H νέα γενιά του Picanto σε κάθε περίπτωση αποτελεί ένα ώριμο και γοητευτικό μικρό μοντέλο για τον ιδιαίτερα απαιτητικό σύγχρονο καταναλωτή. Το νέο αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχο του, αλλά και πλούσια εξοπλισμένο.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις και της Kia, οι παγκόσμιες πωλήσεις των μίνι μοντέλων, αναμένονται να ξεπεράσουν τα 2,4 εκ. αυτοκίνητα σε ετήσια βάση. Με την παρουσίαση του νέου Picanto η Kia έχει κάθε λόγο να πιστεύει ότι μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς. Και αυτό γιατί η λογική δημιουργίας του νέου μοντέλου είναι η ωρίμανση σε όλους τους τομείς, σε σχέση με το επιτυχημένο μοντέλο που αντικαθιστά. Θυμίζουμε ότι το υπάρχον Picanto, που κυκλοφορεί στην αγορά από το 2004, έχει πουληθεί σε περισσότερα από 1,1 εκ. αντίτυπα.

Στη χώρα μας θα έλθει πρώτα η 5θυρη έκδοση (Ιούλιο) με τις τιμές να ξεκινούν από τα 9.600-9.700 ευρώ για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού. Αυτό θα περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, ABS, 2 ηλ. παράθυρα, ζάντες 14´´, Α/C, R-CD με MP3/USB/Aux, και υδραυλικό τιμόνι, ενώ η έκδοση LPG θα κοστίζει επιπλέον 1.200 ευρώ.

Εσωτερικό-διαστάσεις

Το νέο Picanto είναι μακρύτερο (+60 χλστ.) από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο (+15 χλστ.). Αυτό επιτρέπει στην καλύτερη προσαρμογή της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρείας που έκανε την εμφάνισή της στα: Soul/Venga αλλά και στο νέο Sportage. Φυσικά η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και του μεταξονίου έχει άμεσο αντίκρισμα στους χώρους των επιβατών, οι οποίοι έχουν διαθέσιμα 36 χλστ. περισσότερα για τα πόδια τους (καθήμενοι εμπρός), ενώ έχει αυξηθεί και το εσωτερικό πλάτος. Μεγάλο όφελος (+27%) από το προηγούμενο μοντέλο έχει ο χώρος αποσκευών, που, πλέον, έχει φτάσει τα 200 λίτρα, ενώ μπορεί να επεκταθεί με την τμηματική (40-60%) αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Κινητήρες

H νέα γενιά του Picanto σε κάθε περίπτωση αποτελεί ένα ώριμο και γοητευτικό μικρό μοντέλο για τον ιδιαίτερα απαιτητικό σύγχρονο καταναλωτή. Το νέο αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχο του, αλλά και πλούσια εξοπλισμένο. Ταξιδεύουμε έως τη Βαρκελώνη για την πρώτη επαφή με το μίνι μοντέλο της Kia.
Μεγάλο όφελος από τους κινητήρες 1,0 λίτρου αφού δεν έχουν τέλη κυκλοφορίας!

Η γκάμα περιλαμβάνει ένα 3κύλινδρο, 12βάλβιδο μοτέρ 1.0 λίτρου, που αναμένεται να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την ελληνική αγορά, με απόδοση 69 ίππων και μέση κατανάλωση που περιορίζεται στα 4,2 λ./100 χλμ. (99 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 = μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) . Το μοτέρ αυτό που δοκιμάσαμε και στην οδηγική επαφή με το μοντέλο στη Βαρκελώνη, εντυπωσιάζει όχι μόνο με την απόκριση στο γκάζι, αλλά, κυρίως, με την ποιοτική λειτουργία του που είναι απαλλαγμένη από τους συνήθεις κραδασμούς ανάλογων συνόλων.

Στην κορυφή βρίσκεται το 4κυλινδρο σύνολο 1.25 με 85 ίππους και εξίσου χαμηλή μέση κατανάλωση της τάξης των 4,5 λ./100 χλμ. Τη γκάμα ολοκληρώνει η έκδοση Bi-Fuel που βασίζεται στον 1.000άρη κινητήρα και λειτουργεί με συνδυασμό βενζίνης και υγραερίου, για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όλοι οι κινητήρες που έχουν διπλό χρονισμό βαλβίδων (Dual CVVT), συνδυάζονται και με σύστημα τερματισμού και επανεκκίνησης του κινητήρα (Idle Start & Go – ISG) που ρίχνει κατά ακόμα 5 γρ./χλμ. τις εκπομπές ρύπων κάθε κινητήρα. Το ISG αποτελεί κομμάτι του πακέτου Eco-Dynamics που περιλαμβάνει ακόμα, αναβαθμισμένη διαχείριση του δυναμό και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Όλα τα μοντέλα εξοπλίζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ, προαιρετικά, θα διατίθεται και 4άρι αυτόματο με τον κινητήρα 1.25. Εδώ δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι η 7ετή εγγύηση της Kia ισχύει και για την έκδοση LPG, αφού το σύστημα είναι εργοστασιακής τοποθέτησης.

Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο το νέο Kia Picanto κάνει φανερό ότι δεν πρόκειται για ένα μοντέλο που βασίζεται σε καινούρια πλατφόρμα, αλλά σε ένα πλήρως αναβαθμισμένο πλαίσιο. Έτσι η ποιότητα κύλισης είναι καλή ενώ όταν περνάει πάνω από εδαφικές ανωμαλίες, τις όποιες δυσκολίες του πίσω άξονα να κρατηθεί στη θέση του, τις καταστέλλει αποτελεσματικά το (προαιρετικό) ESP. Αυτό σημαίνει πως το νέο μοντέλο κινείται με ασφάλεια, ενώ τις σχετικά έντονες κλίσεις στις στροφές, δικαιολογεί ο αστικός προσανατολισμός του.

Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, λόγω του μακρύτερου μεταξόνιου και της κορυφαίας (για την κατηγορία) αεροδυναμικής, αλλά και η καλή ηχομόνωση που βοηθάει τους αεροδυναμικούς και τους όποιους μηχανικούς θορύβους να μένουν μακριά από τους επιβάτες. Γενικά, η ωριμότητα του συνόλου αναδεικνύεται περισσότερο από τον εξαιρετικό (σε απόκριση και λειτουργία), νέο 3κύλινδρο κινητήρα, που είναι ικανός από μόνος του να κρατήσει την επιτυχία του μοντέλου στις πλάτες του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτρικό τιμόνι έχει τεχνητή αίσθηση που βολεύει μεν στον ανοιχτό δρόμο, αλλά βαραίνει άσκοπα σε αστικούς ρυθμούς κίνησης, ενώ τα φρένα έχουν καλή – προοδευτική αίσθηση και δείχνουν αποτελεσματικά.

Πηγή: autotriti.gr