Η τιμή ενός αυτοκινήτου δεν πρέπει να είναι το μοναδικό κόστος που θα μας απασχολήσει πριν την επιλογή του, γιατί μετά έρχεται το κόστος για καθημερινή χρήση με τη βενζίνη να αποτελεί το σημαντικότερο μέρος του. Ειδικά δε στις μέρες μας, όπου οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται συνεχώς, το… κοστολόγιο ενός αυτοκινήτου αποκτά ιδιαίτερη σημασία για τον ιδιοκτήτη του. Σε ετήσια βάση τα έξοδα αυξάνονται και από τα τέλη κυκλοφορίας που σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες αναμένεται να αυξηθούν τον επόμενο χρόνο.
Το ετήσιο ποσό που απαιτείται από κάθε μοντέλο για βενζίνη υπολογίζεται ως εξής: Πολλαπλασιάζουμε τον μέσο όρο χιλιομέτρων ανά χρόνο 15.000 χλμ. x τη μέση κατανάλωση του μοντέλου x την τιμή του λίτρου βενζίνης (π.χ. 15.000 x 10λτ/100 χιλιόμετρα=1.500 λίτρα βενζίνης x 1.69 ευρώ/λίτρο = 2.525 ευρώ).
Τα τέλη κυκλοφορίας για τα καινούργια αυτοκίνητα εξαρτώνται αποκλειστικά πλέον από τις εκπομπές CO2 γρ./χλμ.
Όπως λοιπόν γίνεται κατανοητό, η επιλογή ενός μοντέλου που θα εξασφαλίσει ένα όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος χρήσης, αποτελεί για πολλούς πλέον υποψήφιους ιδιοκτήτες έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιλογής του.
Ακολουθούν έξι μικρομεσαία μοντέλα (το Octavia5 ακροβατεί μεταξύ μικρομεσαίας και μεσαίας κατηγορίας) με κύριο χαρακτηριστικό τους οικονομικούς σε κατανάλωση κινητήρες.
BMW 116i
Η παρουσία της μικρομεσαίας BMW είναι επιβλητική προσελκύοντας τα βλέμματα στο πέρασμά της χάρη στη δυναμική της σχεδίαση, αλλά και στο γεγονός ότι δεν αποτελεί συνηθισμένο θέαμα μία 5θυρη BMW μήκους 4,2 μέτρων. Το μακρύ εμπρός καπό, οι μικροί πρόβολοι, το μακρύ μεταξόνιο και οι κυρτές επιφάνειες με τα νεύρα του αμαξώματος προσδίδουν μία ξεχωριστή εικόνα στο μικρότερο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας.
Το εσωτερικό ακολουθεί σχεδιαστικά την φιλοσοφία των υπόλοιπων μοντέλων της εταιρείας και χαρακτηρίζεται από το λιτό σχεδιασμό του. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε κορυφαία επίπεδα με το ταμπλό να δίνει την αίσθηση γρανίτη από πλευράς στιβαρότητας. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι καλοί για τους εμπρός επιβάτες, ενώ για τους πίσω κυμαίνονται σε μέτρια επίπεδα. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 330 λίτρα.
Κινητήρας
Ο 1,6 λίτρων κινητήρας που εφοδιάζει το 116i αποδίδει 122 ίππους, ενώ οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι τα 10,2 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 204 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 5,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι ρύποι CO2 είναι τα 139 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Η 116i αποδεικνύεται άνετη για τους επιβάτες παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Στις υψηλές ταχύτητες η πορεία της δεν επηρεάζεται από συνεχείς ανωμαλίες. Το μοναδικό πισωκίνητο μοντέλο της κατηγορίας παρουσιάζεται ουδέτερο και μόνο σε πολύ ολισθηρό οδόστρωμα και κατόπιν της πλήρους απενεργοποίησης του δυναμικού συστήματος ευστάθειας θα παρουσιάσει υπερστροφικά φαινόμενα. Το τιμόνι είναι άμεσο και με πολύ καλή αίσθηση. Γενικά πρόκειται για ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο που το ευχαριστιέται ο οδηγός του, όταν θελήσει να παίξει.
