Τα τροχαία ατυχήματα σε ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, είναι μια «διαχρονική» κατηγορία ατυχημάτων. Συνήθως, πάντα ως βασικές αιτίες έχουν την απροσεξία, την επιπολαιότητα, αλλά κυρίως την άγνοια των οδηγών.
Όταν πρόκειται να διασχίσουμε μια ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση, πρέπει πάντα να έχουμε υπόψιν μας ότι:

-Τα τρένα έχουν παντού και πάντα προτεραιότητα.

-Οι ισόπεδες διαβάσεις που επισημαίνονται με το σταυρό του Αγ. Ανδρέα (σταυρός σε πλάγια θέση) θεωρούνται αφύλακτες, έστω και αν σε αυτές είναι εγκατεστημένο, για πρόσθετη ασφάλεια, αυτόματο σύστημα με φωτεινά και ηχητικά σήματα.

-Όταν τα φώτα δίνουν εναλλάξ κόκκινες ενδείξεις ή κι όταν το ένα μόνο φως είναι αναμμένο, σταματάμε αμέσως.

-Όταν τα φώτα είναι σβηστά, αλλά ακούγεται το κουδούνι, επίσης σταματάμε αμέσως.

-Όταν τα φώτα είναι σβηστά και το κουδούνι δεν ακούγεται, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι δεν έρχεται τρένο και περνάμε γρήγορα την ισόπεδη διάβαση.

-Τα σβηστά φώτα ποτέ δεν έχουν την έννοια ότι μπορούμε να περάσουμε τη διάβαση χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο.

-Όταν τα φώτα παραμένουν σε λειτουργία, αν και πέρασε το τρένο, δεν διασχίζουμε τη διάβαση. Ακολουθεί και δεύτερο τρένο. Περιμένουμε έως ότου σβήσουν τα φώτα, κάνουμε προσεκτικό έλεγχο και διασχίζουμε τις γραμμές.

-Το σύστημα των φώτων και των κουδουνιών, συνήθως, αρχίζει να λειτουργεί τουλάχιστον 25-30 δευτερόλεπτα πριν περάσει το τρένο.

-Οι ισόπεδες διαβάσεις, όπου υπάρχουν περισσότερες από μια σιδηροδρομικές γραμμές, επισημαίνονται με το “διπλό σταυρό” του Αγ. Ανδρέα.

-Αν το αυτοκίνητο κολλήσει για τον οποιονδήποτε λόγο πάνω στις γραμμές και δεν μπορεί να προχωρήσει, βάζουμε την όπισθεν και προσπαθούμε να απομακρυνθούμε προς τα πίσω. Η όπισθεν είναι η πιο ισχυρή ταχύτητα και μάλλον θα τα καταφέρουμε.

Πηγή: autotriti.gr