Ουρές και ταλαιπωρία περίμενε σήμερα τους οδηγούς που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο τα οχήματά τους, καθώς λήγει η πρώτη προθεσμία για τους ιδιοκτήτες να περάσουν έλεγχο γλιτώνοντας το 50% του προστίμου καθυστέρησης.
Τόσο στα ιδιωτικά, όσο και στα δημόσια ΚΤΕΟ, οι ουρές συνεχίζονταν έως και το απόγευμα της Τετάρτης, με την αναμονή να φτάνει και τις 2 ώρες στους έχοντες ραντεβού, ενώ σε όσα ΚΤΕΟ δέχονται εκτός ραντεβού, η αναμονή μπορεί να υπερβαίνει και τις 5 ώρες.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα έληγε η πρώτη προθεσμία και αφορούσε όσα οχήματα δεν είχαν περάσει τεχνικό έλεγχο, ενώ όφειλαν, έως 30/6/14. Η δεύτερη προθεσμία είναι μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και αφορά όσα οχήματα είναι εκπρόθεσμα από 1/7/14 έως τέλος του ’14, ενώ η τρίτη και τελευταία προθεσμία λήγει στις 30 Νοεμβρίου και αφορά όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν καταφέρει να πάρουν το δελτίο ΚΤΕΟ μέσα στο 2015.
Πρόστιμα
Όσοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δικύκλων προσέρχονται σήμερα και προσέλθουν κανονικά στις δυο άλλες προθεσμίες, γλιτώνουν το 50% του προστίμου καθυστέρησης που πληρώνουν, δηλαδή 33 ευρώ από τα 65 για τα ΙΧ και 20 ευρώ από τα 40 για τους κατόχους δικύκλων.
Όσοι όμως αμελήσουν τις παραπάνω προθεσμίες, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής, χάνουν την έκπτωση στο πρόστιμο καθυστέρησης και επιβαρύνονται από 1/1/2016 με επιπρόσθετο πρόστιμο αξίας 150 ευρώ, το οποίο θα βεβαιώνεται αυτόματα στη ΔΟΥ κάθε ιδιοκτήτη.
Δηλαδή, για έναν έλεγχο ΙΧΕ αξίας 50 ευρώ περίπου, που ο ιδιοκτήτης θα αμελήσει να τον πραγματοποιήσει έως και τις 31 Δεκεμβρίου, τότε θα επιβαρυνθεί από 1/1/16 συνολικά περίπου με 270 ευρώ (κόστος ελέγχου, πρόστιμο καθυστέρησης και επιπρόσθετο πρόστιμο). Ωστόσο σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία, θα του επιβληθεί και πρόστιμο των 400 ευρώ για παράβαση.
Πάντως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κ. Βήκα, «μέχρι στιγμής έχει ελεγχθεί μόνο το 30% των εμπρόθεσμων οχημάτων που έπρεπε να ελεγχθεί έως και σήμερα» και ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με πρόσφατες ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, υπολογίζεται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και περίπου 1 εκατ. δίκυκλα.
Σημειώνεται, τέλος, πως σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα ελέγχονται στα ΚΤΕΟ με τη συμπλήρωση 4 ετών από την πρώτη κυκλοφορία τους ως καινούργια. Έκτοτε ο έλεγχός τους επαναλαμβάνεται περιοδικά κάθε 2 έτη.