Μετά από 9 χρόνια (και παραγωγή 1.300.000 μονάδων, μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014), το Mitsubishi L200 pickup truck ετοιμάζεται να αποχωρήσει. Ο νέος διάδοχος του μοντέλου που γιόρτασε πρόσφατα την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του στην 85η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης θεωρείται περισσότερο νέα γενιά pickup trucks 1Τ, καθώς οδηγεί ολόκληρη την κατηγορία σε μία νέα, πιο προηγμένη κατεύθυνση από κάθε άποψη (τεχνολογία κινητήρων, χαμηλές εκπομπές ρύπων, αεροδυναμική, μείωση βάρους, ενεργητική ασφάλεια) βελτιώνοντας παράλληλα την αίσθηση άνεσης επιβατικού αυτοκινήτου που απέπνεε ο προκάτοχός του.

Και ενώ η χρήση των pickup από ιδιώτες είναι αρκετά πρόσφατη τάση στην Ευρώπη, οι αγοραστές του L200 ωφελούνται από την 70χρονη εμπειρία και παρουσία της Mitsubishi. Μία παρουσία που στηρίχθηκε στην επιτυχία «λιτών» μοντέλων όπως το 1946 Mizushima (το μικρό τρίτροχο truck 0,4 τόνων προϊόν της Mizushima Motor Vehicle Works, της Mitsubishi) μέχρι τις τέσσερις διαδοχικές γενιές του L200 που συγκεντρώνουν συνολικό όγκο παραγωγής 4.077.000 μονάδων από το 1978 μέχρι το φθινόπωρο του 2014. Από αυτά, σχεδόν 440.000 οχήματα κινούνται ακόμα στην Ευρώπη.

Το νέο L200 κατασκευάζεται στο «2ο εργοστάσιο» της Mitsubishi Thailand στο Laem Chabang της Ταϊλάνδης με στόχο πωλήσεων 200.000 μονάδων/ετησίως (έναντι 130.000 μονάδων του απερχόμενου L200) και προορισμό όλες τις παγκόσμιες αγορές (πλην Ιαπωνίας, ΗΠΑ και Καναδά).

Τα νούμερα του Mitsubishi L200

Με τη γλώσσα των αριθμών, ένας μέσος όρος 23.500 L200/χρόνο έχουν πουληθεί στην Ευρώπη μεταξύ 2006 και 2014, τη δεύτερη σε πωλήσεις παγκόσμια αγορά του L200 μετά τις χώρες της Ασίας.

Η 5η γενιά του L200 εξελίχθηκε αποκλειστικά από την MMC μέσα σε 28 μήνες και εκφράζει την τελευταία εκδοχή της φιλοσοφίας Sport Utility Truck, που μεταφράζεται σε στυλ, άνεση, οδηγησιμότητα, εξοπλισμό και αντοχή.

Επιπλέον οι μηχανικοί στόχευσαν στις χαμηλότερες δυνατές περιβαλλοντικές επιπτώσεις δηλαδή, μείωση εκπομπών CO2 από 199 g/km του απερχόμενου L200 σε 169 g/km για το νέο.

Σχεδιαστικά το νέο σπορτίφ στυλ, που διατηρεί την εκφραστική σχεδίαση «J-Line» με χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής 0.40 CD και βάρος σε λογικά πλαίσια.

Η 5η γενιά διαθέτει αυξημένη ευρυχωρία σε συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (με το μικρότερο κύκλο στροφής 5,9 m στην κατηγορία) και ανταγωνιστικό μήκος καρότσας .

Έχει γίνει σημαντική αναβάθμιση της αντιληπτής ποιότητας σε συνδυασμό με καλύτερη θέση καθισμάτων και οδήγησης, βελτιωμένη οδηγική άνεση, βελτιωμένα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών & τριγμών (NVH) κλπ για ανώτερα επίπεδα άνεσης στο ταξίδι. Πρόσθετη άνεση διπλών θυρών (δηλ. 4 πόρτες) στο Club Cab.

Ο νέος κινητήρας 2.4 L 154 ps / 181 ps 4N15 MIVEC Diesel εκπέμπει μόνο 169 g/km και συνδυάζεται με νέα 6τάχυτα ή 5τάχυτα μηχανικά κιβώτια.

