Η τέταρτη γενιά του Hyundai Tucson, ήταν μια σχεδιαστική επανάσταση στην 20χρονη πορεία του μεσαίου Κορεάτικου SUV που εκτιμήθηκε ανάλογα τόσο από τους Έλληνες δημοσιογράφους που το επιλέξαμε σαν «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022», όσο και από το αγοραστικό κοινό, αλλά και από όσους το βλέπουν στους δρόμους, όπου σε καμιά περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο.

Το εντυπωσιακό μοντέλο εξελίχθηκε στην Ευρώπη, με τους καταναλωτές της Γηραιάς Ηπείρου στο επίκεντρο της δημιουργίας του, διαδικασία που τουλάχιστον από το εμπορικό αποτέλεσμα αποδείχθηκε απόλυτα σωστή.

Για το 4ης γενιάς Tucson η στήλη αυτή έχει πολλές φορές αναφερθεί στο παρελθόν, εκθειάζοντας κυρίως την ποιότητα κατασκευής – υλικών, την ευρυχωρία του και την οδηγική συμπεριφορά του. Όμως, αυτή τη φορά έχουμε κάτι ακόμα και αυτό δεν είναι παρά το ότι το Tucson αυτής εδώ της δημοσίευσης μπαίνει στην πρίζα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως είσαι έρμαιο της ενέργειας που απομένει στην μπαταρία.

Με λίγα λόγια πρόκειται για την Plug-in Hybrid έκδοσή του Tucson την κορυφαία του μοντέλου εξοπλιστικά αλλά και τεχνολογικά.

Κινητήρας βενζίνης σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα

Το κινητήριο σύστημα του Tucson PHEV αποτελείται από ένα 4κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινικινητήρα 1.6 λίτρων (T-GDI) και από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 179 ίππους/5.500 στροφές και μέγιστη ροπή 265 Nm/1.500-4.500 στροφές, ενώ  διαθέτει σύστημα «CVVD» (Continuously Variable Valve Duration) με το οποίο μεταβάλλεται η ταχύτητα κίνησης, αλλά και η διαδρομή  των βαλβίδων μέσα στον θάλαμο καύσης.

Με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρας στους 91 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 304 Nm, η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς τού υβριδικού συστήματος φθάνει τους 265 ίππους και η μέγιστη συνδυασμένη ροπή τα 350 Nm.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότας 13,8 kWh, είναι τοποθετημένες στο κέντρο τού πατώματος του οχήματος χωρίς  να επηρεάζουν την κατανομή βάρους εμπρός πίσω, ενώ παράλληλα διατηρούν χαμηλό και το κέντρο βάρους. Η φόρτιση μπορεί να γίνει και με καλώδιο 7,2 kW, ενώ σε οικιακή πρίζα (το πλέον ρεαλιστικό & οικονομικό σενάριο για τα plug-in hybrid οχήματα) η πλήρης φόρτιση απαιτεί σχεδόν 6 ώρες.

Το Tucson Plug-in Hybrid, διαθέτει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης «HTRAC», που ρυθμίζει την μετάδοση ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με την πρόσφυση της στιγμής. Το σύστημα διαθέτει και «Terrain Modes» με συνολικά τέσσερα προφίλ κίνησης (νορμάλ & κίνηση σε άμμο, λάσπη, χιόνι) από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα τις συνθήκες. Επιπλέον διατίθεται και σύστημα Hill Descent Control με το οποίο ο οδηγός μπορεί εύκολα να κατέβει ένα γλιστερό και με έντονη κλίση δρόμο χωρίς να επεμβαίνει σε γκάζι ή φρένο. Επίσης, οι δυνατότητες εκτός δρόμου του οχήματος πιστοποιούνται από το ότι, το ύψος από το έδαφος είναι 17,0 εκ., η γωνία προσέγγισης 17,4 μοίρες, η γωνία ράμπας 15,6 μοίρες και η γωνία διαφυγής 24,1 μοίρες.

