Το Ariya NISMO, ο ηλεκτρικός «πύραυλος» της Nissan, ετοιμάζεται να κάνει την παρουσία του αισθητή στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Βασισμένο στην πλούσια κληρονομιά NISMO (NISsan MOtorsport) και διατηρώντας σχεδίαση εμπνευσμένη από την Ιαπωνική παράδοση, το ηλεκτρικό SUV, ανεβάζει την ήδη εντυπωσιακή απόδοση του Ariya e-4ORCE σε νέα ύψη, ενώ συνδυάζει την τεχνολογία που προέρχεται από τις εμπειρίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με την κομψή σχεδίαση.

Το Ariya NISMO είναι φαρδύ, με χαμηλό κέντρο βάρους και με αεροδυναμική σχεδίαση η οποία κατευθύνει την ροή του ανέμου ώστε να προσφέρει αυξημένη κατακόρυφη δύναμη. Επιπλέον, οι αεροτομές και οι αεροκουρτίνες, εμπνευσμένες από τη Formula E, μειώνουν την οπισθέλκουσα, δημιουργώντας ομαλή ροή ανέμου κατά μήκος του αμαξώματος και εξομαλύνοντας τη ροή ανέμου μπροστά από τα πίσω ελαστικά. 

Τα ελαστικά Michelin Pilot Sport EV είναι τοποθετημένα σε ζάντες 20 ιντσών ENKEI “MAT Process” που μειώνουν την οπισθέλκουσα και το βάρος χάρη στους επίπεδους δίσκους τους στην περιφέρεια της ζάντας. Επιπλέον, τα ελαστικά, λόγω της σχεδίασης τους, διώχνουν πιο εύκολα τον αέρα, διατηρώντας τα φρένα σε χαμηλότερες θερμοκρασίες.

0-100 km/h σε 5 δευτερόλεπτα

Το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο (μπαταρία 87 kWh) με ισχύ 435 ίππους και ροπή 600 Nm, επιταχύνει από τα 0-100 km/h μέσα σε 5 δευτερόλεπτα, και από 80-120 km/h σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα. 

Το σύστημα αναρτήσεων του μοντέλου, το οποίο περιλαμβάνει τροποποιημένα ελατήρια, σταθεροποιητές και αμορτισέρ, συνεργάζεται με ένα ισορροπημένο πλαίσιο υψηλού επιπέδου για την αφαίρεση των κραδασμών και τον αυξημένο έλεγχο της κίνησης κύλισης, προσφέροντας στους οδηγούς βελτιωμένο επίπεδο ακαμψίας. Όσον αφορά το υδραυλικό τιμόνι, το Ariya NISMO αλλάζει την αίσθησή του ανάλογα με την ταχύτητα, δουλεύοντας σε συνδυασμό με την ανάρτηση για να δημιουργήσει μοναδική σταθερότητα. 

Σε χαμηλότερες ταχύτητες, όπως σε πόλεις και αστικούς δρόμους, το «βάρος» στο τιμόνι μειώνεται, καθιστώντας αβίαστη την κίνηση. Αλλά στον αυτοκινητόδρομο και σε υψηλότερες ταχύτητες, το τιμόνι «βαραίνει», προσφέροντας μια πιο ουδέτερη και σταθερή αίσθηση. Με την προσθήκη του i-Booster, το οποίο αυξάνει την αποτελεσματικότητα των φρένων, ο οδηγός μπορεί να βιώσει την συγκίνηση των επιδόσεων, διατηρώντας παράλληλα αίσθηση ευελιξίας και ασφάλειας.

Το μοντέλο διαθέτει επίσης την επιλογή «NISMO mode», προσφέροντας στους οδηγούς μια μοναδική αίσθηση, με σταθερή και ομαλή επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης,οι οδηγοί μπορούν να μεταβούν στην εναλλακτική «κανονική λειτουργία» του ηλεκτρικού μοντέλου, η οποία παρέχει δυναμική οδήγηση, εξισορροπώντας την δύναμη με την «απλότητα» του αυτοκινήτου.

Το βελτιωμένο Ariya περιλαμβάνει έναν ενσωματωμένο φορτιστή 22 kW ο οποίος επιτρέπει την γρήγορη φόρτιση σε όλους τους δημόσιους φορτιστές AC, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να συνδέονται σε οποιονδήποτε αριθμό δημόσιων σταθμών κατά το ταξίδι τους.

Έλεγχος με σύστημα e-4ORCE

Το Ariya NISMO είναι επίσης εξοπλισμένο με την τεχνολογία e-4ORCE που βελτιστοποιεί την απόδοση τόσο του μπροστινού όσο και του πίσω συστήματος ανάρτησης, εξασφαλίζοντας πρόσφυση σε όλες τις καιρικές συνθήκες, χωρίς να χάνεται η ακρίβεια του σπορ αυτοκινήτου.

Το σύστημα e-4ORCE βελτιωμένο από την NISMO μπορεί να διορθώσει άμεσα την υποστροφή σε στιγμές υψηλής επιτάχυνσης, ενώ προσφέρει 12% βελτίωση στην διατήρηση της ιδανικής γραμμής σε σύγκριση με τη βασική τεχνολογία e-4ORCE. 

Εσωτερικό

Το Ariya NISMO διαθέτει ένα λεπτομερώς επανασχεδιασμένο εσωτερικό, από τα καθίσματα μέχρι τα εσωτερικά του φινιρίσματα. Τα καθίσματα, κατασκευασμένα από υλικό που μοιάζει με σουέντ, είναι ειδικά σχεδιασμένα για σπορ οδήγηση, προσφέροντας βελτιωμένη υποστήριξη.

Ο χαρακτήρας της NISMO είναι παρών σε όλο το εσωτερικό, με κόκκινες ραφές στο τιμόνι, μαζί με τις χαρακτηριστικές κόκκινες πινελιές, δημιουργώντας μια σπορ και υψηλής ποιότητας ατμόσφαιρα, ενώ ο  χαρακτηριστικός κόκκινος φωτισμός Andon φωτίζει όμορφα το όχημα. 

Η έναρξη πωλήσεων του μοντέλου αναμένεται τον Ιανουάριο του 2025 σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές (εκτός από την Κύπρο, τη Μάλτα και τη Βόρεια Ιρλανδία).

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Τύπος ηλεκτροκινητήρα EESM
  • Χωρητικότητα Μπαταρίας – Σύνολο/Ωφέλιμη (kWh): 91/87
  • Μέγιστη Ροπή Εμπρός (Nm): 300
  • Μέγιστη Ροπή Πίσω(Nm): 300
  • Μέγιστη Συνδυασμένη Ροπή (Nm): 600
  • Μέγιστη Ισχύς (kW): 320
  • Μέγιστη Ισχύς (HP): 429
  • Μέγιστη Ισχύς (PS): 435
  • Πλάτος χωρίς καθρέπτες (χλστ): 1.850
  • Πλάτος με καθρέπτες (χλστ) 2.172
  • Μήκος (χλστ) : 4.655
  • Ύψος (χλστ): 1.660
  • Μεταξόνιο (χλστ): 2.775
  • Μετατρόχιο (χλστ):1.585
  • Εμπρός Φρένα: Αεριζόμενα δισκόφρενα
  • Πίσω Φρένα: Αεριζόμενα δισκόφρενα
  • Εμπρός Σύστημα Ανάρτησης: Ανεξάρτητα γόνατα MacPherson Πίσω Σύστημα Ανάρτησης: Πολλαπλών Συνδέσμων