Τιμές – Κόστος χρήσης
Από 24.609 ευρώ ξεκινούν οι τιμές της 5θυρης BMW 116 Joy. Η 116 θα χρειαστεί 1.470 ευρώ για βενζίνη για ένα έτος, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε 139 ευρώ.
Chevrolet Cruze 1.6
Κοιτάζοντας το Cruze, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντικό είναι για την εταιρεία, αφού είναι ό,τι πιο σύγχρονο και καλαίσθητο μοντέλο της έχουμε δει έως τώρα. Έτσι, το Chevrolet Cruze κερδίζει τις εντυπώσεις, με την εξευρωπαϊσμένη σχεδίαση να προβάλλει έντονα δυναμικό και σύγχρονο χαρακτήρα. Περνώντας στο εσωτερικό του Cruze γίνεται άμεσα αντιληπτή η στροφή της Chevrolet σε θέματα ποιότητας και σχεδίασης. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από υλικά καλής ποιότητας, με τη συναρμολόγηση να βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, όπως και το φινίρισμα, που δεν παρουσιάζει το παραμικρό ψεγάδι.
Στο εσωτερικό του Chevrolet Cruze, τέσσερις ενήλικες επιβάτες δε θα συναντήσουν προβλήματα με τους διαθέσιμους προς αυτούς χώρους, ενώ και ένας πέμπτος θα μπορέσει να φιλοξενηθεί στο πίσω κάθισμα χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες παραχωρήσεις, αφού το εσωτερικό του πλάτος ικανοποιεί. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 450 λίτρα.
Κινητήρας
Ο 1,6 λίτρων κινητήρας που εφοδιάζει το Cruze αποδίδει 113 ίππους, ενώ οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι τα 12,5 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 185 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η μέση τιμή κατανάλωσης ανέρχεται σε 6,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι ρύποι CO2 είναι τα 159 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Το Cruze επιδεικνύει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, όντας άνετο και σταθερό σε μεγάλες ταχύτητες, με την ανάρτηση να έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, περιορίζοντας έτσι τις κλίσεις του αμαξώματος σε στροφές και τα φαινόμενα μεταφοράς φορτίου. Η κατευθυντικότητα του οχήματος και η ποιότητα κύλισης βρίσκονται σε πρωτόγνωρα υψηλά επίπεδα για αυτοκίνητο της εταιρείας, ενώ άλλος ένας τομέας που το Cruze εμφανίζει βελτίωση, είναι η αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό του.
Τιμές – Κόστος χρήσης
Οι τιμές του μικρομεσαίου της Chevrolet με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων ξεκινούν από τα 14.890 ευρώ στην έκδοση Base. Με την έκπτωση όμως που προσφέρει η εταιρεία διαμορφώνονται σε 13.940 ευρώ και σε περίπτωση απόσυρσης σε 12.990 ευρώ. Το Cruze θα χρειαστεί 1.723 ευρώ για βενζίνη για ένα έτος, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι 238 ευρώ.
Ford Focus 1.6 150 PS
Δεκατρία χρόνια μετά την παρουσίαση του 1ης γενιάς Focus και επτά από τη 2η, η Ford λανσάρει την 3η κατά σειρά γενιά του Focus. Όλα αυτά τα έτη, έχει διαγράψει μία λαμπρή σταδιοδρομία ξεπερνώντας σε πωλήσεις τα 10 εκατομμύρια οχήματα, ενώ και στην Ελλάδα έχει σημειώσει καλή πορεία, κατακτώντας το 2006, την 1η θέση της συνολικής κατάταξης.
Στο εσωτερικό καμία ομοιότητα δεν υπάρχει σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο. Σχεδιαστικά, χαρακτηρίζεται από την φαρδιά και φορτωμένη κεντρική κονσόλα, τους κάθετους αεραγωγούς και τα νεύρα που το διατρέχουν, στοιχεία που του χαρίζουν την απαιτούμενη φρεσκάδα, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι είναι κομψό, όπως ισχύει και για το νέο ελαφρώς μεγαλύτερο από πριν 4κτινο (από 3 ακτινών) τιμόνι.
