέα target groups που ζουν σε αστικές περιοχές. Για να το πετύχει, δραστηριοποιείται και σε χώρους πέραν του αυτοκινήτου. Το 2016, το Mini Fashion συμμετείχε στην επίδειξη ανδρικής μόδας PITTI Uomo, ενώ το Mini Living έκανε εμφανίσεις στο Salone del Mobile και άλλες σχετικές επιδείξεις.
Στα τέλη του 2016, η μάρκα σκοπεύει να ανοίξει ένα φιλόδοξο κέντρο σχεδίασης στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης με την ονομασία A/D/O. Μέσω του επιταχυντή ιδεών νεοφυών επιχειρήσεων (start-ups) URBAN-X, επενδύει επίσης σε επιχειρηματίες που θέλουν να κάνουν τη ζωή στις πόλεις πιο ελκυστική.
Η σταθερή άνοδος της Mini συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση πωλήσεων. Το πρώτο οκτάμηνο του 2016, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,7% συγκριτικά με πέρσι, φτάνοντας συνολικά τα 223.913 οχήματα. Οι μεγαλύτεροι συντελεστές ανόδου είναι το Clubman (συμπεριλαμβανομένης της σπορ έκδοσης John Cooper Works Clubman) και το νέο Cabrio που λανσαρίστηκε την άνοιξη.
Το Best Global Brands 2016 είναι η 17η έκδοση της έκθεσης που δημοσιεύεται κάθε χρόνο από τη συμβουλευτική εταιρεία Interbrand, η οποία διερευνά πώς οι μάρκες καθορίζουν την επιτυχία μιας εταιρίας. Η αξιολόγηση βασίζεται σε κριτήρια όπως η οικονομική επιτυχία των προϊόντων και υπηρεσιών, επιρροή της μάρκας στις αποφάσεις των πελατών και η δύναμη του brand στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας. Η αξία των 100 κορυφαίων εμπορικών σημάτων έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 4,8% από το 2015.
Νίκος Τσάδαρης