Γεννήθηκε στο Namyang (εξ ού και το χαρακτηριστικό «Ν») της Κορέας και εξελίχθηκε στο θρυλικό Nürburgring όπου βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai. Πρόκειται για το Ioniq 5 N, της οικογενείας των ηλεκτρικών Hyundai που κατασκευάστηκε για να προσφέρει οδηγική απόλαυση στους δρόμους αλλά και στην πίστα.

Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το Ioniq 5 με αλλαγή των αναλογιών του, καθώς όντας πιο χαμηλό, πιο φαρδύ και με μεγαλύτερους τροχούς αποπνέει ένα επιθετικό set up, το οποίο συμπληρώνεται από τους καινούργιους προφυλακτήρες που αυξάνουν το μήκος του εμπρός και του πίσω μέρους κατά 25 και 55 χιλιοστά αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, είναι συνολικά 20 χιλιοστά πιο χαμηλό, 50 χιλιοστά πιο φαρδύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί πιο φαρδιά ελαστικά και 80 χιλιοστά πιο μακρύ λόγω του τονισμένου διαχύτη. Αυτή η εντύπωση ενισχύεται από τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21 υψηλής πρόσφυσης για βελτιωμένη οδήγηση και χειρισμό και καλύτερη πρόσφυση σε πίστα.

Η εμπρός και η πίσω ανάρτηση έχουν σχεδιαστεί σχολαστικά από την αρχή, βελτιστοποιώντας αποτελεσματικά την κινηματική ώστε να συνεργάζονται με τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και χαμηλώνοντας τη θέση του καθίσματος κατά συνέπεια και του κέντρου βάρους για να βελτιστοποιηθεί η οδηγική συμπεριφορά. Το Ioniq 5 N διατίθεται σε δέκα εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων δύο αποκλειστικών αποχρώσεων 

Οδηγοκεντρικό εσωτερικό

Το εσωτερικό του Ioniq 5 N έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με ένα αγωνιστικό concept, δίνοντας προτεραιότητα στην εργονομία του οδηγού με σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ N, με πιο χαμηλή θέση του καθίσματος, ένα νέο τιμόνι αποκλειστικά για το N με ειδικά πλήκτρα λειτουργίας και μια σταθερή κεντρική κονσόλα επίσης αποκλειστικά για το N. Τα καθίσματα διατίθενται σε μια επιλογή: δέρμα &Alcantara.

Τα προγράμματα οδήγησης μπορούν να προσαρμοστούν και να αντιστοιχιστούν σε κάθε πλήκτρο σε διάφορους συνδυασμούς, ώστε να μεγιστοποιηθεί το funtodrive πνεύμα του 5 N. Το κουμπί NGrin Boost (NGB), τοποθετημένο στις «3 η ώρα», επιτρέπει την άμεση και διαισθητική πρόσβαση στην κορυφαία επιτάχυνση και την οδηγική διασκέδαση για δέκα δευτερόλεπτα. Τα paddles είναι εργονομικά τοποθετημένα στα ακροδάχτυλα του οδηγού για την ενεργοποίηση των λειτουργιών Ne-Shift και NPedal, καθώς και των επιπέδων ανάκτησης όταν οι λειτουργίες αυτές δεν χρησιμοποιούνται.

Η κεντρική κονσόλα του ηλεκτρικού σπορ μοντέλου είναι βελτιστοποιημένη για οδήγηση στην πίστα με κατάλληλα στηρίγματα για τα πόδια, καθώς και με συρόμενο υποβραχιόνιο. Το κεντρικό υποβραχιόνιο είναι τοποθετημένο έτσι ώστε κατά τη δυναμική οδήγηση να μην εμποδίζει τον αγκώνα του οδηγού και ταυτόχρονα να βρίσκεται σε καλή θέση στήριξης για άνετη οδήγηση. Για καθημερινή χρήση, υπάρχουν θύρες USBType-C, ασύρματος φορτιστής και ποτηροθήκες. Τα καθίσματα N διαθέτουν ενισχυμένα μαξιλαράκια, ώστε ακόμα και στις κλειστές στροφές με έντονες πλευρικές επιταχύνσεις, να στηρίζουν σταθερά το άνω και κάτω μέρος του σώματος, προκειμένου να διατηρείται πάντα σταθερή η ιδανική στάση οδήγησης. Τα καθίσματα N είναι τοποθετημένα περίπου 20 χιλιοστά πιο χαμηλά σε σχέση με τις βασικές προδιαγραφές, ενώ τα λογότυπα N είναι τοποθετημένα μπροστά και πίσω από τα καθίσματα με φωτισμό καλωσορίσματος στο μπροστινό μέρος. 

