Η Peugeot επεκτείνοντας την ηλεκτρική γκάμα της, παρουσίασε το Ε-5008, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που προσφέρει χώρους για 7 επιβάτες, και ηλεκτρική αυτονομία έως και 668 χιλιόμετρα.

Το E-5008 διαθέτει αεροδυναμική σιλουέτα και εκλεπτυσμένο εσωτερικό, ενώ προσφέρει και ένα ιδανικό επίπεδο οικονομίας. Το εντυπωσιακό αμάξωμα έχει μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις (μήκος: 4,79 m, πλάτος: 1,89 m, ύψος: 1,69 m) που εξασφαλίζουν ευρυχωρία στην καμπίνα και τον χώρο αποσκευών (από 259 έως 1.815 λίτρα).

Το E-5008 GT διατίθεται με στάνταρ τη νέα τεχνολογία φωτισμού Pixel LED που προσαρμόζει αυτόματα τους προβολείς στις συνθήκες κυκλοφορίας, διατηρώντας τον βέλτιστο φωτισμό χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Επιπλέον διαθέτει ζάντες 19” και 20”, ενώ στο εσωτερικό, η αιωρούμενη οθόνη Panoramic i-Cockpit 21″ βάζει τους επιβάτες σε ένα περιβάλλον hightech, αλλά και φιλικό προς τον χρήστη.

Το ηλεκτρικό μοντέλο είναι διαθέσιμο σε έξι χρώματα: Obsession Blue, Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Grey και Titanium Grey και στην έκδοση GT, η δίχρωμη βαφή με τη γυαλιστερή μαύρη οροφή,προσφέρεται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Το Panoramic i-Cockpit διαθέτει δύο νέους λεπτούς μοχλούς ελέγχου πίσω από το τιμόνι και δύο πτερύγια (‘paddles’) με τα οποία ο οδηγός ρυθμίζει το βαθμό ανάκτησης ενεργείας κατά την πέδηση.

Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό βρίσκονται τα πλήκτρα αφής i-Toggles, με δυνατότητα πλήρους εξατομίκευσης ώστε να προγραμματιστούν για να παρέχουν γρήγορη πρόσβαση σε δέκα από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες του χρήστη.

Το E-5008 είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση, άνετο και οικονομικό στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, αλλά και ιδιαίτερα ευέλικτο στην πόλη,κυρίως χάρη στον κύκλο στροφής που δεν ξεπερνά τα 11,2μ. Για περισσότερη ευκολία στις μανούβρες του παρκαρίσματος, διαθέτει στάνταρ μια πίσω κάμερα, που προσφέρει στον οδηγό δύο οπτικές γωνίες και διαθέτει σύστημα πλύσης, για καθαρή εικόνα σε όλες τις συνθήκες.

Ο οδηγός εξασφαλίζεται και διευκολύνεται με πάνω από 40 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και εξοπλισμό προστασίας, μαζί με ένα βήμα ακόμα προς την ημιαυτόνομη οδήγηση 

Ηλεκτρικά & εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα

Σχεδιασμένο εξ αρχής ως ηλεκτρικό μοντέλο, το E-5008 προσφέρεται με μια γκάμα από κινητήρες μηδενικών εκπομπών (κύκλος WLTP σε διαδικασία έγκρισης) που προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία από 500 έως 668 χλμ, συμπεριλαμβανομένης και μίας έκδοσης AWD Dual Motor (4κίνητης με 2 ηλεκτροκινητήρες) και μιας έκδοσης Long Range (αυξημένης αυτονομίας).

Οι εκδόσεις με κίνηση στους 2 τροχούς αποδίδουν 214 (345 Nm) ή 231 ίππους (345 Nm). Η έκδοση με κίνηση και στους 4 τροχούς με τους 2 ηλεκτροκινητήρες αποδίδει συνολικά 322 ίππους (214 ίππους εμπρός και 109 ίππους πίσω). Ο μπροστινός κινητήρας αποδίδει 345 Nm ροπής, και ο πίσω 170 Nm.

