Η Peugeot μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των SUV με το νέο 3008 το οποίο χαρακτηρίζει σαν «ανατρεπτικό», καθώς διαθέτει νέας γενιάς i-Cockpit, Ηigh-Τech συστήματα ασφάλειας/άνεσης και προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Το 3008 ανάγει την SUV προσωπικότητα του σε ένα άλλο επίπεδο για να αποτελέσει ένα από τα high-lights στο Σαλόνι του Παρισιού, αρχές Οκτωβρίου.
Η νέας γενιάς i-Cockpit απαντάται για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο της Peugeot και ενθουσιάζει με την μεταμοντέρνα άποψη που αποτυπώνεται στον υπερυψωμένο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ με υψηλής ανάλυσης γραφικά, στο ακόμη πιο κόμπακτ βολάν, όπως και στην οθόνη αφής 8’’ στην κεντρική κονσόλα. Ανάμεσα στις καινοτομίες του νέου i-Cockpit περιλαμβάνεται το i-Cockpit Amplify που διασφαλίζει μια πρωτόγνωρη εμπειρία διαμονής στο εσωτερικό, ενώ το Driver Sport Pack προσφέρει στον οδηγό δύο ευχάριστα και ανάλογα με την διάθεσή του προγράμματα οδήγησης (Boost, Relax).
Με μήκος αμαξώματος στα 4,45 μέτρα και απόσταση από το έδαφος στα 22 εκατοστά, το νέο 3008 τοποθετείται στον πυρήνα της κατηγορίας του. Αν και 8 εκατοστά μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, το επιπλέον μήκος σχετίζεται με το μεταξόνιο που φτάνει τα 2,675 μέτρα (+ 6,2 εκ.) με άμεσο όφελος για τους χώρους και τους επιβάτες. Για την βέλτιστη αεροδυναμική το ύψος διατηρείται στα 1,62 μέτρα και παρόλο που το πλάτος παραμένει στα ίδια επίπεδα με 1,84 μέτρα, υπάρχει καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού (πλάτους). Ενδεικτική της ευρυχωρίας που προσφέρει το 3008 είναι η θεαματική διεύρυνση του χώρου αποσκευών κατά 90 ολόκληρα λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 520 λίτρα και τα 1.580 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η πίσω σειρά καθισμάτων.
Στο δρόμο το νέο 3008 είναι ένα πραγματικό SUV με το καινοτόμο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου «Advanced Grip Control» να εξασφαλίζει μεγάλες off-road δυνατότητες. Το συγκεκριμένο σύστημα ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών μέσω πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF), όπου το καθένα επιλέγεται από ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Οι τροχοί 18’’ εξοπλίζονται με ειδικού τύπου M+S (Mud & Snow) ελαστικά και το σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC) ελέγχει την κατάβαση με μικρή ταχύτητα (έως 3 χλμ./ώρα). Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν πληθώρα ανέσεων, όπως μασάζ στα μπροστινά καθίσματα, θέα προς τον ουρανό από μία πανοραμική ηλιοροφή, υψηλή πιστότητα ήχου από το Premium FOCAL Hi-Fi κ.α.
Το νέο 3008 διαθέτει όλες τις τεχνολογίες αιχμής για να προσφέρει απόλυτη ασφάλεια χάρη στα συστήματα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, ανάγνωση σημάτων ορίων ταχύτητας, ενεργό cruise control, έλεγχο τυφλής γωνίας των εξωτερικών καθρεπτών κ.α. Για την κίνηση στα αστικά κέντρα ο οδηγός έχει στην διάθεσή του διάφορα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Visio Park με περιμετρικό έλεγχο σε γωνία 360°.
Το 3008 βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα EMP2 που διασφαλίζει μειωμένο απόβαρο έως 100 κιλά μειώνοντας την εκπομπή ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου. Όλες οι εκδόσεις κινητήρων βενζίνης είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία τους σε ό,τι αφορά την ισχύ και την απόδοση.
Η έκδοση 1.2L PureTech 130 S&S εκπέμπει από 115 γρ. CO2 /χλμ., ενώ η 1.6L THP 165 S&S με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων εκλύει μόλις 129 γρ. CO2/χλμ. Συγκεκριμένα, διατίθενται τέσσερις εκδόσεις βενζίνης:
- 1.2L PureTech 130 S&S 6SMT: με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο στις βασικές και στις χαμηλής κατανάλωσης εκδόσεις
- 1.2L PureTech 130 S&S: με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
- 1.6L THP 165 S&S: με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Η σειρά των πετρελαιοκινητήρων τεχνολογίας BlueHDi συγκρατεί την εκπομπή CO2 μεταξύ 100 και 121 γρ./χλμ. με ισχύ στους 100, 120 και 150 ίππους. Τα μηχανικά σύνολα των εκδόσεων 1.6L BlueHDi και 2.0L BlueHDi συγκαταλέγονται ανάμεσα στα αποδοτικότερα της αγοράς:
- 1.6L BlueHDi 100 S&S BVM5
- 1.6L BlueHDi 120 S&S 6SMT: με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο στις βασικές και στις χαμηλής κατανάλωσης εκδόσεις
- 1.6L BlueHDi 120 S&S: με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
- 2.0L BlueHDi 150 S&S 6SMT: με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
- 2.0L BlueHDi 180 S&S: με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Το νέο 3008 θα κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Γαλλία, στο εργοστάσιο Sochaux, ενώ τα μηχανικά σύνολα θα προέρχονται από τα εργοστάσια Trémery και Douvrin. Η πρώτη επίσημη εμφάνιση του, έχει προγραμματισθεί για το Σαλόνι του Παρισιού ενώ το εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς.
Νίκος Τσάδαρης