Η BYD, παρουσίασε το Sealion 7 στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV όχημα με τεχνολογίες αιχμής, ευρύχωρη καμπίνα, τετρακίνηση και ικανότητα για μεγάλα ταξίδια, καθώς διαθέτει ταχύτητες φόρτισης έως 230 kW.
Με συνολικό μήκος 4.830 χλστ, μεταξόνιο 2.930 χλστ, αυτονομία έως 502 χλμ (WLTP) και εντυπωσιακές επιδόσεις (τελική ταχύτητα 215 χλμ/ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα), το Sealion 7 είναι ένα σπορ οικογενειακό αυτοκίνητο με μηδενική επιβάρυνση στο περιβάλλον.
Το Sealion 7 βασίζεται στην σύγχρονη πλατφόρμα αρχιτεκτονική της εταιρείας, e-Platform 3.0., σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, που διαθέτει την επαναστατική μπαταρία τύπου Blade Battery. Η μπαταρία αυτή αναπτύχθηκε εσωτερικά από την BYD και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ασφάλεια, αντοχή και απόδοση, ενώ καταλαμβάνει όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο, μεγαλώνοντας τον χώρο της καμπίνας επιβατών.
Η Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η συγκεκριμένη χημεία εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο, ένα υλικό που έχει εγείρει ηθικούς και περιβαλλοντικούς προβληματισμούς στη βιομηχανία εξόρυξης.
Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Εκτός από την ίδια τη μπαταρία Blade Battery, το Sealion 7 επωφελείται από την πρωτοποριακή εγκατάσταση μπαταρίας Cell-to-Body (CTB), μια βασική τεχνική διαφορά σε σύγκριση με άλλα EV. Αντί για μια παραδοσιακή διάταξη, ενσωματώνει τη Blade Battery σε ολόκληρη τη δομή του οχήματος, με το πάνω κάλυμμα του «πακέτου» να λειτουργεί και ως δάπεδο του χώρου επιβατών. Διαθέτει μια δομή αλουμινίου υψηλής αντοχής που μοιάζει με κυψέλη, ενισχύοντας την ασφάλεια. Επίσης, η χρήση της μπαταρίας ως δομικό στοιχείο συμβάλλει στην επίτευξη μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας.
Ο ταχύτερα περιστρεφόμενος ηλεκτροκινητήρας
Χάρη σε μια σειρά από επιτεύγματα υψηλής τεχνολογίας, όπως οι διπλοί μαγνήτες σχήματος V και το απίστευτα υψηλό ποσοστό πλήρωσης σχισμής που φτάνει με επίπεδη περιέλιξη το 92%, ο πίσω κινητήρας του μοντέλου μπορεί να περιστρέφεται έως και τις 23.000 στροφές, γεγονός που τον καθιστά ως τον ταχύτερα περιστρεφόμενο ηλεκτροκινητήρα μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Αυτή η τεχνολογία βοηθά στην γρήγορη επιτάχυνση και την υψηλή τελική ταχύτητα ενώ το όχημα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί κιβώτιο μονής σχέσης.
Ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 313 ίππους και ροπή 380 Nm διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο και στις δύο διαμορφώσεις όσον αφορά το σύστημα κίνησης. Πρόκειται γα τον κινητήρα της πισωκίνητης έκδοσης Comfort του Sealion 7, ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 σε 6,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 215 xlm/;vra.
Στις τετρακίνητες εκδόσεις Design AWD και Excellence AWD, αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με μια επιπλέον μονάδα στον εμπρός άξονα με απόδοση 218 ίππους, εξασφαλίζοντας χαρακτηριστικά τετρακίνησης και συνδυασμένη ισχύ και ροπή 532 ίππους και 690 Nm αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα αυτών των εκδόσεων φτάνει τα 215χλμ/ώρα, αλλά η πρόσθετη ισχύς μειώνει το χρόνο 0-100 σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα.