Επίσης, τα πεντάλ είναι τοποθετημένα για ιδανική επαφή των ποδιών και την αποφυγή γλιστρήματός  σε συνθήκες οδήγησης σε πίστα που περιλαμβάνουν υπερστροφή, ντριφτ και πλαγιολισθήσεις, ενώ το υποπόδιο είναι βελτιστοποιημένο ώστε να διατηρείται πάντα μια σταθερή στάση οδήγησης, ακόμα και στην ισχυρή επιβράδυνση. Ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός του πεντάλ διασφαλίζει το φρενάρισμα με το αριστερό πόδι.

Στο εσωτερικό, το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) βρίσκεται στο επίκεντρο με ένα συνδυασμό οθόνης infotainment 12,3 ιντσών και ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Επιπλέον, διατίθεται Head-Up Display Επαυξημένης Πραγματικότητας (ARHUD), προσφέροντας επιλέξιμες λειτουργίες AR που μετατρέπουν το παρμπρίζ σε οθόνη προβολής. 

Κινητήριο σύστημα

Το Ioniq 5 N είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh (υπόσχεται αυτονομία 448 χιλιόμετρα – WLTP) και με δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν στις έως και 21.000 στροφές ανά λεπτό. Το αποτέλεσμα είναι απόδοση ροπής (650 ίπποι και 770 Nm με ενεργοποιημένο το NGB ή 609 ίπποι και 740 Nm χωρίς), με μετατροπέα δύο σταδίων στον πίσω κινητήρα για αυξημένη ισχύ με συνθήκες υψηλού φορτίου ή αυξημένη ενεργειακή απόδοση σε χαμηλό φορτίο.

Η υπερσύγχρονη τεχνολογία μπαταρίας 800 V είναι διπλάσια από το στάνταρ πρότυπο, επιτρέποντας την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση από το 10 στο 80% σε μόλις 18 λεπτά.

Το Ioniq 5 N μπορεί να φτάσει τα 260 χλμ/ώρα και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα (3,4 δευτερόλεπτα με ενεργοποιημένο το NGB). 

Συστήματα υποστήριξης του οδηγού

Οι μεγάλες δυνατότητες του Ioniq 5 N στις στροφές είναι και χάρη στα προηγμένα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης. Η αναβαθμισμένη δομή του αμαξώματος, όπως και η θέση του κινητήρα και της μπαταρίας, συμβάλλουν στην μέγιστη πλευρική ακαμψία. Οι ενσωματωμένοι άξονες κίνησης ενισχύθηκαν για να αντέχουν την αυξημένη ροπή των ηλεκτροκινητήρων. Το σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων εξασφαλίζει αντοχή και άμεσες επιβραδύνσεις. 

Τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης του μοντέλου συνεργάζονται ώστε ο οδηγός να έχει πάντα τον απόλυτο έλεγχο και εντάσσονται στο σύνολο του Corner Rascal και αφορούν βελτιώσεις στη δομή του πλαισίου, με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και συνολικά 2,1 μέτρα πρόσθετων συγκολλήσεων. Οι βάσεις του κινητήρα και της μπαταρίας είναι ενισχυμένες, ενώ τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια έχουν επίσης ενισχυθεί για πλευρική ακαμψία. Ανάλογα ενισχυμένοι είναι και οι ενσωματωμένοι κινητήριοι άξονες (IDA), τόσο εμπρός όσο και πίσω, ώστε να αντέχουν την ισχυρότερη ροπή των ηλεκτροκινητήρων, ενώ παράλληλα έχει μειωθεί η μη αναρτώμενη μάζα, μαζί με τους τροχούς.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από μεγάλους δίσκους διαμέτρου 400 χιλιοστών και 360 χιλιοστών, μπροστά και πίσω, αντίστοιχα. Η χρήση των νέων, μεταλλουργικής υβριδικής κατασκευής, δίσκων με μονοπίστονες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων εμπρός, τακάκια φρένων υψηλής τριβής και ειδικές εισαγωγές αέρα βελτιώνουν την απόδοση και την ψύξη των φρένων. Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα αναγεννητικής πέδησης εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, που εξασφαλίζει σταθερή απόδοση πέδησης και εξαιρετική διαχείριση της θερμότητας χωρίς την ανάγκη για κεραμικά δισκόφρενα.

Το σύστημα NBrakeRegen προσφέρει μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης 0,6 G, ενισχύοντας τις δυνατότητες φρεναρίσματος και ταυτόχρονα μειώνοντας την κόπωση των φρένων λόγω του σχετικά υψηλού βάρους του EV. Τα υδραυλικά φρένα εφαρμόζουν πρόσθετη δύναμη πέδησης όταν απαιτείται, εξασφαλίζοντας αυξημένη αντοχή στην πίστα. 

