Αγώνας δύο ταχυτήτων και τακτικής. Με λίγα λόγια αυτή είναι η εικόνα που μας δημιουργήθηκε μετά το τέλος της πρώτης ημέρας του Ράλι Φινλανδίας. Τρία πληρώματα είναι σε δικό τους αγώνα, την ώρα που οι υπόλοιποι έχουν τη δική τους μάχη για την καλύτερη θέση εκτός βάθρου.
Ο λόγος για τους Sebastien Loeb, Sebastien Ogier και Jari Matti Latvala, οι οποίοι ακολούθησαν ένα φρενήρη ρυθμό ξεφεύγοντας από τους υπολοίπους. Μαζί τους και ο Mikko Hirvonen, ο οποίος μπορεί σήμερα να κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλον συνδυασμό, αλλά το μόνο που κατάφερε είναι να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή στο ενάμιση λεπτό, από τα συνολικά δύο που έχασε μετά τα χθεσινά προβλήματα, σκαρφαλώνοντας παρόλα αυτά στην έκτη θέση της γενικής.
Από την αρχή της ημέρας, το δίδυμο των οδηγών της Citroen έδειξε ότι θέλει τη νίκη. Ο Loeb μπορεί να διατυμπάνιζε όλη την εβδομάδα ότι στόχος του είναι οι βαθμοί, αλλά στις ειδικές δείχνει πόσο πολύ θέλει τη νίκη, πιέζοντας στο όριο. Οι διαφορές μεταξύ των Γάλλων είναι στο δευτερόλεπτο και οι λεπτομέρειες ήταν αυτές που έκριναν την τελική κατάταξη της τελευταίας ημέρας. Βλέπετε, ο Loeb ήταν επικεφαλής μέχρι την προτελευταία σούπερ ειδική, όταν και έσπασε το παρμπρίζ του DS3 μετά από χτύπημα μία πέτρας από το αυτοκίνητο του Ogier, ο οποίος κινούταν στην παράλληλη διαδρομή.
Σε εκείνο το σημείο ο νεαρός Γάλλος πέρασε στην κορυφή, αλλά στην τελευταία ειδική, είχαμε και πάλι «δράματα» αντίστοιχα με του Ακρόπολις. Εκεί, ο Loeb μπήκε με ένα λεπτό καθυστέρηση στο κοντρόλ, με αποτέλεσμα να δεχθεί 10 δευτερόλεπτα ποινή χρόνου, πέφτοντας δεύτερος πίσω από τον Ogier. Όμως, ο συμπατριώτης του έκοψε και πάλι ρυθμό, αφήνοντας έτσι τον Loeb στην κορυφή, και ουσιαστικά επιστρέφοντας του τον άχαρο ρόλο του να «καθαριστή» των ειδική στην αυριανή τελευταία ημέρα του αγώνα.
Στο στρατόπεδο της Ford, μόνο ο Jari Matti Latvala έχει μείνει στο κυνήγι των Γάλλων. Ο Hirvonen μπορεί να κερδίζει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του, αλλά το μόνο που προσπαθεί και έχει ως εφικτό στόχο, είναι η 5η θέση της γενικής.
Ο Latvala από την πλευρά του, είναι σε απόσταση βολής από την κορυφή, αν και έχασε λίγο χρόνο στην αρχή της ημέρας, όταν και είχε πρόβλημα με το στήσιμο του Fiesta, το οποίο ήταν αρκετά υπερστροφικό. Στην συνέχεια τα προβλήματα λύθηκαν και ο Φινλανδός βελτίωσε τις επιδόσεις του και αύριο θα προσπαθήσει να ξεπεράσει τα DS3 των Γάλλων.
Στον «άλλο» αγώνα, ο Petter Solberg ταλαιπωρήθηκε και αυτός από τη μεριά του με το στήσιμο του αυτοκινήτου του, με αποτέλεσμα να αναλωθεί στην αρχή του αγώνα σε ρυθμίσεις της ανάρτησης, μένοντας έτσι μακριά από την κορυφή. Παρόλα αυτά, βρίσκεται τέταρτος και αύριο θα προσπαθήσει να διατηρήσε την θέση του, αλλά και να εκμεταλλευθεί ένα τυχόν λάθος των προπορευόμενων συνδυασμών.
Ο Mads Ostberg από την πλευρά, του εκμεταλλεύθηκε την έξοδο του Jari Ketomaa με το Ford Fiesta και κατάφερε να σκαρφαλώσει στην πρώτη πεντάδα. Ο Ketomaa ήταν και σήμερα ανταγωνιστικός, αλλά η έξοδος ήταν αρκετή για να του καταστρέψει τον αγώνα. Πάντως, ο Φινλανδός που εντυπωσίασε, είναι πιθανό να κάνει ακόμα δύο αγώνες μέσα στη χρονιά, με το ίδιο αυτοκίνητο!
Με τον Hirvonen έκτο γενικής, τα δύο Mini JCW WRC συμπληρώνουν την πρώτη οκτάδα, με τον Dani Sordo να βρίσκεται μπροστά από τον Kris Meeke. Ο Ισπανός έχασε χρόνο σήμερα λόγω προβλημάτων στον κινητήρα, ο οποίος και ρέταρε στο μεγαλύτερο μέρος του σκέλους, την ώρα που ο Βρετανός έχασε χρόνοι από πρόβλημα στα ηλεκτρονικά.
Πίσω τους, ακολουθεί ο Φινλανδός Juho Hanninen με το Skoda Fabia S2000, ο οποίος και είναι επικεφαλής στο SWRC. Οι Henning Solberg και Matthew Wilson συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα της γενικής.
Η αυριανή ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει 11 ειδικές διαδρομές και είναι η τελευταία του αγώνα. Με σχεδόν 140 χιλιόμετρα αγώνα, δύσκολα μπορεί να κάνει κάποιος προβλέψεις. Πάντως, όλα δείχνουν ότι για να μάθουμε τη νίκη θα πρέπει να περιμένουμε την τέλεση και της τελευταίας ειδικής.
Πηγή: 4troxoi.gr