Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι το νέο μικρό της Suzuki που αντικαθιστά ταυτόχρονα τα μοντέλα Alto και Splash προσπαθώντας να συνδυάσει τα θετικά χαρακτηριστικά και των δύο. Με άλλα λόγια πρόκειται για δυο αυτοκίνητα πόλης σε συσκευασία του ενός, που ακούει στο εύηχο όνομα Selerio.
Με μήκος 3,6 μέτρα, είναι μεγαλύτερο βασικών αντιπάλων όπως τα C1, 108, Aygo, αλλά και των Mii, Citigo, up!, και μικρότερο του λιγότερο γνωστού Space Star, όσο και του Micra.
Το ψηλό, πεντάθυρο αμάξωμα, με τις πόρτες που ανοίγουν σχεδόν σε γωνία 90 μοιρών, δίνει τη δυνατότητα τρίτου επιβάτη στο πίσω κάθισμα, με μόνο κάποιον συμβιβασμό στο πλάτος, αλλά όχι στα γόνατα και το κεφάλι. Στον κορυφαίο για την κατηγορία χώρο επιβατών, προστίθεται ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 254 λτ (ο μεγαλύτερος της κατηγορίας), που αυξάνονται στα 1.053 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω διαιρούμενου καθίσματος, γεγονός που επιβεβαιώνει το διαφημιστικό logo για «το πιο ευρύχωρο μικρό».
Τα σκληρά πλαστικά που επενδύουν ταμπλό και πόρτες, είναι σωστά συναρμολογημένα, δείχνουν καλής ποιότητας, ενώ η εργονομία είναι απλά άριστη, τόσο όσον αφορά τη θέση οδήγησης, όσο και τα βασικά ή δευτερεύοντα χειριστήρια. Υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, αλλά αυτές στις πόρτες είναι τόσο στενές, που μπορούν να φιλοξενήσουν μόνο φακέλους.
Από την άλλη, ο εξοπλισμός ακόμα και στη βασική έκδοση GL, χαρακτηρίζεται σχεδόν πλούσιος καθώς περιλαμβάνει μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, ESP, air condition, υπολογιστή ταξιδιού, ράδιο/CD με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα και διαιρούμενο πίσω κάθισμα. Όμως με μόλις 500 κάτι ευρώ περισσότερα μπορείς να αγοράσεις την έκδοση GLX της δοκιμής μας, που διαθέτει επιπλέον αερόσακους οροφής, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικούς καθρέπτες και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω.
Κάτω από το μικρό καπό ζει ένας 1000άρης (998κ.εκ.) 3 κύλινδρος κινητήρας με απόδοση 68 ίππων/6.000σ.α.λ. και ροπή 9,2 χγρμ/3.500σ.α.λ.. Παρά τον μικρό του κυβισμό και την «μέτρια» απόδοση, το 3κύλινδρο σύνολο, σε συνδυασμό με το άριστα κλιμακωμένο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο μετακινεί με ιδιαίτερη ευκολία και σβελτάδα το βάρους 835 κιλών αμάξωμα, φθάνοντας εύκολα ακόμα και στον κόφτη, χωρίς να κομπιάζει ή να παράγει ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους. Είναι στιγμές που νομίζεις ότι ο κινητήρας είναι σαν ηλεκτρική… ραπτομηχανή, καθώς ανεβάζει στροφές χωρίς να «βήχει» ακόμα και από τις 1.000σ.α.λ.
Με όλα αυτά τα σχεδόν 14’’ που χρειάζονται για τα 0-100 και τα 155 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας, θεωρούνται λογικές επιδόσεις για 1000άρι πόλης που χωρά 5 ενήλικες και 254λτ αποσκευών, όμως το εντυπωσιακό είναι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις που διευκολύνουν τα προσπεράσματα και κάνουν την οδήγηση ξεκούραστη. Την ίδια στιγμή και ενώ θα ήταν απολύτως λογικό όλα τα παραπάνω να κοστίζουν, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 4,8-5,0λτ/100χλμ., ενώ –αν ξεχαστείς από την περίοδο κρίσης που διανύουμε- μπορεί να ανέβει έως και τα 5,4λτ, αριθμοί που δικαιώνουν τον ισχυρισμό της Suzuki για 4,3 λτ μέσης κατανάλωσης. Πάντως με σχεδόν 5 λτ, το 35άρι ρεζερβουάρ, επιτρέπει την κάλυψη σχεδόν 700 χλμ. πριν ζητήσει επίσκεψη στο βενζινάδικο.