Οι δυνατότητες του υβριδικού συστήματος, μεταφέρονται μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων και δίνουν στο βάρους σχεδόν 1.900 κιλών όχημα επιτάχυνση 0-100 σε 8.2΄΄ και τελική ταχύτητα 191 χλμ/ώρα. με μέση κατανάλωση 1,38 λτ/100 χλμ κατά τον κατασκευαστή όταν η μπαταρία έχει ενέργεια. Η τιμή αυτή όντως αγγίζει την πραγματικότητα, αλλά όταν η μπαταρία αδειάσει (το πιο σύνηθες για όσους κάνουν πάνω από 30-40 χλμ ανά φόρτιση (η Hyundai δίνει ηλεκτρική αυτονομία 62 χλμ, αλλά στην πράξη – ακόμα και μόνο εντός πόλης – το ρεύμα τελειώνει στα 40 το πολύ 45 χλμ), η κατανάλωση αγγίζει τα 7 λτ/100 χλμ, ακόμα κι αν οι μετακινήσεις γίνονται με το προφίλ eco (υπάρχει και sport). 

Εδώ λοιπόν οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν μια οικονομοτεχνική μελέτη ανάλογα με τις ανάγκες τους, προκειμένου να αποφασίζουν αν τους χρειάζεται η plug-in έκδοση του Tucson με τιμή 49.670 ευρώ (με προωθητικό πρόγραμμα & μεταλλικό χρώμα), ή μπορούν να εξυπηρετηθούν από την βασική έκδοση με το mild hybrid σύστημα 48V, απόδοσης 150 ίππων (ροπή 250Nm/1.500-4.000 στροφές) που έχει μέση κατανάλωση περίπου 7 λτ/100 χλμ (με μικρότερο βάρος σχεδόν 350 κιλά) και τιμή από 28.730 ευρώ.

Από τη θέση του οδηγού

Το Tucson PHEV με φορτισμένες τις μπαταρίες κινείται σαν να βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα, εφόσον βέβαια ο οδηγός επιλέξει την EV λειτουργία. Όμως το θαύμα κρατάει λίγο καθώς σε περίπου 40 χιλιόμετρα η μπαταρία αδειάζει (κρατά μόνο ένα μικρό ποσοστό προκειμένου να συνεισφέρει σε κάποιες φάσεις για να κρατά χαμηλή την κατανάλωση. Αν τα χιλιόμετρα αυτά αρκούν μέχρι να ξαναβάλουμε το Tucson στην πρίζα, κανένα πρόβλημα, καθώς και ποιότητα μετακίνησης έχουμε και ελάχιστο κόστος (αν φορτίζουμε με οικιακό ρεύμα κόστους KWh στα περίπου 0,17 έως 0,2 ευρώ). Όμως αν οι ανάγκες μας είναι πολλαπλάσιες τότε αφενός πρέπει να επιλέγουμε προφίλ λειτουργίας hybrid ή automatic, έχοντας υπόψη μας πως, όταν η μπαταρία αδειάσει, ο θερμικός κινητήρας θα έχει να κουβαλάει επιπλέον 350 κιλά που κοστίζουν σε καύσιμο.

Πάντως, όταν το Tucson κινείται με τον θερμικό κινητήρα αναγκάζεσαι να συγχαρείς τους μηχανικούς της μάρκας για την δουλειά τους, καθώς ο θόρυβος παραμένει σε ελάχιστα επίπεδα, η επιτάχυνση είναι εξαιρετική (εντυπωσιακή όταν είναι φορτισμένη η μπαταρία) για την κατηγορία του οχήματος και η κατανάλωση παραμένει σε λογικά επίπεδα, ενώ με ρεζερβουάρ 42 λίτρων, η συνολική αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 650+ χιλιόμετρα.

