To νέο G 650 GS Sertão παρουσίασε η BMW. Το νέο μονοκύλινδρο on-off, ενισχύει ακόμη περισσότερο τη γκάμα της γερμανικής εταιρίας σε αυτή την κατηγορία.
Sertão (πορτογαλικά) είναι η απομακρυσμένη, απομονωμένη και δυσπρόσιτη γεωγραφική περιοχή με κακοτράχαλο τερέν που είναι δύσκολο για κάποιον να τη διασχίσει με τεχνητά μέσα. Οπότε μόνο τυχαία δεν είναι η επιλογή του ονόματος από τη γερμανική εταιρία για το νέο ομώνυμο G 650 GS που θέλει να τονίσει με αυτό τον τρόπο τις εκτός δρόμου δυνατότητες του.
Ουσιαστικά η μοτοσικλέτα δεν είναι ένα ολοκαίνουριο μοντέλο αφού τα μηχανικά της μέρη (πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα και κινητήρας) προέρχονται από το επιτυχημένο μονοκύλινδρο F 650 GS Dakar και η εμφάνισή του από το ανανεωμένο σε αυτό τον τομέα G 650 GS.
Οι μεγαλύτερες διαφορές σε σχέση με το τελευταίο εντοπίζονται στις αυξημένες διαδρομές των αναρτήσεων, το μεγαλύτερο ύψος της σέλας και φυσικά στους τροχούς. Οι χυτοί αλουμινένιοι του απλού G 650 GS έχουν αντικατασταθεί από ακτινωτούς με τον μπροστινό να είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση 21 ιντσών (από 19), όπως ακριβώς δηλαδή και στο προηγούμενο Dakar.
Μικρότερες διαφορές εντοπίζονται στο μεγαλύτερο ύψος της σέλας, που για τη συγκεκριμένη περίπτωση φτάνει στα 860 χλστ. (υπάρχει και ψηλότερη σέλα στα 900 χλστ.), την ψηλότερη ζελατίνα αλλά και την επιπλέον πλαστική προέκταση του εμπρός φτερού. Επίσης, το Sertão φέρει και αλουμινένια ποδιά για την προστασία του πλαισίου.
Ο αποδεδειγμένης αξιοπιστίας τετραβάλβιδος και ψεκαστός κινητήρας με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους αποδίδει 48 ίππους και 6,1 kgm ροπής με την κατανάλωσή του να κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, αν κρίνουμε και από τη δοκιμή του G 650 GS τον περασμένο Απρίλιο.
Στον τομέα των αναρτήσεων οι διαδρομές για τον εμπρός και πίσω τροχό έχουν αυξηθεί στα 210 χλστ., έναντι των 170/165 του G 650 GS, ενώ ίδια παραμένουν τα πράγματα στο σύστημα πέδησης με τον εμπρός τροχό να φέρει δίσκο 300 χλστ. και διπίστονη δαγκάνα και τον πίσω δίσκο 240 χλστ. που συνδυάζεται με δαγκάνα ενός εμβόλου.
Με την τοποθέτηση του μεγαλύτερου εμπρός τροχού αλλαγές υπάρχουν και στη γεωμετρία με το μεταξόνιο να έχεί κερδίσει 7 χλστ. (1.484 έναντι 1.477 του απλού) και το ίχνος 10 χλστ, φτάνοντας τα 123 χλστ. από 113.
Μετά την παρουσίαση του G 650 GS, το Sertão αποτελεί άλλη μία ευπρόσδεκτη προσθήκη στην γκάμα της γερμανικής εταιρίας την οποία σίγουρα θα καλωσορίσουν όλοι οι λάτρεις των μονοκύλινδρων on-off και ειδικότερα αυτοί του thumper κινητήρα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β
Χωρητικότητα: 652 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή: 100 x 83
Συμπίεση: 11,5:1
Ισχύς: 48/6.500
Ροπή: 6,1/5.000
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Πλαίσιο: Ατσάλινο, σωλήνες τετραγωνικής διατομής
Μεταξόνιο: 1.484 χλστ.
Ύψος σέλας: 860 χλστ.
Ανάρτηση εμπρός: Συμβατικό πιρούνι 41 χλστ., σταμπιλιζατέρ
Ανάρτηση πίσω: Μονό αμορτισέρ, με μοχλικό
Διαδρομή εμπρός: 210 χλστ.
Διαδρομή πίσω: 210 χλστ.
Φρένο εμπρός: Δ/300, διπίστονη δαγκάνα
Φρένο πίσω: Δ/240, μονοπίστονη δαγκάνα
Τροχοί / Ελαστικά: 90/90-21” & 130/80-17”
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 14 λίτρα
Βάρος (πλήρες): 193 κιλά
Πηγή:mototriti.gr