Η αυξημένη αντοχή λόγω σχεδίασης, χάρη στο ισχυρότερο αμάξωμα και το πλαίσιο μέχρι και τους κινητήρες μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης (διαστήματα αλλαγής λαδιού από 15.000 km, τώρα 20.000 km, service προηγούμενου αυτόματου κιβωτίου από 80.000 km, τώρα αυτόματο κιβώτιο χωρίς απαιτήσεις συντήρησης), χαμηλώνει σημαντικά το κόστος χρήσης.

mitsb1

Ενεργητική και παθητική ασφάλεια

Η βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια περιλαμβάνει:

– Super Select 4WD II με ηλεκτρονικό σύστημα επιλογέα μέσω περιστροφικού χειριστηρίου.

– 7% υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του νέου πλαισίου

– Βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης

– Προσθήκη συστημάτων Lane Departure Warning, Trailer Stability Assist, Hill Start Assist.

– Προβολείς HID (με ενσωματωμένη λειτουργία φώτων ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα το χειμώνα ή κατά τη νυχτερινή οδήγηση.

Η βελτιωμένη παθητική ασφάλεια (ενισχυμένη πατενταρισμένη δομή RISE της MMC, αερόσακος γονάτων οδηγού) διαθέτει:

– Κάμερα οπισθοπορείας

– Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα

– Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας

– Διζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού A/C

– Χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων (paddles) στο τιμόνι

– Κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη απόσταση και κλίση

– Σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting

– Θύρα USB

Το νέο L200 παραμένει στην «κατηγορία 5 m» (5.205 mm για το Double Cab), αλλά μέσα σε αυτές τις διαστάσεις, οι μηχανικοί πέτυχαν μήκος καρότσας (1.520 mm) που ισοδυναμεί με το 29,2% του συνολικού μήκους.

Η καρότσα έγινε επίσης πιο βαθιά (μέχρι 475 mm για το νέο L200 έναντι 460 mm του προηγούμενου).

Η έξυπνη σχεδίαση της δομής του αμαξώματος διατήρησε το βάρος στα 1.875 kg για το Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T, βελτιώνοντας την ικανότητα ρυμούλκησης στα 3.100 kg.

Οι εργονομικές βελτιώσεις

Βελτιωμένη σημαντικά είναι και η θέση οδήγησης συγκριτικά με μία σειρά εργονομικών βελτιώσεων, όπως:

– Φαρδύτερα & μακρύτερα μαξιλάρια και πλάτες

– Καλύτερη πλευρική στήριξη

– Πιο μαλακό / ελαστικό υλικό μαξιλαριών καθισμάτων

– Κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη κλίση και απόσταση

– Ορατό εμπρός άκρο του καπό

– Σχεδίαση κολόνων που περιορίζει τα τυφλά σημεία – εμπρός, πλάι και πίσω.

– Επίπεδα μάκτρα καθαριστήρων που δεν περιορίζουν την ορατότητα.

mitsb3

Τα νέα χαρακτηριστικά

Τέλος οι χρήστες του νέου L200 μπορούν τώρα να απολαύσουν πολυάριθμα νέα χαρακτηριστικά, όπως :

– Προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon),

– Κάμερα οπισθοπορείας,

– Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα,

– Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας,

– Διζωνικό αυτόματο A/C,

– Χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι (paddles),

– Κολόνα τιμονιού με ρύθμιση κλίσης και απόστασης,

– Σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting,

– Θύρα USB

– Η ενεργητική και παθητική ασφάλεια αυξήθηκαν με την υιοθέτηση αρκετών νέων χαρακτηριστικών, όπως :

– Αερόσακος γονάτου οδηγού που αυξάνει το συνολικό αριθμό αερόσακων σε 7 μέσα στην καμπίνα

– Σύστημα Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας – Lane Departure Warning system,

– Σύστημα Υποβοήθησης Ευστάθειας Τρέιλερ – Trailer Stability Assist system:

– Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Επικλινή Επιφάνεια – Hill Start Assist system,

– Προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα τα μεγάλα διαστήματα του χειμώνα ή στη νυχτερινή οδήγηση.