Μοντέρνος είναι ο πίνακας οργάνων, με το λευκό φωτισμό και τους μπλε δείκτες, ενώ εντυπωσιάζει η πλαφονιέρα, τεχνολογίας LED και εναλλαγή του χρώματος του κρυφού φωτισμού σε διάφορα τμήματα του εσωτερικού (στην πλουσιότερη έκδοση Titanium). Το πορτ μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα, αλλά η χωρητικότητα των 316 λτ. με την στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης είναι μικρή συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται ενιαίο επίπεδο δάπεδο και φτάνει έως τα 1.101 λτ.
Κινητήρας
Με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων Ecoboost που αποδίδει 150 ίππους η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CO2 να είναι τα 139 γρ./χιλιόμετρο. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 8,7 δλ. αντίστοιχα ενώ η τελική του ταχύτητα είναι τα 212 χ.α.ω.
Στο δρόμο
Κινούμενο στις ευθείες είναι ιδιαίτερα σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες τις οποίες μάλιστα δεν αντιλαμβάνεται ο οδηγός (και οι υπόλοιποι επιβάτες). Περνώντας σε μια απαιτητική επαρχιακή διαδρομή με στροφές, το νέο Focus παρουσιάζεται ουδέτερο με λογικές κλίσεις και με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και με τη σύμπραξη του στάνταρ συστήματος Torque Vectoring Control (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) αλλά και των φαρδύτερων μετατροχίων στρίβοντας με σιγουριά ακόμα και υπό πίεση. Όσον αφορά στη ληφθείσα αίσθηση είναι λιγότερο σπορτίφ από πριν, εξαιτίας της βελτιωμένης άνεσης, ωστόσο δεν παύει να ικανοποιεί τον οδηγό του.
Τιμές – Κόστος χρήσης
Οι τιμές του ολοκαίνουργιου Focus ξεκινούν στην έκδοση με τον κινητήρα 1,6 Turbo των 150 ίππων από 21.340 ευρώ. Το μοντέλο θα χρειαστεί 1.521 ευρώ για βενζίνη για ένα έτος, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε 139 ευρώ.
Mercedes – Benz A160
Η πάντα ποιοτική Mercedes σειράς Α, προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης ασφάλειας, και κύρους σε ένα ιδιαίτερα τεχνολογικό και προσιτό πακέτο. Το μοντέλο διαθέτει πλέον και εκδόσεις BlueEFFICIENCY, που εξωτερικά τουλάχιστον ξεχωρίζουν από τα αντίστοιχα λογότυπα στα πλαϊνά εμπρός από τους καθρέφτες. Στο θάλαμο των επιβατών κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η υψηλή ποιότητα κατασκευής, την οποία ενισχύουν τα μαλακά πλαστικά σε όλες σχεδόν τις επιφάνειες και η στιβαρή τους συναρμολόγηση. Από πλευράς εργονομίας, τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα, ενώ όσον αφορά στη θέση οδήγησης αυτή είναι τοποθετημένη σχετικά ψηλά γεγονός που συμβάλλει στην ορατότητα.
Από πλευράς χώρων, η μικρομεσαία Mercedes είναι αρκετά φιλόξενη για 4 ή και 5 ενήλικους επιβάτες. Η απουσία του κεντρικού τούνελ μετάδοσης εξασφαλίζει επιπλέον χώρο για τα πόδια, ειδικά σε περίπτωση μετακίνησης εντός τρίτου ατόμου στο πίσω κάθισμα. Για τις αποσκευές υπάρχουν 435 λίτρα, τα οποία είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του πορτ μπαγκάζ, με το μεγάλο άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Επιπλέον, το δάπεδο μπορεί να ανυψωθεί, προκειμένου να δημιουργεί ένας επίπεδος αποθηκευτικός χώρος όταν αναδιπλωθεί το πίσω κάθισμα.
