Από τον προσεχή Σεπτέμβριο, τα Volvo S60, V60, V70 και S80 με κινητήρα πετρελαίου D3 θα είναι διαθέσιμα για πρώτη φορά με σύστημα start/stop.
H Volvo Car Corporation κάνει εφικτό το συνδυασμό του συστήματος start/stop με το αυτόματο κιβώτιο. Αρχικά, η εν λόγω τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη με τον κινητήρα πετρελαίου D3 στα S60, V60, V70 και S80. Το αποτέλεσμα της πιο πάνω εφαρμογής θα είναι ο περιορισμός των εκπομπών C02 κατά 10 γρ./χλμ. και της κατανάλωσης καύσιμου κατά 0,4 λτ./100 χλμ., σε σχέση πάντα με τις αντίστοιχες εκδόσεις χωρίς το σύστημα αυτόματης παύσης και επανεκκίνησης του κινητήρα.
Ο συνδυασμός του συστήματος start/stop με το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί μεγαλύτερη τεχνολογική πρόκληση συγκριτικά με ό,τι ισχύει με το μηχανικό κιβώτιο, καθώς ο κινητήρας πρέπει να επανεκκινήσει αυτόματα μόλις ο οδηγός μετακινήσει το πόδι του από το πεντάλ του φρένου προς το αντίστοιχο του γκαζιού. Ο αντιπρόεδρος του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Volvo, Peter Mertens, δήλωσε σχετικά: «η απόκριση του συστήματος είναι τόσο άμεση, που το αυτοκίνητο μοιάζει σαν να επιταχύνει αμέσως μόλις ο κινητήρας επανεκκινήσει».
Το σύστημα start/stop
Το σύστημα χρησιμοποιεί την πίεση των φρένων για να αποφασίσει πότε πρέπει να παύσει και να ξεκινήσει τον κινητήρα. Είναι προγραμματισμένο να σβήσει τον κινητήρα αμέσως μόλις το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί. Μια ηλεκτρική αντλία κρατάει υψηλή την πίεση στα λάδια του αυτόματου κιβωτίου όσο το μοτέρ είναι εκτός λειτουργίας. Τέλος, το σύστημα περιλαμβάνει έναν αναβαθμισμένο εκκινητή του κινητήρα.
Τι ισχύει ανά μοντέλο
Τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 με το συνδυασμό του συστήματος start/stop με το αυτόματο κιβώτιο, διαμορφώνονται ως εξής ανά μοντέλο, πάντα με τον κινητήρα D3:
-S60: κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 142 γρ./χλμ.
-V60: κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ.
-V70: κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ.
-S80: κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 148 γρ./χλμ.
O δίλιτρος, πεντακύλινδρος κινητήρας πετρελαίου D3 αποδίδει 163 ίππους και 400 Nm ροπής και θα αποτελεί αρχικά μονόδρομο για όποιον θέλει αυτόματο κιβώτιο και σύστημα start/stop.
Πηγή: autotriti.gr