Το πλήρως ανανεωμένο πολυμορφικό μοντέλο της Opel , το Meriva, είναι ένα αυτοκίνητο με κόμπακτ διαστάσεις, αλλά εσωτερικούς χώρους που ξαφνιάζουν ευχάριστα λόγω της περίσσειας άνεσης αλλά και την πολύ καλή μεταβλητότητας. Και όταν όλα αυτά συνδυάζονται με έναν εξαιρετικό τούρμπο κινητήρα 1.4 λίτρου, ευχάριστη οδική συμπεριφορά λογική τιμή , πλούσιο εξοπλισμό. Και φυσικά έχει ως σήμα κατατεθέν τις πίσω πόρτες που ανοίγουν σε αντίθεη φορά.

Η πρώτη έκπληξη, όταν αντικρίσαμε το Meriva, ήταν η εξωτερική του εμφάνιση. Όμορφη και ελκυστική, έχει ενσωματώσει τη νέα στιλιστική φιλοσοφία της φίρμας διαθέτοντας αρκετά κοινά στοιχεία με τα Insignia και Astra. Και η δεύτερη έκπληξη ήρθε όταν οδηγήσαμε το αυτοκίνητο. Ευχάριστο στο δρόμο, με μεγάλες δυνατότητες μεταβλητότητας του εσωτερικού χώρου, εύκολο στην οδήγηση.

Εξωτερικά, το νέο Meriva λανσάρει τη φιλοσοφία FlexDoors, ένα πρωτοποριακό σύστημα αντίθετα ανοιγόμενων πίσω θυρών που διευκολύνει την πρόσβαση στην καμπίνα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για ένα αυτοκίνητο όπως το Meriva, στο οποίο τα πίσω καθίσματα χρησιμοποιούνται συχνά. Επιπλέον, η προαιρετική, ενσωματωμένη σχάρα ποδηλάτου FlexFix είναι εύχρηστη και διακριτική.

Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι καινοτομίες, το προηγμένο στυλ, η πρωτοποριακή ευελιξία και η έμφαση στην ευεξία των επιβατών. Η καμπίνα περιλαμβάνει ένα βελτιωμένο σύστημα πίσω καθισμάτων, αυξημένο εσωτερικό χώρο που αξιοποιείται περισσότερο μέσω FlexRail, μία επαναστατική φιλοσοφία προσαρμοζόμενης κεντρικής κονσόλας, εμπρός καθίσματα που προσφέρουν το μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων στην κατηγορία και προαιρετικά εργονομικά εμπρός καθίσματα φιλικά προς την πλάτη, πιστοποιημένα από ειδικούς.

Το κοκπιτ με καμπύλη αισθητική είναι διατεταγμένο με τάξη και σαφήνεια. Ενα καμπυλωτό κάλυμμα φιλοξενεί τα κυκλικά όργανα σπορ σχεδίασης. Η οθόνη τριών ενδείξεων βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, ενώ μία ελαφρά καμπύλη γραμμή χωρίζει το εσωτερικό τμήμα του κόκπιτ από τις περιφερειακές ζώνες.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά στο Meriva , και έχει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ψηλά (ψηλότερα από τους εμπρός επιβάτες) κάθονται και οι επιβάτες των πίσω θέσεων έχοντας άπλετη ορατότητα προς κάθε πλευρά, ενώ οι χώροι που υπάρχουν τόσο για τα πόδια τους όσο και τα κεφάλια, είναι υπερεπαρκείς.

Ο χώρος αποσκευών του μοντέλου της Opel φθάνει τα 400 λίτρα και κρίνεται εξαιρετικά ικανοποιητικός. Ο χώρος αυτός μπορεί να αυξηθεί στα 1500 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η οποία (αναδίπλωση) γίνεται πλέον ευκολότερη. Και αυτό χάρη σε ένα σύστημα ιμάντων που επιτρέπει χειρισμούς με ένα χέρι. Με τους πρόσθετους ιμάντες οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται τόσο από την καμπίνα όσο και από το χώρο αποσκευών.

Η Opel αντικατέστησε τον κινητήρα του 1.6 λ. (105 ίπποι) της προηγούμενης γενιάς του πολυχρηστικού μοντέλου, με ένα μοτέρ τούρμπο, 1.4 λ. που αποδίδει 120 ίππους με ροπή 175 Nm. Το καινούργιο αυτό μοτέρ της Opel κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Meriva. Με το νέο κινητήρα επιτυγχάνεται μείωση 10% στις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση με 15% αύξηση στην ισχύ.

Στο δρόμο, το Meriva είναι απολύτως προβλέψιμο και δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στον οδηγό. Ο τούρμπο κινητήρας των 1.400 κ.ε. κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο, χωρίς ακρότητες. Προσφέρει δε πολύ καλές επιδόσεις, όντας ταυτόχρονα πολύ οικονομικός.

Εν κατακλείδι

Το νέο Meriva, το οποίο προάγει τη νέα εκφραστική σχεδιαστική γλώσσα της Opel – η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια – είναι ένα αυτοκίνητο κομψό, δυναμικό και ποιοτικό. Ο δυνατός κινητήρας, οι καλές επιδόσεις, η ευκολία στην χρήση, ο ικανοποιητικός εξοπλισμός, οι καλοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές, είναι στοιχεία που μόνο αδιάφορο δεν θα αφήσουν τον οδηγό του γερμανικού MPV.

Στα συν

Όμορφη εξωτερική εμφάνιση
Οδική συμπεριφορά.
Κινητήρας – επιδόσεις
Πρακτικότητα
Τιμή αγοράς
Εξοπλισμός

Στα μείον

Μέτρια αίσθηση τιμονιού
Χροιά κινητήρα

Opel Meriva Essentia 1.4 Turbo ECOTEC 120HP
TIMH: € 15.880

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Μήκος: 4288 mm
Πλάτος: 1812 mm
Ύψος: 1.615 mm
Κινητήρας: 4κύλινδρος με τούρμπο.
Κυβισμός: 1.364 κ.ε
Ιπποδύναμη: 120 ίπποι στις 4,800-6,000 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 175 Nm. / 1750 – 4800 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό πέντε (5) σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ. / ώρα: 11,5 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 188 χλμ. / ώρα *
Κατανάλωση: 6,1 λίτρα / 100 χλμ.. σε μικτό κύκλο *

* Εργοστασιακές μετρήσεις

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι
ABS με δισκόφρενα εμπρός & πίσω
Εμπρόσθιοι αερόσακοι οδηγού / συνοδηγού
Εξωτερικοί καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι (βάση μαύρη, κέλυφος στο χρώμα του αμαξώματος)
Ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας (ESP)
CD300 (4 ηχεία, οθόνη 3 ενδείξεων, βοηθητική είσοδος Aux-in 3.5mm, δυνατότητα αναπαραγωγής MP3/WMA)
Ένδειξη διαστημάτων service
Αir Condition
Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος

Πηγή: auto24.gr