Το νέο SUV της BYD προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο χωρητικότητες μπαταρίας. Η πισωκίνητη έκδοση Comfort και τα τετρακίνητα μοντέλα Design AWD διαθέτουν μπαταρία τύπου Blade Battery με χωρητικότητα 82,5 kWh. Αυτή είναι αρκετή για να εξασφαλίσει στην έκδοση με έναν κινητήρα συνδυασμένη αυτονομία 482 χλμ (WLTP), και στην έκδοση Design AWD με τους δύο κινητήρες, αντίστοιχα, 456 χλμ (WLTP).
Η κορυφαία έκδοση Excellence AWD εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 91,3 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία έως 502 χλμ.
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ τριφασικό σύστημα φόρτισης AC 11 kW, ενώ διαφορετικές για κάθε μια είναι οι ταχύτητες φόρτισης DC. Οι εκδόσεις Comfort και Design μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση έως και 150 kW, εξασφαλίζοντας φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε 32 λεπτά. Η έκδοση Excellence AWD με τη μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να φτάσει σε ταχύτητες φόρτισης έως και 230 kW όταν συνδεθεί σε σταθμό υπερταχείας φόρτισης DC. Με αυτή τη δυνατότητα, η μεγαλύτερη μπαταρία της έκδοσης Excellence AWD μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 24 λεπτά.
Η κατασκευαστική δομή Cell-to-Body συμβάλλει στην εξασφάλιση υψηλών επιπέδων στρεπτικής ακαμψίας και χαμηλού κέντρου βάρους, ενώ η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια μπροστά και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι ρυθμισμένη ούτως ώστε να εξασφαλίζει εξαιρετικό χειρισμό και ασφαλή έλεγχο του οχήματος.
Η οδηγική συμπεριφορά ενισχύεται περαιτέρω από το νέο σύστημα Intelligent Torque Adaption Control (iTAC), το οποίο προσφέρεται στις εκδόσεις με τετρακίνηση. Λειτουργεί κατανέμοντας έξυπνα τη ροπή, χρησιμοποιώντας torque shift, μειώνοντας τη ροπή και εφαρμόζοντας ακόμη και αρνητική ροπή για να ελαχιστοποιηθεί η ολίσθηση.
Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, eco, normal sport & snow.
Ευρύχωρο εσωτερικό
Το υπερυψωμένο αμάξωμα τύπου SUV, εξασφαλίζει μεγάλους χώρους και πρακτικότητα στην καμπίνα. Το συνολικό του μήκος των 4.830 χλστ και το μακρύ μεταξόνιο (2.930 χλστ) μαζί με το εντελώς επίπεδο δάπεδο της πλατφόρμας e-Platform 3.0 στο πίσω μέρος, δημιουργούν άνετο χώρο στο θάλαμο των επιβατών για πέντε ενήλικες, ενώ η δομή Cell-to-Body και η συμπαγής Blade Battery εξασφαλίζουν ένα σχετικά λεπτό δάπεδο για ένα EV τόσο μεγάλης αυτονομίας.
Το τιμόνι έχει ρύθμιση τεσσάρων κατευθύνσεων και το κάθισμα του οδηγού είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σε οκτώ κατευθύνσεις, ενώ συγχρόνως προσφέρει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων. Τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν επίσης αερισμό και θέρμανση στον βασικό εξοπλισμό. Στο πίσω μέρος, οι πλάτες και οι βάσεις των καθισμάτων έχουν βελτιστοποιηθεί, μαζί με τη γωνία της πλάτης τους, ώστε να ελαχιστοποιείται η κόπωση σε μακρινά ταξίδια.
Η καμπίνα είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει τους επιβάτες από τις εξωτερικές συνθήκες, με διπλή στρώση πλαστικοποιημένου γυαλιού στις μπροστινές πόρτες και φιμέ γυαλί πίσω για προστασία από τα αδιάκριτα βλέμματα. Ωστόσο, άφθονο φυσικό φως εισέρχεται από τη μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή, ενώ ένα ηλεκτρικό σκιάδιο παρέχει σκιά και άνεση τις πιο ζεστές ημέρες.