Κινητήρας
Ο 1,5 λίτρων κινητήρας που εφοδιάζει την A-Class αποδίδει 95 ίππους, ενώ οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι τα 12,6 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 175 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι ρύποι CO2 είναι τα 139 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Η Α160 συνδυάζει με επιτυχία την ευκολία και την ευελιξία στην οδήγηση στην πόλη, με την υψηλή ασφάλεια και σταθερότητα σε γρήγορους ρυθμούς ενός ταξιδιού. Στις αστικές μετακινήσεις το μήκους 3.883 χλστ. αμάξωμα διευκολύνει στις μανούβρες, σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης, τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα και το ελαφρύ τιμόνι. Η οδική της συμπεριφορά χαρακτηρίζεται για τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας, γεγονός στο οποίο, εκτός από το συμπαγές πλαίσιο, συμβάλλουν η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το ESP. Ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς το αυτοκίνητο δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις και οι όποιες τάσεις αποσταθεροποίησης ελέγχονται αποτελεσματικά μέσω της διακριτικής επέμβασης του ESP, το οποίο κρατάει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή πορεία. Τέλος, το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό, ενώ στο ανανεωμένο μοντέλο τα φώτα των φρένων αναβοσβήνουν σε μια απότομη επιβράδυνση, προειδοποιώντας τα οχήματα που ακολουθούν.
Τιμές – Κόστος χρήσης
Από 19.950 ευρώ ξεκινούν οι τιμές της A Class 160 BlueEFFICIENCY. Με το όφελος από την απόσυρση διαμορφώνονται σε 18.541 ευρώ. Η Α 160 θα χρειαστεί 1.698 ευρώ για βενζίνη για ένα έτος, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι 139 ευρώ.
Mitsubishi Lancer Sportback 1,6 MIVEC
Περισσότερο ενδιαφέρον από κάθε άλλη φορά δίνει στην παρουσία του Mitsubishi Lancer Sportback στην αγορά, η προσθήκη του νεότερου βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων της ιαπωνικής εταιρείας. Το μοτέρ αυτό ουσιαστικά αποτελεί τον αντικαταστάτη του προηγούμενου αρχικού κινητήρα των 1,5 λίτρων και σε σχέση με αυτόν, είναι πιο οικονομικό, με μειωμένες εκπομπές CO2, αλλά και παράλληλα, με περισσότερη ονομαστική ισχύ (117 PS, +8 PS σε σχέση με πριν). Εκτός του κινητήρα, περαιτέρω αλλαγές δεν έχουμε στο αυτοκίνητο που συνεχίζει να διαθέτει ένα μοντέρνο και εν μέρει δυναμικό αμάξωμα.
Περισσότερο σύγχρονο αισθητικά είναι το εσωτερικό του νέου Lancer σε σχέση με του προγενέστερου μοντέλου, αν και πάλι κυριαρχεί η απλότητα στη σχεδίαση, γεγονός που όμως δημιουργεί ένα οικείο “κλίμα” στους επιβάτες. Σε αυτή την εικόνα συμβάλλει και η διχρωμία μαύρου – ανοιχτού μπεζ, με το δεύτερο χρώμα να κυριαρχεί και να χαρίζει περισσότερη φωτεινότητα στο θάλαμο των επιβατών, ενώ πολύ καλή κρίνεται και η εργονομία των χειριστηρίων, τα οποία είναι εύκολα στη χρήση και βρίσκονται σε σωστές θέσεις. Οι χώροι των επιβατών είναι καλοί, με τον “αέρα” για τα κεφάλια των πίσω να απαιτεί κάποιες παραχωρήσεις από άτομα άνω του μέσου ύψους. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 344 λίτρων και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Κινητήρας
Ο 1,6 λίτρων κινητήρας που εφοδιάζει το Lancer αποδίδει 117 ίππους, ενώ οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι τα 11,1 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 188 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 5,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι ρύποι CO2 είναι τα 137 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Η οδική συμπεριφορά του Lancer Sportback 1,6 χαρακτηρίζεται και πάλι από τη σταθερότητα στην ευθεία και στις στροφές. Σε οριακές καταστάσεις και ακόμη και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ASC) απενεργοποιημένο, το αυτοκίνητο διατηρεί ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης. Από την άλλη βέβαια, η σφιχτή ανάρτηση μετριάζει ελαφρώς τα επίπεδα άνεσης των επιβατών. Το σύστημα διεύθυνσης από την πλευρά του (με ηλεκτρική υποβοήθηση), παρότι έχει τεχνητή αίσθηση σε βάρος, ικανοποιεί με την αμεσότητά του. Τα φρένα τέλος έχουν καλή αίσθηση από το πεντάλ και μέτρια απόδοση.
