Η Renault επιδεικνύει ένα ακόμη «σπορ οικογενειακό» πρωτότυπο, στην έκθεση της Γενεύης. Πρόκειται για το τρίτο πρωτότυπο που ολοκληρώνει η γαλλική εταιρεία υπό τη διεύθυνση του Λώρενς Φαν ντεν Άκερ.

Με αυτό το ενός όγκου αυτοκίνητο, η Renault θέλει να υπογραμμίσει ότι ένας… ανθρωπομεταφορέας δεν πρέπει, υποχρεωτικά, να είναι αδιάφορος σχεδιαστικά αλλά, αντίθετα, μπορεί να φέρει επαναστατικό και… σέξι σχεδιασμό. Το R-Space είναι ένα MPV που δεν ξεπερνά τα 4,25 μέτρα σε μήκος έχοντας, παράλληλα, αξιόμαχες μεταφορικές ικανότητες.

Μέσα στη μόδα της εποχής, ο υπερτροφοδότης δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τα μηχανικά του μέρη. Το R-Space παίρνει κίνηση από έναν τούρμπο 3κύλινδρο κινητήρα 900 κ.εκ. άμεσου ψεκασμού, που αποδίδει περίπου όσο ένας 1600άρης ατμοσφαρικός (110 ίππους και 16,3 χλγμ. ροπής), αλλά καταναλώνει μόλις 3,7 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε εκπομπή 95 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.

Ο κινητήρας αυτός αποτελεί τον προπομπό της νέας γενιάς TCe κινητήρων των Γάλλων, που θα αρχίσουν να λανσάρονται στα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της γκάμας μέσα στον επόμενο χρόνο και, στην περίπτωση του R-Space, συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που η Renault ονομάζει EDC (Efficient Dual Clutch). Περιμένουμε με ενδιαφέρον να το δούμε «φορεμένο» και στα συμβατικά αυτοκίνητα της Renault.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Ενός όγκους
Μήκος: 4.250 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.717 χλστ.
Κινητήρας: 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος TCe άμεσου ψεκασμού
Κυβισμός: 900 κ.εκ.
Ισχύς: 110 ίπποι
Ροπή: 16,3 χλγμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη (EDC)
0-100 χλμ./ώρα: 11 δλ.
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Βάρος: 1.300 κιλά
Συντ. Αεροδυναμικής: Cd=0,28

Πηγή: 4troxoi.gr