Αυτή η ιστορία ξεκίνησε με το Kadett το 1936 και θα συνεχιστεί με το νέο Astra, την 11η γενιά ενός compact μοντέλου Opel. Μέχρι σήμερα και ενώ έχουν κατασκευαστεί συνολικά 24 εκατομμύρια αυτοκίνητα Kadett και Astra, η Opel προσθέτει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του bestseller της.

Η νέα γενιά Astra βασίζεται σε μία ελαφριά αρχιτεκτονική και θα χρησιμοποιεί μόνο κινητήρες τελευταίας γενιάς, προσφέροντας συστήματα που μέχρι πρότινος συναντούσαμε σε ανώτερες κατηγορίες. Η σχεδίαση δείχνει το νέο Astra πιο «αθλητικό» από ποτέ, καθώς συνδυάζει απόδοση με κομψότητα και θα επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των compact με τις καινοτομίες του. Το Astra θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο διεθνές Σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, φέτος το φθινόπωρο (17 – 27 Σεπτεμβρίου).

Εξοικονόμηση βάρους σε καίρια σημεία

Το νέο Astra είναι ελαφρύτερο, οικονομικότερο, πιο ευέλικτο και ταυτόχρονα ακόμα πιο άνετο χάρη στο επιτυχημένο του πρόγραμμα αναβάθμισης. Το Monza Concept, που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι αυτοκίνητου της Φρανκφούρτης 2013, αποτέλεσε το πρότυπο για την 11η γενιά του συμπαγούς μοντέλου της Opel.

Κάθε χαρακτηριστικό και σχεδιαστικό στοιχείο του Monza concept συμβάλλει στην απόδοση. Ανάλογα με το μοντέλο και το επίπεδο πολιτισμού θα είναι μέχρι 200 κιλά -κατ’ ελάχιστον 120 κιλά- ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του. Η νέα αρχιτεκτονική του παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση βάρους. Κάθε εξάρτημα μελετήθηκε διεξοδικά με γνώμονα τις συμπαγείς διαστάσεις και τα ελαφριά υλικά. Μόνο το βάρος του κελύφους του αμαξώματος μειώθηκε κατά 20% από 357 – 280 κιλά. Πρόσθετα μέτρα σχετικά με το πλαίσιο, απέδωσαν έξτρα μειώσεις βάρους 50 κιλών. Μεταξύ αυτών, ελαφριά ατσάλια υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, συμπαγή υποπλαίσια και μειώσεις βάρους στον εμπρός και πίσω άξονα.

Το τελικό αποτέλεσμα βελτιώνει την ευελιξία και την οδηγική άνεση, ώστε το νέο Astra έχει ταχύτερη απόκριση, στρίβει καλύτερα και προσφέρει πολύ πιο άμεση συνολική οδηγική εμπειρία.
newastra5

Τελευταία γενιά κινητήρων

Κάτω από το καπό κάθε νέου Astra βρίσκεται κάποιο μέλος από τη νέα γκάμα κινητήρων της Opel. Η ισχύς ποικίλει από 95 έως 200 ίπποι. Οι πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες μέχρι 1.600 κ. εκ. έχουν τρία κοινά: συνδυάζουν κορυφαία απόδοση με άριστη απόκριση και ομαλή λειτουργία.

Ο κινητήρας 1.6 CDTI με μεγάλο εύρος ισχύος που ξεκινά από 95 ίππους καλύπτει την προσφορά diesel, ενώ ο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (105 ίππων) αποτελεί τη βάση των βενζινοκινητήρων. Το αστέρι στην γκάμα κινητήρων είναι ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, ένας 4κύλινδρος από την ίδια οικογένεια με τον μικρότερο αλλά ισχυρό, 1000άρη 3κύλινδρο. Ο αλουμινένιος κινητήρας θα κάνει ντεμπούτο με 145 ίππους. Συνδυάζει δυναμική απόκριση, υψηλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή μέχρι 250 Nm από πολύ χαμηλά. Η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.800 και 4.000 σ.α.λ.. Με βάση τη δομή του, ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo προσθέτει λιγότερο βάρος στο όχημα. Το αλουμινένιο μπλοκ μόνο ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο από το σφυρήλατο αλουμινένιου μπλοκ του σημερινού 1.4 turbo.
newastra5