Τιμές – Κόστος χρήσης
Το Lancer με τον νέο κινητήρα των 1.6 λίτρων στην έκδοση Inform κοστίζει 16.860 ευρώ. Το όφελος της απόσυρσης ανέρχεται σε 1.137 ευρώ. Το μοντέλο θα χρειαστεί 1.495 ευρώ για βενζίνη για ένα έτος, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε 137 ευρώ.
Skoda Octavia 5 1.4 TSI
O οικογενειακός χαρακτήρας της Octavia5 σχεδόν προϋποθέτει ελκυστικό design, χωρίς ακρότητες στην εμφάνιση. Ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η εμφάνιση της Octavia που στην τελευταία της ανανέωση απέκτησε σχεδόν εντελώς ανασχεδιασμένο -με έντονες καμπύλες- μπροστινό άκρο, ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά πίσω, αλλά και εσωτερικό με σαφώς περισσότερο ενδιαφέρουσα εικόνα. Το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα της δουλειάς των ανθρώπων της Skoda χαρίζει αρκετή φρεσκάδα στην Octavia5. Οι αισθητικές αλλαγές αναβάθμισαν σημαντικά την εικόνα στο εσωτερικό της Octavia5. Το ενδιαφέρον στο ταμπλό εντοπίζεται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, στο νέο τιμόνι, αλλά και στην επίσης διαφοροποιημένη αλλά πολύ εργονομική κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί πλέον νέο ηχοσύστημα, αλλά και διαφορετικούς διακόπτες κλιματισμού.
Όσο για τα μαλακά υλικά που συνθέτουν το ταμπλό, αυτά παραμένουν στα ίδια πολύ καλά επίπεδα ποιότητας, φινιρίσματος και συναρμογής. Από πλευράς χώρων, η Octavia5 παραμένει κοντά στην κορυφή της κατηγορίας της, με πολύ καλές παροχές τόσο στους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (565 λίτρων).
Κινητήρας
Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.4 TSI η απόδοση φτάνει τους 122 ίππους. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 148 γρ./χιλιόμετρο. Οι επιδόσεις του μοντέλου είναι τα 9,7 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 203 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας.
Στο δρόμο
Ο οικογενειακός προσανατολισμός της Octavia5 απαιτεί απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά και αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Χρησιμοποιώντας αυτούς τους δύο παράγοντες ως βασικούς άξονες, οφείλουμε να τονίσουμε τις ιδιαίτερα προβλέψιμες αντιδράσεις που έχει το αρκούντως στιβαρό αμάξωμα της Octavia5, ακόμα και όταν πιεστεί πολύ. Τάσεις υποστροφής κάνουν πολύ προοδευτικά την εμφάνισή τους, οι οποίες όμως ελέγχονται εύκολα, χάρη στο καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, ενώ, όπου απαιτείται, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.
Τιμές – Κόστος χρήσης
Από 18.390 ευρώ ξεκινούν οι τιμές του Octavia5 με τον 1.400άρι TSI κινητήρα των 122 ίππων στην έκδοση Comfort. Οι ειδική έκπτωση που προσφέρει η εταιρεία ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ενώ το όφελος της απόσυρσης σε 1.400 ευρώ. Με τα μεγέθη αυτά το Skoda θα χρειαστεί 1.673 ευρώ για βενζίνη για ένα έτος, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι 222 ευρώ.
Πηγή: autotriti.gr