Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Μεξικό, εξελίχθηκε σε υπόθεση για δύο, με τους δύο Sebastien, Loeb και Ogier, να ξεχωρίζουν και να βρίσκονται στο τέλος του σκέλους μακριά από τον ανταγωνισμό, στην πρώτη εσωτερική μάχη της χρονιάς. Από την πρώτη ειδική, αποδείχθηκε ότι η σειρά εκκίνησης θα παίξει το ρόλο της. Όπερ και εγένετο, με τους οδηγούς της Citroen, συμπεριλαμβανομένου και του Petter Solberg, να εκμεταλλεύονται το γεγονός και να περνούν στην κορυφή της κατάταξης από την πρώτη ειδική του αγώνα. Στο στρατόπεδο της Ford, ο Mikko Hirvonen έχασε πολύτιμο χρόνο ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους, όντας πρώτος στις ειδικές, την ώρα που ο Jari Matti Latvala είχε ένα κλατάρισμα, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερο από δύο λεπτά και μαζί τις περισσότερες από τις ελπίδες του για διάκριση.
Κάπως έτσι,ο Sebastien Ogier βρίσκεται στο τέλος της πρώτης ημέρας στην κορυφή της κατάταξης, μόλις 2.3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον ομόσταυλο του Sebastien Loeb. Ο νεαρός Γάλλος, ήταν ταχύς σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, κέρδισε ειδικές και απέφυγε τα λάθη τουλάχιστον σε αυτές. Ο λόγος που το αναφέρουμε αυτό είναι ότι ο νεαρός Γάλλος έκανε ένα λάθος στο ενδιάμεσο σέρβις, όταν και έφυγε κατευθείαν για το σέρβις και όχι για το προκαθορισμένο regrouping, με αποτέλεσμα να βγει από την πορεία του αγώνα. Μετά από λίγο το συνειδητοποίησε και επέστρεψε στον χώρο του regroup, αλλά η παράβαση είχε γίνει. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κανονισμός ορίζει ποινή χρόνου, ή ακόμα και αποκλεισμό από το Ράλλυ! Όμως, τελικά οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν τον Γάλλο, με αποτέλεσμα να μην δεχθεί ο ίδιος κάποια ποινή, προκαλώντας παράλληλα και τον εκνευρισμό του Malcolm Wilsonn από την πλευρά της Ford.
Ο Sebastien Loeb από την πλευρά του, έχει κάθε λόγο να χαμογελάει. Ο επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής κινήθηκε πολύ έξυπνα εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι είχε ιδανική σειρά εκκίνησης, αλλά παράλληλα και τον Sebastien Ogier μπροστά του στις ειδικές. Βλέπετε, με αυτόν τον τρόπο μπορούσε να ελέγχει από το εσωτερικό του δικού του DS3 τους χρόνους του Ogier και μαζί τις επιδόσεις του, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας να είναι δεύτερος και να μην είναι αναγκασμένος τη δεύτερη ημέρα να ανοίγει το δρόμο για τους υπόλοιπους, αφήνοντας αυτόν τον άχαρο ρόλο στον συμπατριώτη του. Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί της Citroen έδωσαν την δική τους απάντηση για όσα ακούστηκαν μετά από τη Σουηδία, σχετικά με το πόσο ανταγωνιστικό είναι το DS3 WRC.
Όμως, ένα από τα στοιχεία που χαρακτήρισαν την πρώτη ημέρα του αγώνα ήταν και τα πολλά μηχανικά προβλήματα. Εκτός από τους Villagra, Wilson και Block τέθηκαν εκτός, προβλήματα αντιμετώπισε και ο Petter Solberg, ο οποίος έχασε περίπου 13 λεπτά λόγω ηλεκτρικών. Συγκεκριμένα, λόγω ενός καλώδιο που συνδεόταν με το γκάζι, ο Νορβηγός βρέθηκε χωρίς ισχύ, ενώ στην προσπάθεια του να το επισκευάσει έχασε και το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου και μαζί κάθε ελπίδα για διάκριση. Μάλιστα,στο τέλος δεν μπορούσε να κρύψει τον εκνευρισμό και την απογοήτευση του, θεωρώντας ότι αυτό ήταν καταστροφικό στην προσπάθεια του να διεκδικήσει τον τίτλο, δηλώνοντας ότι με αυτόν τον τρόπο έχασε πολύτιμο έδαφος.
Έτσι, ο Mikko Hirvonen κατάφερε να πλασαριστεί στην πρώτη τριάδα, περίπου ενάμιση λεπτό από την κορυφή. Ο Φινλανδός ήταν εκτός μάχης, αφού όντας πρώτος στις ειδικές είχε τη χειρότερη σειρά εκκίνησης από όλους, καταφέρνοντας παρόλα αυτά να μείνει στην πρώτη τριάδα. Βέβαια,το ερώτημα είναι κατά πόσο θα καταφέρει στη συνέχεια να ανακάμψει και να πιέσει τους δύο οδηγούς της Citroen. Κάτι δύσκολο, αν αναλογιστούμε τη διαφορά του από την κορυφή.
Αντίστοιχα προβλήματα όμως αντιμετώπισε και ο Jari Matti Latvala, όχι τόσο αναφορικά με τη σειρά εκκίνησης, όντας τρίτος στις ε.δ., όσο και με ένα κλατάρισμα. Ο Φινλανδός ήταν ανταγωνιστικός και προσπαθούσε να διατηρήσει επαφή με τους οδηγούς της Citroen, αλλά το κλατάρισμα του στοίχισε περίπου δύο λεπτά, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας να είναι σχεδόν τρία λεπτά πίσω από τον Ogier.
Καταστροφικός, όμως, ήταν ο αγώνας για το αστέρι του Ράλλυ Σουηδίας, Mads Ostberg, ο οποίος είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο μάλιστα χρειάστηκε να αντικαταστήσει σε ειδική χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Όμως, ένα διαφορετικό αστέρι είναι αυτό που λάμπει στις ειδικές του Μεξικό. Ο λόγος για τον νεαρό Ρώσο Evgeny Novikov, ο οποίος στην επιτροφή του στο θεσμό μετά από έναν χρόνο φροντίζει με τις επιδόσεις του να μας θυμίσει τους λόγους που ξεχώρισε. Παρά το γεγονός ότι οδήγησε το αυτοκίνητο για πρώτη φορά στο shakedown, αλλά και το ότι δεν έχει βρεθεί ποτέ ξανά στο Μεξικό, έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στην 5η θέση της γενικής οδηγώντας το Fiesta WRC.Πίσω του, ακολουθούν οι Henning Solberg και Dennis Kuipers, με τον Νορβηγό να προσπαθεί από την αρχή του αγώνα να βρει την ιδανική ρύθμιση της ανάρτησης του Fiesta, αλλά να αδυνατεί να εντοπίσει τη χρυσή τομή. Βλέπετε, ο Henning, όπως και οι άλλοι οδηγοί της Stobart δεν έχουν τηγ δυνατότητα για δοκιμές πριν τον αγώνα, με αποτέλεσμα στην αρχή των Ράλλυ να προσπαθούν να βρουν το ιδανικό για αυτούς στήσιμο του αυτοκινήτου.
Πηγή: 4troxoi.gr