Ο χώρος αποσκευών παρέχει ωφέλιμη χωρητικότητα 520 λίτρων με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, ενώ όταν είναι αναδιπλωμένα επεκτείνεται στα 1.789 λίτρα. Υπάρχει επίσης ένας αποθηκευτικός χώρος στο εμπρός μέρος (frunk) χωρητικότητας 58 λίτρων, ιδανικός για την αποθήκευση καλωδίων φόρτισης ή ακόμη και μιας βαλίτσας ταξιδίου. Ταυτόχρονα, η καμπίνα διαθέτει περισσότερες από 20 θήκες για τη φύλαξη μικρότερων αντικειμένων και την εύκολη πρόσβαση σε αυτά, συμπεριλαμβανομένου ενός χώρου για smartphones στη βάση του ταμπλό, που περιλαμβάνει μια βάση ασύρματης φόρτισης. Οι μπροστινοί επιβάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα αποθηκευτικό χώρο στο κεντρικό υποβραχιόνιο, καθώς και σε έναν ημι-ανοιχτό χώρο.
Ακραία τεχνολογία
Στο κέντρο του ταμπλό του νέου μοντέλου φιλοξενείται μια οθόνη 15,6 ιντσών, η οποίαμπορεί να περιστρέφεται αποκτώντας κατακόρυφη ή οριζόντιο διάταξη.
Υιοθετεί το πιο πρόσφατο λογισμικό της μάρκας, το οποίο περιλαμβάνει μια αναθεωρημένη διεπαφή που μπορεί να προβάλλει μια πλήρη τρισδιάστατη απεικόνιση του αυτοκινήτου. Αυτό, με τη σειρά του, επιτρέπει στους χρήστες να ενεργούν μέσω οπτικών ενδείξεων προκειμένου να ενεργοποιούν λειτουργίες, όπως το άνοιγμα των παραθύρων ή το ξεκλείδωμα των θυρών, αντί να κάνουν αναζήτηση σε λίστες.
Στις υπόλοιπες βελτιώσεις περιλαμβάνονται η καλύτερη υποστήριξη τόσο για το Android Auto όσο και για το Apple CarPlay, τα οποία είναι πλέον πλήρως ενσωματωμένα στο σύστημα.
Η κεντρική οθόνη infotainment διαθέτει επίσης νέες δυνατότητες εξατομίκευσης. Υπάρχει μια ευρύτερη γκάμα φόντων, συμπεριλαμβανομένου ενός δυναμικού wallpaper που αλλάζει κατά τη διάρκεια κάθε 24ώρου.
Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με άφθονες λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού, όπως την σουίτα DiPilot 10 που ενσωματώνει έναν συνδυασμό αισθητήρων ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος και ένα πολυλειτουργικό σύστημα βίντεο.
Το ηλεκτρικό SUV διαθέτει αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα 360 μοιρών, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, έξυπνο έλεγχο ορίων ταχύτητας, προειδοποίηση εμπρόσθιας και οπίσθιας σύγκρουσης, προειδοποίηση εμπρόσθιας και οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας και πέδηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας, προειδοποίηση απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, έξυπνο έλεγχο μεγάλης σκάλας φώτων, ανίχνευση τυφλού σημείου, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, διαχείριση κόπωσης οδηγού, προειδοποίηση ανοίγματος πόρτας, επαναφορά στο κέντρο λωρίδας και προειδοποίηση για διάσπαση της προσοχής οδηγού.
Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας στην καμπίνα περιλαμβάνουν 9 αερόσακους, καθώς και βάσεις ISOFIX στα εξωτερικά πίσω καθίσματα καθώς και στο κάθισμα του συνοδηγού, ανίχνευση παρουσίας παιδιών, ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος ζώνες ασφαλείας εμπρός με προεντατήρες, ζώνες ασφαλείας πίσω, επίσης με προεντατήρες, ηλεκτρονική κλειδαριά ασφαλείας για παιδιά και σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης e-call.
Το Sealion 7 ήδη πωλείται σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες και όλες οι εκδόσεις του προσφέρονται στάνταρ με εξαετή εγγύηση κατασκευαστή και οκταετή εγγύηση για τη μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα.