Η προσδοκία για το όνομα του νέου compact sedan της Fiat ήταν μεγάλη αλλά η αναμονή έχει πλέον τελειώσει. Ένα όνομα με ιστορική αξία δίνεται στο νέο τριών όγκων σεντάν που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Κωνσταντινούπολης τον Μάιο. Οι πωλήσεις του μοντέλου θα ξεκινήσουν στην Ιταλία το Δεκέμβριο και σταδιακά θα αναπτυχθούν στις υπόλοιπες χώρες της περιοχής ΕΜΕΑ.
Tipo, αυτό θα είναι το όνομα που θα φέρει το νέο compact sedan σε όλες τις αγορές της περιοχής ΕΜΕΑ, με την εξαίρεση της Τουρκίας, όπου το όνομα του προγράμματος “Ægea” αποδείχτηκε τόσο επιτυχημένο ώστε αποφασίστηκε να διατηρηθεί για το αυτοκίνητο. Η συμβολική ονομασία του νέου Fiat Tipo, άμεσα συνυφασμένη με την ιστορία της Fiat, επανέρχεται σήμερα σε ένα παγκόσμιο μοντέλο για την αντιμετώπιση των μελλοντικών προκλήσεων.
Το σημερινό Tipo είναι ένα εξ ολοκλήρου νέο αυτοκίνητο το οποίο δημιουργήθηκε εξ αρχής ως ένα τριών όγκων σεντάν, ενσωματώνοντας την «Born to be Sedan» αντίληψη που ενισχύεται από τις φυσιολογικά «ρέουσες» γραμμές, χαρακτηριστικό του Ιταλικού σχεδιασμού, που εγγυούνται την προσωπικότητα και το στιλ, συνδυάζοντάς τα με τη λειτουργικότητα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα λειτουργικό αυτοκίνητο γεμάτο με χρήσιμες λύσεις στη σωστή τιμή, που εστιάζει σε αυτό που πραγματικά έχει αξία για το κοινό, με απλή γκάμα εκδόσεων και ξεκάθαρη τιμολογιακή πολιτική. Εξοπλισμένο με αξιόπιστους, υψηλών επιδόσεων και οικονομικούς κινητήρες: δύο τουρμποντίζελ Multijet II και δύο βενζινοκινητήρες, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και ισχύ από 95 έως και 120 ίππους.
Tο Tipo σχεδιασμένο στο σχεδιαστικό κέντρο της FCA στην Ιταλία, εξελίχθηκε στην Τουρκία σε συνεργασία με το τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Tofaş και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Tofaş στην Προύσα (μία από τις καλύτερες βιομηχανικές εγκαταστάσεις αυτοκινήτου στον κόσμο), όπως αποδεικνύει η πρόσφατη κατάταξή του στην κατηγορία Xρυσού Mεταλλίου από το σύστημα αξιολόγησης World Class Manufacturing, για να πωλείται σε περισσότερες από 40 χώρες στην περιοχή ΕΜΕΑ.
Νίκος Τσάδαρης