Κατά τα λοιπά, η άψογη ποιότητα κατασκευής, ο κορυφαίος εξοπλισμός, η ευρυχωρία και η άνεση, συνδυάζονται με υπερσύγχρονη τεχνολογία, ενώ πολύτιμοι βοηθοί του οδηγού είναι οι δυο ευανάγνωστες οθόνες (καντράν και πολυμέσων) 10,25 ιντσών.

Επιπλέον, η ανάρτηση ισορροπεί μεταξύ αποτελεσματικότητας και άνεσης, το τιμόνι χωρίς να διεκδικεί βραβεία είναι όσο σβέλτο και ακριβές απαιτούν τα στάνταρ της κατηγορίας, τα φρένα με δίσκους γύρω γύρω ελέγχουν το βάρος του οχήματος και τα φώτα κάνουν τη νύχτα ημέρα.

Δυστυχώς και εδώ λείπει η ρεζέρβα, κάτι που έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία σε αυτό το Tucson που έχει δυνατότητες να κινηθεί άνετα και σε χωματόδρομους.

Δια ταύτα

Στην περίπτωση του Hyundai Tucson Plug-in Hybrid, δεν τίθεται θέμα αν το αυτοκίνητο είναι καλό ή κακό, αλλά αν χρειάζεται στον υποψήφιο αγοραστή ή όχι.

Αυτό έχει να κάνει με μια σοβαρή χρηστική και οικονομοτεχνική μελέτη, καθώς οι σχεδόν 50.000 ευρώ που κοστίζει δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό, ενώ για όποιον θέλει το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα 2022», η απλή έκδοση με λιγότερα από 30.000 ευρώ είναι στη διάθεσή του.

Σε κάθε περίπτωση στη ζυγαριά της επιλογής, θα πρέπει να προστεθεί και η 5ετής δωρεάν εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.

Υπέρ

Ποιότητα κατασκευής

Χώροι

Εξοπλισμός

Σύγχρονη τεχνολογία

Τετρακίνηση

Ποιότητα κύλισης

Κατανάλωση

Αυτονομία

Κατά

Έλλειψη ρεζέρβας

Έλλειψη δυνατότητας ανάκτησης ενέργειας

Επιπλέον βάρος

Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.500 x 1.865 x 1.650 χλστ

Μεταξόνιο:  2.765 χλστ

Ύψος από το έδαφος: 170 χλστ

Γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής: 17,4° /  15,6° / 24,1°

Χώρος αποσκευών:  558 / 1721 λτ

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 42 λτ

Βάρος:        1.818 – 1.924 κιλά

Κινητήρας: Βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.598 κ.εκ., Euro 6d

Ισχύς θερμικού κινητήρα: 180 ίπποι/5.500 σαλ

Ροπή θερμικού κινητήρα (Nm/σαλ): 1.500-4.500

Μπαταρία ιόντων λιθίου: 13,8 KWh

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 91 ίπποι/2.100-3.00 σαλ

Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 304 Nm

Συνδυαστική Ισχύς (ίπποι/σαλ):  265/5.500 

Συνδυαστική Ροπή (Nm @ σαλ): 350/1.000 – 4.500

Μετάδοση: Αυτόματη τετρακίνηση (HTRACK)

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Τύπου McPherson / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων

Τροχοί: 235/50/19

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,4 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 8.6΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα):  190

Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): 40 χλμ

Κατανάλωση ενέργειας 17,80 kWh/100 χλμ

Μέση κατανάλωση (δοκιμής με/χωρίς ρεύμα): 1,8 λτ / 6,9 λτ ανά 100χλμ

Εκπομπές CO2 (WLTP): 31,0 γρ/χλμ

Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Εγγύηση: 5ετής χωρίς όριο χιλιομέτρων

Εγγύηση μπαταρίας λιθίου: 8ετής

Τιμή: 49.670 ευρώ (με προωθητικό πρόγραμμα & μεταλλικό χρώμα)