Η μπαταρία υψηλής τάσεως ιόντων λιθίου των 400V,με χημική σύνθεση NMC (νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο), βρίσκεται κάτω από το δάπεδο και τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα κίνησης του αυτοκινήτου. Οι υπόλοιπες ηλεκτρικές καταναλώσεις (φώτα, infotainment, κ.λπ.) τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 12 V, η οποία παίρνει ρεύμα από την μπαταρία υψηλής τάσεως, μέσω ενός μετατροπέα.

Η θερμική διαχείριση της μπαταρίας πραγματοποιείται μέσω κυκλώματος κυκλοφορίας ψυκτικού υγρού. Αυτό επιτρέπει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, βελτιστοποιημένη και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Η αντλία θερμότητας, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, εξασφαλίζει μία άνετη θερμοκρασία για τους επιβάτες στην καμπίνα, διατηρώντας παράλληλα την ενέργεια της μπαταρίας.

Στο μοντέλο διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών, για φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος, που ικανοποιούν τις ανάγκες κάθε χρήσης των πελατών και όλες τις λύσεις φόρτισης.Το μοντέλο διατίθεται επίσης και με έναν στάνταρ τριφασικό φορτιστή ισχύος 11 kW, και έναν προαιρετικό τριφασικό φορτιστή 22 kW που θα είναι διαθέσιμοςπροσεχώς. 

Για φόρτιση από παροχή συνεχούς ρεύματος (DC), μέσω ταχυφορτιστών, το βύσμα Mode 4 του E-5008 μπορεί να δεχθεί φόρτιση από ηλεκτρική παροχή ισχύος μέχρι 160 kW. Αυτή η λύση επιτυγχάνει την ανάκτηση 400χλμ αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά και τη φόρτιση από 20 έως 80% σε 30 λεπτά.

Η Peugeot προσφέρει στους πελάτες της εγγύηση (συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας) για έως και 8 χρόνια/160.000 χλμ.

Το E-5008 διατίθεται επίσης και με υβριδικό κινητήρα. Πρόκειται για το E-5008 Hybrid 136 e-DCS6 που εφοδιάζεται με σύστημα κίνησης Hybrid 48V, αποτελούμενο από έναν βενζινοκινητήρα νέας γενιάς 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη που ενσωματώνει και έναν ηλεκτροκινητήρα. Χάρη σε μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, και έως και 15% μείωση στην κατανάλωση (5,8 λτ/100 kχλμσε μικτό κύκλο WLTP). Στην οδήγηση στην πόλη, το 5008 Hybrid 136 e-DCS6 μπορεί να λειτουργεί έως και το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Τέλος, το 5008 διευρύνει την προσφορά της γκάμας των κινητήριων μονάδων του με την παρουσίαση μίας έκδοσης Plug-In Hybrid (195 e-DCS7),που συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως των 150 ίππων, επιτυγχάνοντας συνδυαστική ισχύ 195 ίππων. Η μπαταρία υψηλής χωρητικότητας εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία πάνω από 80 χλμ όταν κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτή η έκδοση διαθέτει ρεζερβουάρ 60 λίτρων, γεγονός που εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο πολύ μεγάλη αυτονομία.

Οι παραγγελίες για το νέο 5008 έχουν ξεκινήσει, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα τον Νοέμβριο 2024. Οι κορυφαίες εκδόσεις E-5008 Dual Motor 320 ίππων AWD, καθώς και E-5008 Long Range με αυτονομία 668 χλμ, θα ανακοινωθούν μέσα στο τελευταίο 3μηνο του έτους. 

Οι τιμές των διαθέσιμων εκδόσεων του νέου 5008 ξεκινούν από 39.900 ευρώ για το υβριδικό, 49.900 ευρώ για το plug-in και 55.900 για το αμιγώς ηλεκτρικό.