Σε ένα από τους καλύτερους χωμάτινες αγώνες της χρονιάς, το ράλι της Πορτογαλίας, ο Γάλλος πολυπρωταθλητής Σεμπάστιαν Οζιέ επιβεβαίωσε το ρητό «αρχηγού παρόντος…» κερδίζοντας την 60η νίκη του και την 6η στο συγκεκριμένο ράλι. Ο 41χρονος Γάλλος οδηγώντας Toyota Yaris δεν κατάλαβε ούτε από την συμμετοχή του δις πρωταθλητή Κάλε Ροβάνπερα (επίσης με Yaris), ούτε από τους τρεις οδηγούς της Hyundai (Τάνακ, Νεβίλ & Σόρντο) που προσπαθούσαν για το καλύτερο, οι δυο πρώτοι για τον εαυτό τους και οι τρεις μαζί για να πάρει ξανά η Κορεάτικη ομάδα τον τίτλο των κατασκευαστών.

Μεγάλος νικητής πάντως στο ράλι Πορτογαλίας ήταν ο θεσμός του WRC, καθώς στις πανέμορφες χωμάτινες διαδρομές, γεμάτες με δεκάδες χιλιάδων θεατές, ξεχείλιζε το θέαμα και ο ανταγωνισμός αφού η πρώτη θέση άλλαξε χέρια έξι φορές, με τον τελικό νικητή να διαχειρίζεται υποδειγματικά τον συναγωνισμό.

Όμως η νίκη της Toyota δεν ήταν αυτή που θα έφερνε χαμόγελα στην ομάδα του Γιάρι Μάτι Λάντβαλα, καθώς οι άλλοι τρεις οδηγοί της ομάδας δεν τα κατάφεραν. Αρχικά έπεσε ο Κατσούτα που προηγήθηκε για μικρό διάστημα, αλλά μετά υποχώρησε και τελικά κατάστρεψε την ανάρτηση του Yaris και εγκατέλειψε. Ακολούθησε ο Ροβάνπερα που προηγήθηκε για έξι ειδικές, αλλά η πίεση του Οζιέ και η περιστασιακή φετινή εμπλοκή του τον οδήγησαν σε ένα λάθος και εγκατάλειψη μετά από τουμπάρισμα. Τέλος ο Έβανς απέδειξε για μια ακόμα φορά πως δεν είναι ο οδηγός που μπορεί να αντέξει την ψυχολογική πίεση του διεκδικητή τίτλου, τερματίζοντας μόλις 6ος με συλλογή ελάχιστων βαθμών και μένοντας σημαντικά πίσω στη 2η θέση του πρωταθλήματος οδηγών.

Αντίθετα, στο στρατόπεδο της Hyundai περισσεύουν τα χαμόγελα αφού η ομάδα πήρε το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών διευρύνοντας παράλληλα το προβάδισμα της και στο πρωτάθλημα οδηγών με τον Νεβίλ, ο οποίος τερμάτισε 3ος και προηγείται με διαφορά.

Ταυτόχρονα, ο Τάνακ κατέκτησε το πρώτο του βάθρο στη σεζόν με μια εξαιρετική επίδοση στις τέσσερεις ειδικές διαδρομές της Κυριακής, ενώ με το φετινό βαθμολογικό σύστημα ήταν αυτός που πήρε και τους περισσότερους βαθμούς από τον συγκεκριμένο αγώνα.

Πολύτιμη βοήθεια στην ομάδα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών έδωσε και ο Ντάνι Σόρντο που οδηγούσε το τρίτο Hyundai i20N, κερδίζοντας 3 ειδικές και τελικά την 4η θέση.

Στους κερδισμένους του αγώνα συγκαταλέγεται και η M-Sport Ford, καθώς στο πρόσωπο του Φουρμό βλέπει την φετινή αξιοπιστία του Puma να πιάνει τόπο, διασκεδάζοντας τις ατυχίες του παρελθόντος. Ο νεαρός Γάλλος αποδεικνύεται γρήγορος και σταθερός, με αποτέλεσμα να είναι τέταρτος στην βαθμολογία των οδηγών και η ομάδα να συγκεντρώνει περισσότερους βαθμούς από τις προηγούμενες χρονιές, παρά το ότι ο δεύτερος οδηγός (Μούνστερ) οριακά προσπαθεί να διασωθεί από τις πολλές και αξιόλογες συμμετοχές του WRC2.

Μια και ο λόγος για την δεύτερη «γραμμή» του WRC, ηθικός νικητής του αγώνα είναι ο Ρώσος (συμμετέχει με σημαία Βουλγαρίας) Νικολάϊ Κριάζιν με Citroen C3, αλλά επειδή δεν είχε δηλώσει εξ αρχής αυτό τον αγώνα (τα πληρώματα του WRC2 βαθμολογούνται μόνο σε 7 αγώνες που δηλώνουν από πριν), η τυπική νίκη πήγε στον Ισπανό Σολάνς με Toyota Yaris, δίνοντας στο Ιαπωνικό όχημα την πρώτη του νίκη στην κατηγορία που εντάχθηκε από φέτος.

Μετά από αυτή την αναμέτρηση, το WRC μεταφέρεται στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Σαρδηνία (30/5 έως 2/6) με τον Νεβίλ να προηγείται 24 βαθμούς του Έβανς, 31 β. του Τάνακ, 32 β. του Φουρμό και 40 β. του Οζιέ (ο οποίος θα συμμετέχει και εκεί, χωρίς κανένας να αποκλείει μια ενδεχόμενη 3η σερί νίκη να του ανοίξει την όρεξη για 9ο παγκόσμιο πρωτάθλημα).

Τέλος, στους κατασκευαστές, προηγείται η Hyundai me 219 βαθμούς και ακολουθεί η Toyota με 215 και η Ford με 116 βαθμούς.