Αυτά τα νέα χαρακτηριστικά ασφάλειας προστίθενται στα Active Stability & Traction Control, Brake Assist, Brake Over-Ride System, ABS w/ Electronic Brake Force Distribution system, Emergency Stop Signal, κλπ…

Οι αλλαγές στην ανάρτηση 

Στην ανάρτηση το νέο L200 διατηρεί τη διάταξη του προκατόχου του, όπως διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια μπροστά / φύλλα σούστας πίσω, αλλά έχουν γίνει οι εξής αλλαγές:

– Η εμπρός αντιστρεπτική δοκός έχει αναβαθμιστεί,

– Οι συντελεστές ελατηρίων (εμπρός & πίσω) καθώς και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των αποσβεστήρων έχουν βελτιστοποιηθεί ,

– Έχουν υιοθετηθεί μεγαλύτερες βάσεις αμαξώματος,

– Ο μικρότερος λόγος υποπολλαπλασιασμού της κρεμαγιέρας μειώνει την προσπάθεια του οδηγού

– Η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης έχει επίσης βελτιστοποιηθεί, κυρίως για καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού (feedback) και επομένως βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και ευστάθεια,

– Το σύστημα πέδησης έχει αναβαθμιστεί με μικρότερη διαδρομή στο πεντάλ και μειωμένη απαιτούμενη δύναμη πέδησης .

Επίσης, επιλέχθηκε κατανομή ροπής 40:60 για καλύτερο έλεγχο.

Στον τομέα της μετάδοσης, ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο, διατίθεται επίσης ένα αναβαθμισμένο σύστημα part-time 4WD Easy Select που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης, σύμφωνα με το έδαφος και τις οδηγικές συνθήκες, ενώ η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται εν κινήσει (εφικτό κάτω από 100 km/h), ανεξαρτήτως τύπου οδοστρώματος.

Στην περίπτωση ενός pickup truck όπως το L200, το Super Select 4WD II βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα. Το σύστημα περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα ελέγχει και την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4H mode για καλύτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε μία μεγάλη ποικιλία επιφανειών, από ασφαλτοστρωμένος δρόμους μέχρι ολισθηρούς χωματόδρομους.

Το Super Select εφοδιάζεται επίσης με κοντό διαφορικό («4LLc») για off-road οδήγηση, ενώ ένα σύστημα κλειδώματος πίσω διαφορικού διατίθεται επίσης για μέγιστη πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο), αυξάνοντας τις συνολικές εκτός δρόμου επιδόσεις του οχήματος, στις οποίες συνεισφέρει και το μέγιστο βάθος βύθισης των 600 mm.

Μία εντελώς νέα οικογένεια MIVEC Diesel κινητήρων, έχει πιο πρόσφατο αποδέκτη το νέο L200 με την τελευταία έκδοση «4N15» 2.4 L.

Πρόκειται για κινητήρες Diesel από αλουμίνιο, με 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), άμεσο ψεκασμό, common rail και συμπίεση 15.5:1.

Τα νέα κιβώτια

Για την καλύτερη λειτουργία αυτού του νέου κινητήρα MIVEC Diesel, η MMC δημιούργησε δύο νέα κιβώτια βαρέως τύπου για την 5η γενιά του L200:

– 6-τάχυτο μηχανικό: εντελώς νέο που εξελίχθηκε για να συμβάλλει στη βελτίωση των κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, προσφέροντας μικρές διαδρομές σε έναν ελαφρύ επιλογέα, μειώνοντας παράλληλα τους θορύβους και του κραδασμούς.

– 5-τάχυτο αυτόματο με/«Sport» σειριακό πρόγραμμα: η τέλεια ισορροπία επιδόσεων, βάρους και κόστους, πρόκειται για μία εξελιγμένη έκδοση του A/T που χρησιμοποιείται επίσης στο Pajero/Montero/Shogun με στόχο τη μείωση των απαιτήσεων συντήρησης και τη βελτίωση της οδηγησιμότητας (νέα, χαμηλού ιξώδους υγρό ATF βελτιώνει την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες, μειώνει την αντίσταση για καλύτερη οικονομία καυσίμου και αυξάνει την αντοχή).

Οι διαφορετικοί συνδυασμοί έχουν ως εξής:

table

mitsb2 Νίκος Τσάδαρης