Σχεδίαση

Η σχεδίαση του νέου Astra απεικονίζει επίσης την απόδοση και για μία φορά ακόμα το Monza Concept λειτούργησε σαν πρότυπο. Το Opel Blitz στο κέντρο της χρωμιωμένης μπάρας της μάσκας και η χαρακτηριστική «λεπίδα» που ανεβαίνει προς τα πίσω κάνει το Astra άμεσα αναγνωρίσιμο σαν μέλος της οικογένειας Opel. Οι εμπρός προβολείς συγχωνεύονται στη μάσκα δημιουργώντας ένα ενιαίο οπτικό αποτέλεσμα. Το σημαντικότερο σχεδιαστικό στοιχείο είναι η διαχωρισμένη κολόνα C που δημιουργεί την εντύπωση μιας αιωρούμενης οροφής. Η εναλλαγή φωτός σκιάς τονίζεται από το οριζόντιο εγκάρσιο στοιχείο πάνω από το λογότυπο της μάρκας που συνδέει τα πίσω φώτα. Το Astra δεν δείχνει μόνο, αλλά είναι μικρότερο. Με συνολικό μήκος 4.37 μ. είναι σχεδόν 5 εκ. μικρότερο από τον προκάτοχό του. Με ύψος 1,46 μ. είναι επίσης 2,6 εκ. πιο χαμηλό. Οι διαστάσεις εμφανώς επηρεάζουν άμεσα την αεροδυναμική και την απόδοση, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι κάτω από 0,30.

Μικρότερο εξωτερικά και μεγαλύτερο εσωτερικά παρά το ότι, το μεταξόνιο έχει μειωθεί κατά δύο εκ. Σε συνδυασμό με νέας σχεδίασης καθίσματα, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια +35 χλστ. Επιπλέον, αυξήθηκε η απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω καθισμάτων, κάτι που βελτιώνει την άνεση στο ταξίδι και την αίσθηση χώρου. Το υψηλής ποιότητας cockpit και το ταμπλό οργάνων μεταφέρουν την ιδιαίτερη αισθητική του εξωτερικού στο εσωτερικό, λανσάροντας μία νέα σχεδιαστική προσέγγιση. Κύριο χαρακτηριστικό οι καθαρές φόρμες και η οπτική σαφήνεια όπως προδίδει και ο μειωμένος αριθμός διακοπτών και κουμπιών με τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα.
newastra5

Συνδεσιμότητα με Opel OnStar

Η επόμενη γενιά Astra είναι το πρώτο νέο μοντέλο της Opel που θα διατίθεται με την υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar από το λανσάρισμά του. Το OnStar προσφέρει στους πελάτες μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών ασφάλειας και άνεσης. Εάν κάποιος αερόσακος ενεργοποιηθεί, λαμβάνει αυτόματη προειδοποίηση. Στη συνέχεια ένας σύμβουλος επικοινωνεί με το όχημα για να διαπιστωθεί εάν χρειάζεται βοήθεια. Εάν δεν υπάρξει απάντηση, μία ομάδα έκτακτης ανάγκης αποστέλλεται άμεσα στον τόπου που βρίσκεται το όχημα. Αυτό είναι ένα μόνο ενδεικτικό πλεονέκτημα της νέας υπηρεσίας προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας. Οδηγοί και επιβάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στην OnStar 24/7, 365 ημέρες το χρόνο. Ανεξάρτητα αν χρειάζονται οδική βοήθεια ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, ένας σύμβουλος OnStar είναι πάντα έτοιμος να βοηθήσει. Επιπλέον, η OnStar θα μετατρέψει το νέο Astra σε ένα 4G LTE mobile Wi-Fi hotspot. Έως επτά συσκευές, smartphones ή tablets, μπορούν να συνδέονται ταυτόχρονα.

Επιπλέον, η νέα γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment, συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, θα μεταφέρει τον κόσμο των smartphones μέσα στο αυτοκίνητο. Κάθε σύστημα βασίζεται στις πιο δημοφιλείς σχετικές εφαρμογές για smartphone. Το Android Auto είναι δομημένο γύρω από τα Google Maps, Google Now και το πρόγραμμα άμεσων μηνυμάτων της Google (Google talk), καθώς και σε μια ολοένα αυξανόμενη γκάμα εφαρμογών ήχου και ανταλλαγής μηνυμάτων που περιλαμβάνει τα WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify, και podcast players. Μία πλήρης λίστα υποστηριζόμενων εφαρμογών διατίθεται στο Android.com/auto. Το Apple CarPlay μεταφέρει έξυπνα τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά του iPhone στην οθόνη του οχήματος για εύκολη πρόσβαση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Έτσι οι οδηγοί μπορούν να τηλεφωνούν, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα και να απολαμβάνουν μουσική από την οθόνη αφής ή με φωνητικό έλεγχο μέσω Siri. Ανάμεσα στις υποστηριζόμενες εφαρμογές του Apple CarPlay είναι Phone (Τηλέφωνο), Messages (Μηνύματα), Maps (Χάρτες), Music (Μουσική) και συμβατές εφαρμογές τρίτων. Η πλήρης λίστα αυτών των εφαρμογών υπάρχει στο Apple.com/ios/carplay. Οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω της μεγάλης οθόνης αφής μέχρι 8 ιντσών, που βρίσκεται υψηλά στην κεντρική κονσόλα, ή από τα τηλεχειριστήρια στο τιμόνι (ένταση ήχου) ή μέσω φωνητικού ελέγχου.
newastra5

