Πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα το ντεμπούτο της 2ης γενιάς του Hyundai i30 στην Έκθεση της Φρανκφούρτης. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στο Hyundai Motor Europe Technical Centre, στο Rüsselsheim της Γερμανίας.
Ακολούθησε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα των Κορεατών, τη «fluidic sculpture» και το τελικό αποτέλεσμα είναι άκρως επιτυχημένο. Το νέο i30 θα παράγεται στο εργοστάσιο της Hyundai στο Nošovice της Τσεχίας, ενώ θα συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. Η διάθεσή του θα ξεκινήσει στις αρχές του 2012.
Άξιος διάδοχος
Η πρώτη γενιά του μοντέλου πρόλαβε να πουλήσει μέσα σε 4 χρόνια 360.000 αυτοκίνητα μονάχα στην Ευρώπη, με τα 115.000 από αυτά να πωλούνται το 2010. Στη Hyundai έχουν αντίστοιχες προσδοκίες, ειδικά τώρα που οι περισσότερες αγορές δείχνουν να ανακάμπτουν. Συνυπολογίζοντας την αυξημένη δημοτικότητα της κλάσης των μικρομεσαίων, οι Κορεάτες θέλουν να πουλάνε 120.000 i30 το χρόνο.
Ατού η αισθητική
Η νέα φιλοσοφία «fluidic sculpture» υπαγορεύεται από τις ρέουσες γραμμές του αμαξώματος, για τις οποίες πηγή έμπνευσης υπήρξε η φύση και η σύγχρονη αρχιτεκτονική. Ως στόχο έχει να προσδώσει στα Hyundai μια τρισδιάστατη αίσθηση και στην περίπτωση του νέου i30 πέτυχε διάνα. Προεξάρχοντα χαρακτηριστικά του design του νέου i30 αποτελούν η ευμεγέθης εξάγωνη εμπρόσθια μάσκα, τα φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τα τονισμένα φτερά και τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το μήκος του αμαξώματος.
Όμορφο, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Πηγή έμπνευσης για το εσωτερικό του νέου i30 υπήρξε το αντίστοιχο του i40. Χαρακτηρίζεται από τα δύο μεγάλα τόξα που χωρίζουν το ταμπλό στη μέση, αλλά και από την προεξέχουσα κεντρική κονσόλα. Η αισθητική και η συνολική αίσθηση ποιότητας είναι εμφανώς αναβαθμισμένες, ενώ υπάρχουν και νέες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως το Flex Steer σύστημα διεύθυνσης με τρεις λειτουργίες (Comfort, Normal και Sport). Η TFT οθόνη αφής των 7 ιντσών της κεντρικής κονσόλας θα συνοδεύει τις πλουσιότερες εκδόσεις, όπως και ο διζωνικός κλιματισμός και η πανοραμική οροφή.
Το νέο i30 μεγάλωσε σε μήκος κατά 55 χλστ., φτάνοντας τα 4.300 χλστ., ενώ είναι και πιο πλατύ κατά 5 χλστ. (1.780 χλστ.). Το ύψος, πάλι, περιορίστηκε κατά 10 χλστ., αγγίζοντας τα 1.470 χλστ., ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο στα 2.650 χλστ. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα τους πιο άνετους χώρους επιβατών από το παρελθόν, αλλά και ένα μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ κατά 38 λτ. (378 λτ.).
Εκπλήξεις και στους κινητήρες
Το νέο i30 θα διαθέτει στη γκάμα του 3 κινητήρες βενζίνης και άλλους 3 πετρελαίου, με αποδόσεις από 90 έως 135 ίππους. Σε ό,τι αφορά στα σύνολα βενζίνης, στη βάση της γκάμας συναντάμε εκ νέου το 4κύλινδρο Gamma μοτέρ των 1,4 λτ., του οποίου η απόδοση έχει ανέβει από τους 90 στους 100 ίππους, ενώ έχει ροπή 137 Nm. Η επόμενη επιλογή είναι η Gamma 1,6 MPI των 120 ίππων και 156 Nm ροπής, ενώ το μεγάλο νέο προέρχεται από την τοποθέτηση και στο i30 του 1.600άρη κινητήρα που λατρέψαμε στο ix35.
Λόγος γίνεται για τον Gamma GDI, που αποδίδει 135 ίππους και 164 Nm ροπής. Αναφορικά με τα σύνολα diesel, τώρα, υπάρχουν τα γνωστά σύνολα των 1,4 και 1,6 λίτρων με 90 και 110 ίππους ισχύος, αλλά και 220 και 260 Nm ροπής αντίστοιχα. Νέα προσθήκη αποτελεί το VGT 1.600άρι σύνολο των 128 ίππων και 260 Nm ροπής, το οποίο προσδίδει στο i30 επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα, την ίδια στιγμή που οι εκπομπές CO2 βρίσκονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ.
Αυτό οφείλεται στο σύστημα start/stop (ISG), στα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και στο προηγμένο σύστημα διαχείρισης. Όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ τα σύνολα των 1,6 λίτρων μπορούν να δεχθούν και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Χαρακτηριστικά ασφάλειας
Επιγραμματικά αναφέρουμε τα εξής: 6 αερόσακοι στάνταρ και ένας ακόμα έξτρα για τα γόνατα του οδηγού, ESP (Electronic Stability Program), ABS (anti-lock braking system), VSM (Vehicle Stability Management) και Emergency Stop Signal. Στόχος, φυσικά, είναι εκ νέου τα 5 αστέρια στα crash test του Euro NCAP.
Πηγή: autotriti.gr