Η συγκράτηση του βάρους του αυτοκινήτου επιτυγχάνεται με τη χρήση ελαφρών υλικών, ενώ για  να βελτιωθεί η ακρίβεια της πληροφόρησης από το τιμόνι, η κολόνα του συστήματος διεύθυνσης έχει ενισχυθεί για μεγαλύτερη ακαμψία. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει μία N ρύθμιση υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering, RMDPS), με μεγαλύτερη αναλογία/ σχέσης τιμονιού και ακριβέστερη πληροφόρηση. 

Το NPedal έχει «καταγωγή» από τα i20 NWRC της Hyundai που κατέκτησαν το πρωτάθλημα ράλι. Βασισμένο σε παρόμοια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα αναγεννητικής πέδησης του i-Pedal, το NPedal δίνει προτεραιότητα στα γρήγορα περάσματα από τις στροφές έναντι της ενεργειακής απόδοσης. Χρησιμοποιώντας την επιβραδυντική δύναμη στον πίσω άξονα, δημιουργείται μια επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο απότομη είσοδο στις στροφές. 

Το NDrift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας πλαγιολίσθησης, εξισορροπώντας πολλαπλούς χειρισμούς του αυτοκινήτου που ανταποκρίνονται σε εισόδους στις στροφές. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία kick (κλωτσιά) του συμπλέκτη των πισωκίνητων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια οδήγησης που απαιτούν πιο άμεση drift επιτάχυνση. 

Η λειτουργία NTorque Distribution (NTD) παρέχει πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα, αλλάζοντας ανάλογα την ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Χρησιμοποιώντας το ρυθμιστικό slider στην οθόνη AVN, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν την επιθυμητή αναλογία κατανομής της ροπής.

Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD), που βρίσκεται στον πίσω άξονα, ελέγχει το ποσό της δύναμης που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, βελτιώνει το κράτημα στη στροφή με υψηλές ταχύτητες και βελτιώνει την ολίσθηση των τροχών. Με αυξημένη ροπή έως 1.800 Nm, το e-LSD επιτυγχάνει βελτιωμένο έλεγχο, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη απόδοση. Οι πρόσθετοι αισθητήρες τροχών και η ευρύτερη ικανότητα απόσβεσης με αυξημένο μέγεθος αμορτισέρ αναβαθμίζουν τη λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.

Επίσης, είναι αφοδιασμένο με σύστημα NLaunch Control παρέχει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση από στάση «προφορτίζοντας» τους κινητήρες. Υπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης (χαμηλό, μεσαίο και υψηλό) για το ελάχιστο σπινάρισμα των τροχών και την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να εκκινούν όπως ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Πρόσθετα, η λειτουργία NRace δίνει στους οδηγούς άμεσο έλεγχο της χρήσης ενέργειας του μέσα από τις  επιλογές Endurance ή Sprint. 

Πριν από περιόδους γρήγορης οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το NBattery Preconditioning για να βελτιστοποιήσει τα στοιχεία της μπαταρίας στην πιο αποδοτική ενεργειακά θερμοκρασία. 

Σε μια προκαθορισμένη πίστα η λειτουργία Track State-Of-Charge (SOC) υπολογίζει αυτόματα την κατανάλωση της μπαταρίας ανά γύρο, παρέχοντας στον οδηγό ενδείξεις γύρων και ελαχιστοποιώντας το άγχος για την αυτονομία. 

Τέλος, το Left-Foot Braking είναι μια δυνατότητα που επιτρέπει τη χρήση της τεχνικής «φρεναρίσματος με το αριστερό πόδι», όταν πατιούνται ταυτόχρονα τόσο το πεντάλ φρένου όσο και το πεντάλ γκαζιού, προσφέροντας βέλτιστο έλεγχο σε έντονες συνθήκες οδήγησης. Αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη μόνο όταν το ESC είναι απενεργοποιημένο.

Εξοπλισμός ασφαλείας 

Το Ioniq 5 N είναι εξοπλισμένο με μια σειρά τεχνολογιών ασφαλείας, καθώς και τα νέας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδηγού Smart Sense. Η υποβοήθηση οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο Highway Driving Assist 2  (HDA 2) βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα και βοηθά στο να διατηρείται το όχημα στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, ακόμη και σε στροφές. Επίσης, πολλές λειτουργίες συνεργάζονται για να βοηθήσουν στην αποφυγή συγκρούσεων σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης. 

Το Ioniq 5 N είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά στην τιμή των 78.990€ (69.990€ με την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά).

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Διαστάσεις (χλστ): 4,715 x 1,940 x 1,585

Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 84.0

Έξοδος ισχύος output (ίπποι): 650 (με NGB) – 609 (χωρίς(

Ροπή (Nm): 770 (με NGB), 740 (χωρίς)

Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα): 260

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 3.4΄΄ (με NGB), 3.5΄΄ (χωρίς)Αυτονομία AER (χλμ): 448