Από τη θέση του οδηγού γίνεται αμέσως σαφές ότι, το Selerio είναι ένα απολύτως ομοιογενές σύνολο, που διαπρέπει εφόλης της ύλης μέσα στον αστικό ιστό, όντας ικανό να προσφέρει και μικρά ταξίδια με μεγάλη (για την κατηγορία) άνεση. Είναι χαρακτηριστικό το ότι, επειδή λίγο πριν οδηγούσαμε το μεγαλύτερο αδελφό του το Swift, δεν ήταν λίγες οι φορές που κάναμε συγκρίσεις σβελτάδας, ευχρηστίας και σαφώς αίσθησης «άθραυστου», καθώς και αυτό το Suzuki σε πείθει από τα πρώτα χιλιόμετρα πως θα είναι μαζί σου μια ζωή, ζητώντας μόνο καύσιμο, λιπαντικά και λάστιχα.
Ο εύστροφος κινητήρας «εκτοξεύει» σε κάθε εκκίνηση το ελαφρύ αμάξωμα, οι αναρτήσεις συνδυάζουν αποτελεσματικότητα και άνεση, με εξαίρεση την (περίπτωση δυο πολύ κοντινών εγκάρσιων ανωμαλιών), ενώ το ελαφρύ «κοφτερό» τιμόνι δίνει μεγάλη ευελιξία στα στενά και στο παρκάρισμα. Μειονέκτημα η σχετική ασάφειά του που επιβάλλει μικροδιορθώσεις, ειδικά όταν ανεβαίνει η ταχύτητα.
Στις στροφές πάντως, το πλαίσιο ανταποκρίνεται μια χαρά και το Selerio στρίβει με ασφάλεια και ευχαρίστηση εκτός της περίπτωσης που θα συναντήσει εγκάρσια ανωμαλία σε καμπή με υψηλή ταχύτητα, όπου έχει την τάση να αναπηδήσει, κυρίως του πίσω ημιάκαμπτου άξονα, αλλά τότε θα επέμβει το στάνταρ ESP για να βοηθήσει, ενώ πάντα υπάρχουν τα πολύ καλά φρένα.
Με λίγα λόγια το Selerio έχει τρεις αχίλλειες πτέρνες… Το αργό, ασαφές τιμόνι και την πίσω ανάρτηση.
Κατά τα λοιπά, μόνο καλά λόγια μπορεί να πει ακόμα και ο πλέον αυστηρός παρατηρητής που θα ζήσει μαζί του έστω και λίγες ημέρες.
Ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο, εργονομικό, εύχρηστο, σβέλτο, οικονομικό και με σαφή μηνύματα life time αντοχής το super mini της Suzuki, αντικαθιστά με το παραπάνω τα Alto & Splash, αποτελώντας κορυφαίο αντίπαλο για τις «τριλογίες» του ομίλου VAG (Μii, Citigo & Up), και Toyota Aygo, Peugeot 108 & Citroen C1.
Αν στα παραπάνω χαρακτηριστικά προσθέσουμε και το ότι,δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (λόγω χαμηλών ρύπων παρά το ότι δεν έχει start/stop), κινείται καθημερινά στον πράσινο δακτύλιο και κοστίζει από μόλις 9.000 ευρώ (με προσφορά και απόσυρση), τότε έχουμε να κάνουμε με την ίσως απόλυτη πρόταση πόλης.
Υπέρ
– Κατανάλωση
– Σβελτάδα κινητήρα
– Ευχρηστία εντός και εκτός πόλης
– Μεγάλοι χώροι επιβατών
– Χώρος αποσκευών
– Εξοπλισμός
– Τιμή
Κατά
– Τιμόνι
– Πίσω ανάρτηση
– Υλικά εσωτερικού
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Ατμοσφαιρικός
Τοποθέτηση κινητήρα: Εμπρός, εγκάρσια
Βαλβίδες/Εκκεντροφόροι: 4 ανά κύλινδρο/2
Χωρητικότητα: 998 κ.εκ.
Ισχύς ίπποι/σ.α.λ.: 68/6.000
Ροπή χγρμ/σ.α.λ.: 9,2/3.500
Τελική ταχύτητα: 155 χλμ./ώρα
Κιβώτιο: 5 χειροκίνητο
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Φρένα εμπρός/πίσω: Δίσκοι/Ταμπούρα
Διάσταση ελαστικών: 165/65 R14
Εκπομπή CΟ2: 99 γρ./χλμ.
Κατανάλωση: 5,0 λίτρα
Ρεζερβουάρ/καύσιμο: 35 λίτρα/αμόλυβδη
Xώρος αποσκευών: 254-1.053 λτ
Μήκος/πλάτος/ύψος: 3.600/1.600/1.540 χλστ
Νίκος Τσάδαρης