Mε όφελος που φτάνει ακόμα και τα 467 ευρώ το χρόνο, το υγραεριοκίνητο Panda έρχεται απευθείας από το εργοστάσιο της Fiat προκειμένου να προσφέρει σημαντικές λύσεις σε όσους δεν αρκούνται στις, ούτως ή άλλως, πολύ οικονομικές, απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις του.
Κινητήρας Euro5 1,2 λίτρων 69 ίππων
Τo μοτέρ του Panda Easy Power, μας είναι γνώριμο και από τις απλές εκδόσεις του μίνι της Fiat. Είναι 1,2 λίτρων 8βάλβιδο και πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Δουλεύει με σχέση συμπίεσης 11.1:1 και αποδίδει 102 Nm από τις 3.000 σ.α.λ. (με βενζίνη). Χρησιμοποιεί χρονισμένο, διαδοχικό ηλεκτρονικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων (ΜPI).
Η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσει είναι 162 χλμ/ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 12,8 δλ. με βενζίνη ή σε 14,7 δλ. με υγραέριο. Στην πράξη, με υγραέριο, μπορεί ο εν λόγω κινητήρας να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, κινεί όμως το Panda με αρκετή άνεση δίχως να προβληματίζει τον οδηγό και δίχως να έχει αισθητή διαφορά από όταν κινείται με βενζίνη.
LPG – Βασικά χαρακτηριστικά
• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε οκτάνια (περίπου 110+)
• Είναι άοσμο και άχρωμο, ωστόσο ενισχύεται με συγκεκριμένες οσμογενείς ουσίες προκειμένου να γίνεται αντιληπτή μια πιθανή διαρροή του.
• Στο αυτοκίνητο διοχετεύεται σε συνθήκες πολύ υψηλής πίεσης που μειώνεται στο πλαίσιο της εγκατάστασης.
• Η χημική του σύσταση αποτελείται από δύο υδρογονάνθρακες, το προπάνιο και το βουτάνιο.
• Δεν περιέχει μόλυβδο και συνεπώς δεν βλάπτει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του Panda Easy Power δεν διαφέρει σε κάτι από αυτό στις απλές εκδόσεις του μοντέλου που γνωρίζουμε. Έχει ευχάριστο design και ποιοτικά υλικά. Οι χώροι του Panda είναι πολύ καλοί για τα μίνι αυτοκίνητα σε ό,τι έχει να κάνει κυρίως με τους επιβάτες.
Με αυτονομία 916 χλμ.
Το κιτ υγραεριοκίνησης του Panda Easy Power περιλαμβάνει γενικά ότι και τα υπόλοιπα kit που γνωρίζουμε ήδη. Το υγραέριο διοχετεύεται μέσω της ειδικής βαλβίδας δίπλα στην τάπα της βενζίνης, με πίεση στο ειδικό ρεζερβουάρ και φθάνει στο χώρο του κινητήρα όπου εξαερώνεται (μέσω του ρυθμιστή πίεσης). Στη συνέχεια, ψεκάζεται μέσω μπεκ στο θάλαμο για να γίνει η καύση.
Την όλη διαδικασία ελέγχει ένας ειδικός εγκέφαλος. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με ποια μορφή καυσίμου (βενζίνη ή LPG) θέλει κάθε στιγμή να κινηθεί, μέσω του σχετικού διακόπτη στην καμπίνα. Το ρεζερβουάρ (φιάλη) υγραερίου έχει χωρητικότητα 31 λίτρων και είναι τοποθετημένο στο χώρο του εφεδρικού τροχού ώστε να μην καταλαμβάνει το πορτμπαγκάζ. Αντίστοιχα, το ρεζερβουάρ βενζίνης του Panda έχει όγκο 35 λίτρων και σύμφωνα με τη Fiat η συνολική αυτονομία του μίνι μοντέλου με τη χρήση και των δύο καυσίμων μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 916 χιλιόμετρα.
Όφελος 467 ευρώ το χρόνο
Η Fiat ανακοινώνει για το Panda Easy Power με το μοτέρ 1,2 λίτρων 69 ίππων, μέση κατανάλωση 4,9 λτ/.100 χλμ. με τη βενζίνη και 6,4 λτ./100 χλμ. με το υγραέριο. Όπως έχουμε τονίσει και παλαιότερα στο auto Τρίτη, μπορεί το LPG να καταναλώνει λίγο περισσότερο σε λίτρα σε σχέση με το βενζινοκινητήρα, ωστόσο το όφελος για τον οδηγό προκύπτει από το γεγονός ότι η τιμή του LPG ανά λίτρο είναι σχεδόν μισή από αυτή της απλής αμόλυβδης. Στην περίπτωση του Panda Easy Power, υπολογίζοντας ότι ο μέσος οδηγός διανύει 15.000 χλμ. προκύπτουν τα εξής:
• Mε μέση κατανάλωση βενζίνης 4,9 λτ./100 χλμ., και μέση τιμή βενζίνης 1,68 ευρώ/λίτρο τα καύσιμα του Panda θα κοστίσουν στον οδηγό του 1.234,8 ευρώ το χρόνο.
• Με μέση κατανάλωση υγραερίου 6,4 λτ./100 χλμ. και ενδεικτική τιμή υγραερίου 0,8 ευρώ ευρώ/λίτρο, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά LPG, ο οδηγός του Panda θα πληρώσει 768 ευρώ το χρόνο.
Η διαφορά που προκύπτει φτάνει τα 467 ευρώ σε ετήσια βάση, ποσό που λειτουργεί προς όφελος του οδηγού για το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο
Το Panda Easy Power στο δρόμο δεν έχει καμία αισθητή διαφορά σε σχέση με τις απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις. Κινείται σε αρκετά υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, χωρίς να δείχνει καμία διαφορά όταν λειτουργεί με υγραέριο ή με βενζίνη. Συνολικά, το ιταλικό μίνι συνδυάζει πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα, προσφέροντας σχετικά ψηλή θέση οδήγησης και καλή περιφερειακή ορατότητα, υψηλά επίπεδα άνεσης και πολύ προβλέψιμη οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες.
Πηγή: autotriti.gr