Η Hyundai έχει καθορίσει τη δομή, το στόχο και τις πρώτες ιδέες του νεοσύστατου Ioniq Lab στην Κορέα. Το Ioniq Lab έχει ως στόχο να διερευνήσει τις μελλοντικές τάσεις στην αυτοκίνηση μέσω της καινοτομίας, της έρευνας και ακαδημαϊκών προγραμμάτων. Είναι μέρος του προγράμματος «Ioniq» της Hyundai, μίας μακροχρόνιας έρευνας που προβλέπει τις αλλαγές στο μέλλον της αυτοκίνησης όπως ήδη είχε ανακοινωθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Η ανοιχτή καινοτόμος οργάνωση του εργαστηρίου, επιτρέπει τη συνεργασία μεταξύ της Κορεάτικης φίρμας, ακαδημαϊκών φορέων και πανεπιστημίων. Μέσα από το Εργαστήριο, η εταιρία θα εργαστεί για να προτείνει ιδέες για καινοτόμες τεχνολογίες και τάσεις της αυτοκίνησης του μέλλοντος που θα εμπλουτίσουν την καθημερινότητά μας.
Το εργαστήριο θα διερευνήσει τέσσερις βασικούς τομείς: (α) την ελευθερία στην αυτοκίνηση οποτεδήποτε και οπουδήποτε, (β) τις δυνατότητες συνδεσιμότητας στην καθημερινότητα ενώ θα βρίσκονται εν κινήσει, (γ) την προστασία από ατυχήματα και πιθανές δυσκολίες αλλά και (δ) τη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος και της σπατάλης ενέργειας.
Επικεφαλής του εργαστηρίου θα είναι ο Dr. Soon Jong Lee, καθηγητής του Εθνικού Πανεπιστημίου της Σεούλ και επικεφαλής του Future Design & Research Institute της Κορέας, και θα υποστηρίζεται από 10 ερευνητές και 10 ειδικούς συμβούλους. Η ομάδα έχει ήδη εκδώσει την πρώτη συλλογική της έκθεση, μια σύνοψη 12 μελλοντικών «μεγατάσεων» που είναι πιθανό να επηρεάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία το 2030.
Οι «μεγατάσεις» αυτές από την «υπερ-συνδεδεμένη κοινωνία» και την «eco-ism» έως την «αποκέντρωση της ισχύος» και την «μεγα-αστικοποίηση» – σκιαγραφούν πώς το Ioniq Lab βλέπει τον κόσμο και εξηγούν πώς η αυτοκίνηση θα αλληλεπιδρά με κάθε τέτοια τάση.
Μέσα από το νέο πρόγραμμα, η Hyundi θα προβλέπει αλλαγές στο μέλλον της αυτοκίνησης και θα μελετά τα πιθανά σενάρια για την ανάπτυξη νέων τύπων αυτοκίνησης σύμφωνα με τις αλλαγές της κοινωνίας και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων και θα δημιουργήσει νέα μοντέλα και εμπειρίες αυτοκίνησης για να επεκτείνει το ρόλο και τον ορισμό των «αυτοκινήτων».
Νίκος Τσάδαρης