IntelliLux Led

Είναι η απόλυτη καινοτομία στα συστήματα ασφάλειας του νέου Astra. Η επόμενη γενιά του επαναστατικού, πατενταρισμένου συστήματος full-LED matrix light της Opel προσφέρει οδήγηση με μεγάλη σκάλα φώτων που δεν «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς.

Αποτελούμενα από 16 τμήματα LED (οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος) το νέο σύστημα LED matrix προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Στην πορεία, συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα Opel Eye. Μόλις το όχημα απομακρύνεται από μία αστική περιοχή, ενεργοποιείται αυτόματα η μεγάλη σκάλα φώτων και παραμένει πάντα αναμμένη.

Με ταχύτητες 80 km/h, οι οδηγοί ανιχνεύουν αντικείμενα στο πλάι του δρόμου περίπου 30-40 μ. νωρίτερα σε σχέση με τα συμβατικά φώτα αλογόνου, ή τη μεσαία σκάλα φώτων xenon. Αυτό τους προσφέρει περίπου 1,5 δευτερόλεπτα περισσότερο χρόνο για να αντιδράσουν. Επίσης, δεν υφίσταται πλέον θέμα θαμπώματος των άλλων χρηστών των δρόμων. Όταν η κάμερα ανιχνεύσει πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, «συσκοτίζοντας» την περιοχή γύρω από τα οχήματα. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου και της γύρω περιοχής παραμένει άριστα φωτισμένο. Με τέτοιο βαθμό ακρίβειας και προσαρμογής, το LED matrix light ανεβάζει την τεχνολογία φωτισμού στο επόμενο επίπεδο.

Το σύστημα όχι μόνο φωτίζει τη γύρω περιοχή περισσότερο από τα συμβατικά συστήματα φωτισμού, αλλά έχει και αισθητά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από αντίστοιχους προβολείς με λαμπτήρες αλογόνου και xenon. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι, δεν χρειάζονται πλέον μηχανικές κινήσεις μέσα στον προβολέα, καθώς τα ανεξάρτητα τμήματα LED ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες, κάτι που επίσης συμβάλλει στην αντοχή.

Εκτός από τις παραπάνω τεχνολογίες, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες Astra μπορούν να προσβλέπουν και σε μία σειρά περαιτέρω συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και υποστήριξης,όπως: Το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant) και το Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης (Collision Imminent Braking) κάνουν την οδήγηση του νέου Astra πιο άνετη και ασφαλέστερη.

Το Cruise control με περιοριστή ταχύτητας διασφαλίζει την τήρηση της ταχύτητας εντός επιτρεπόμενων ορίων. Το Advanced Park Assist αυξάνει την άνεση και μπορεί να παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με το πάτημα ενός μπουτόν. Η κάμερα οπισθοπορείας ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν.

Τέλος, η Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) αναγνωρίζει εμπόδια σε εμβέλεια τριών μέτρων στα αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου τα οποία είναι κρυμμένα από το πεδίο ορατότητας του οδηγού.

Τα δοκιμασμένα και πιστοποιημένα εργονομικά καθίσματα AGR (Campaign for Healthy Backs) είναι ένα ακόμα στοιχείο εξοπλισμού που ξεχωρίζει. Αυτά συνεχίζουν την παράδοση της φίρμας στα εργονομικά καθίσματα και τώρα διατίθενται με πρόσθετα χαρακτηριστικά άνεσης. Το νέο Astra θα προσφέρει ρυθμιζόμενα καθίσματα προς 18 κατευθύνσεις για τον οδηγό. Αυτά περιλαμβάνουν λειτουργία μασάζ, εξαερισμό, και ρύθμιση πλάτους καθίσματος. Οι πίσω επιβάτες θα μπορούν επίσης να απολαμβάνουν μεγαλύτερη άνεση χάρη στα δύο θερμαινόμενα εξωτερικά καθίσματα που διατίθενται προαιρετικά.

Συνολικά, το νέο Opel Astra (κατά τον κατασκευαστή) είναι ασφαλέστερο, πιο άνετο, πιο μοντέρνο, ελαφρύτερο, πιο ευέλικτο, πιο αεροδυναμικό και πιο αποδοτικό από τον προκάτοχό του.

Νίκος Τσάδαρης
newastra4