Το τρίο C1, Aygo και 107 σημείωσε από το 2005 μέχρι σήμερα μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Ευρώπη, κάτι που εξασφάλισε τη συνέχεια του συνεργατικού αυτού προγράμματος στη 2η γενιά, εκπρόσωπος της οποίας είναι το μικρό Citroen, που δοκιμάσαμε πρόσφατα για εσάς.

Καθώς η συνεργασία δεν βάζει ιδιαίτερα σχεδιαστικά εμπόδια, οι άνθρωποι της Citroen κατάφεραν να δώσουν στο C1 2ης γενιάς, τις δικές τους ξεχωριστές πινελιές, δημιουργώντας ένα μοντέρνο φουτουριστικό σχήμα, που το… καταδικάζει να πετύχει εμπορικά -τουλάχιστον- στους νέους κάθε ηλικίας.

Αρέσει – δεν αρέσει, το C1 της δοκιμής μας ξεχωρίζει και η ανοιγόμενη εύκαμπτη οροφή της έκδοσης Airscape που οδηγήσαμε, δίνει μια ακόμα ευχάριστη νότα, για ένα αυτοκίνητο που τα καταφέρνει τέλεια εντός πόλης, όντας ταυτόχρονα ικανό για αποδράσεις εκτός αυτής.citorennca5

Το νέο C1 κατασκευάζεται σε κοινές εγκαταστάσεις με τα Aygo II και 108, στο εργοστάσιο της Toyota Peugeot Citroën Automobile. Η πλατφόρμα της πρώτης γενιάς διατηρήθηκε, με εκτενείς όμως αναβαθμίσεις, καθώς η δομή έχει ενισχυθεί σημαντικά, με χάλυβα υψηλής αντοχής και επιπλέον ενισχύσεις σε καίρια σημεία, που αύξησαν την ακαμψία και βελτίωσαν παράλληλα την παθητική ασφάλεια. Το μήκος του C1 αυξήθηκε οριακά, φτάνοντας τα 3,466 μέτρα και ο χώρος αποσκευών από 139 σε 196 λίτρα, με συνεπακόλουθη αύξηση από 751 σε 780 λίτρα με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.citorennca3

Η σχεδιαστική φόρμα της εταιρείας πάντως το δείχνει αισθητά πιο μεγάλο από την πραγματικότητα, ενώ η μάσκα της Citroen δίνει έντονη ιδιαιτερότητα συνδυασμένη και με τα οβάλ εμπρός φώτα.

Όμως, η μεγάλη αλλαγή έχει προκύψει στο εσωτερικό, όπου πρωταγωνιστεί το νέο ταμπλό. Με έμφαση στη σωστή εργονομία και την πρακτικότητα για καθημερινή χρήση, η αναβάθμιση πρόσθεσε ντουλαπάκι συνοδηγού και διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού στο χέρι του οδηγού.

Η καμπίνα χάρη στη διχρωμία του ταμπλό και τις πολύχρωμες (υποκειμενικής αισθητικής) επενδύσεις των καθισμάτων, εύκολα χαρακτηρίζεται νεανική, αλλά δεν αποκλίνει από αυτές των δυο «αδελφών», τόσο στο σχεδιασμό, όσο και χρησιμοποιούμενα υλικά. Αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες, βοηθούν την καθημερινότητα, ενώ αναλόγως την έκδοση συναντά κανείς από θύρες AUX και USB, μέχρι εργοστασιακό σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής και δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphones. Στο ταμπλό κυριαρχεί το μεγάλο κυκλικό ταχύμετρο (με το -προαιρετικό- στροφόμετρο κάθετα στα αριστερά του) που στο κέντρο του φιλοξενεί σε ψηφιακή μορφή τις ενδείξεις του ρεζερβουάρ, τους ολικό και μερικό χιλιομετρητή, αλλά και τον υπολογιστή ταξιδίου.

citorennca15

Όσον αφορά τον εξοπλισμό στο C1 της δοκιμής μας, εκτός από το στροφόμετρο και τη χειροκίνητη ρύθμιση των καθρεπτών, δεν μας έλειψε κάτι βασικό. Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, A/C, 6 αερόσακοι, ABS και ESP, σύστημα ήχου με Bluetooth, USB και χειριστήρια στο τιμόνι, Hill Assist, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, ενώ στην περίπτωσή μας οι 5 πόρτες, το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η πάνινη ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή (δεν κλέβει ζωτικό χώρο από τα κεφάλια των επιβατών), εξυπηρετούν, αλλά ανεβάζουν και την τιμή στα περίπου 11.500 ευρώ, που βέβαια παραμένει ανταγωνιστική σε σχέση με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας Α. Πρόβλημα τα τα πίσω παράθυρα: όντας αναδιπλούμενα έχουν παραμείνει πιστά στην παράδοση, αλλά δημιουργούν κλειστοφοβία σε ένα χώρο που δεν είναι ιδιαίτερα μικρός, ειδικά για αναστήματα έως 1,70 με 1,75μ. citorennca12

Το C1 θα μεταφέρει με άνεση 4 επιβάτες, με έναν πέμπτο να δυσκολεύει αρκετά την κατάσταση. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και στη θέση του οδηγού γίνεται αμέσως αντιληπτή η πολύ καλή εργονομία, ενώ με την βοήθεια του ρυθμιζόμενου τιμονιού όλοι οι σωματότυποι θα βρουν τη θέση οδήγησης που τους ταιριάζει.

citorennca13

Κατά τα λοιπά, η ανυπαρξία ρεζέρβας (υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού κι ο Θεός βοηθός), εξασφαλίζει, ένα ακόμα μικρό χώρο αποσκευών, κάτω από το πάτωμα του κυρίως χώρου.

Κάτω από το καπό του νέου C1 υπάρχει ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,2 λίτρων της PSA με 82 ίππους και 12χγρμ ροπής, που έχουν να αντιμετωπίσουν σχεδόν 900 κιλά. Το αποτέλεσμα είναι… σπίρτο μοναχό. Τα 0-100 έρχονται σε 10,9’’ και η τελική φτάνει εύκολα στα 170 χλμ/ώρα. Το 3κύλινδρο σύνολο είναι άμεσο σε απόκριση, ελαστικό και πρόθυμο από το ρελαντί μέχρι τα κόκκινα του στροφομέτρου, ενώ συνδυάζεται περίφημα μέσα και έξω από την πόλη, με το μακρύ κλιμάκωση χειροκίνητο 5αρι κιβώτιο. Ο συνδυασμός –εκτός των άλλων- καταφέρνει να κρατά χαμηλά την κατανάλωση βενζίνης, που στην περίπτωσή μας έδειξε μέση τιμή 6,9λτ/100 χλμ., αλλά με ελαφρύ πόδι σε ανοιχτό δρόμο, μπορεί να περιοριστεί, περίπου στα 5,5λτ.citorennca10

Όσον αφορά την γενικότερη αίσθηση, αυτό που κερδίζει τον οδηγό είναι η ευελιξία, η περιφερειακή ορατότητα, η ευχρηστία και ο μικρός κύκλος στροφής που το κάνει παιχνίδι μέσα στην πόλη.

Μεγάλη βελτίωση έχει γίνει στην ποιότητα κύλισης καθώς και στην ηχομόνωση που ταξιδεύει άνετα και ήσυχα έως σχεδόν την τελική ταχύτητα.

Η ανάρτηση με κλασική γεωμετρία (Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αλλά ελαφρύτερα μέρη και νέες ρυθμίσεις, λειτουργεί ούτως ώστε, το C1 να μην χάνει την επαφή του με το δρόμο, να μην κοπανάει και να υποστηρίζει τις επιδόσεις του κινητήρα, χωρίς να στηρίζεται ιδιαίτερα στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Με μικρές κλίσεις και συμπαγή αίσθηση, στρίβει ουδέτερα, ελέγχεται εύκολα σε περίπτωση υπερβολής από το ακριβές τιμόνι και προλαβαίνει το «ο μη γένοιτο» με τα αποτελεσματικά φρένα.

citorennca8

Οδηγώντας το, θυμηθήκαμε το, πόσο καλό μπορεί να είναι ένα ελαφρύ αυτοκίνητο με σβέλτο κινητήρα και ασφαλή συμπεριφορά, στοιχεία που σε «παρασύρουν»  σε ταχύτερο ρυθμό, ούτως ώστε να φτάνεις στο προορισμό γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια, στοιχεία αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Αυτά είναι τελικά και τα ατού του νέου C1, ενός αυτοκινήτου πόλης που άνετα θα σας ταξιδέψει και εκτός αυτής, όντας ασφαλές, άνετο, σβέλτο και ταυτόχρονα οικονομικό. Με λίγα λόγια ένα νεανικό αυτοκίνητο πόλης, που εύκολα μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο για ένα νέο ζευγάρι, ακόμα κι αν υπάρχει ένα -μόνο- παιδί. Ειδικά στην έκδοση airscape, διαθέτει και έναν ακόμα λόγο για να το επιλέξετε.

citorennca6

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Έλλειψη στροφομέτρου & ηλεκτρικών καθρεπτών στη βασική έκδοση
  • Απουσία ρεζέρβας
  • Χώρος αποσκευών

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 1.199κ.εκ.

Ισχύς:  82 ίπποι/5.750σ.α.λ.

Ροπή: 12χγρμ/2.750σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: 5άρι χειροκίνητο

Ανάρτηση: Γόνατα McPherson εμπρός /Ημιάκαμπτος Άξονας πίσω

Ελαστικά: 165/65/15

Διάσταση ελαστικών (πίσω): 165/60/15

Φρένα: Αεριζόμενοι Δίσκοι εμπρός/Ταμπούρα πίσω

Διαστάσεις: 3.466Χ1.615Χ1.460 χλστ

Μεταξόνιο: 2.430 χλστ

Βάρος: 900 κιλά

Επιτάχυνση 0-100: 10,9’’

Τελική ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα

Κατανάλωση: Μέση δοκιμής 6,9λτ/100χλμ.

Ρεζερβουάρ: 35 λτ

Τιμή: Από 9.900 ευρώ (περίπου 11.500 με απόσυρση το συγκεκριμένο)

citorennca9citorennca14 citorennca2 citorennca4 citorennca7 citorennca11Νίκος Τσάδαρης