H DS Automobiles παρουσίασε το νέο DS 3 Hybrid, με νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και αυτοφορτιζόμενη μπαταρία με δυνατότητα να καλύπτει περισσότερο από το 50% των διαδρομών σε αστικό κύκλο αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς ρύπους. Ταυτόχρονα το υβριδικό σύστημα του μοντέλου προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερες εκπομπές CO2 και μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και 20% σε σύγκριση με τον κινητήρα PureTech 130 EAT8.
Το νέο υβριδικό DS 3 ξεκινά αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές CO2, ενώ όταν απαιτηθεί συνδυάζει ταυτόχρονα δύο διαφορετικές μορφές ενέργειας. Συγκεκριμένα, σε μια αστική διαδρομή αρκετών χιλιομέτρων, η υβριδική τεχνολογία καθιστά δυνατή την ηλεκτροκίνηση για περισσότερο από το 50% της διαδρομής, με όφελος έως και 40% στην κατανάλωση καυσίμου.
Στο δρόμο, ο συνδυασμός βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρει αποτελεσματικότητα και ευελιξία. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης, πραγματοποιείται αύξηση της ισχύος που επιτρέπει καλύτερες επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Το υβριδικό σύστημα είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί αυτόνομα. Η μπαταρία φορτίζεται αυτόματα κατά την οδήγηση. Καθώς τα στάδια επιβράδυνσης ελέγχονται αυτόματα με σκοπό την ανάκτηση ενέργειας, η χρήση του μηχανικού συστήματος πέδησης περιορίζεται σημαντικά, μειώνοντας τόσο τις φθορές όσο και τις εκπομπές μικροσωματιδίων. Η αθόρυβη λειτουργία του DS 3 Hybrid στην πόλη συμβάλλει θετικά στο περιβάλλον, ενώ για την ασφάλεια των πεζών ένας ελαφρύς θόρυβος (AVAS) παράγεται όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 χλμ/ώρα.
Σε σύγκριση με το DS 3 PureTech 130 EAT8, στον συνδυαστικό κύκλο WLTP, το DS 3 Hybrid έχει κέρδος σχεδόν 20% σε κατανάλωση (1,2 λίτρα καυσίμου λιγότερα απαιτούνται για κάθε 100 χιλιόμετρα) και μείωση κατά 27 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (ή -19%) σε 112 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, και συνεπώς το DS 3 Hybrid δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας. Στην πόλη, η μείωση της κατανάλωσης φθάνει έως και 38%.
Ταυτόχρονα, τα μέρη του υβριδικού συστήματος όντας τοποθετημένα κάτω από το καπό και στο πάτωμα, δεν επηρεάζουν την πρακτικότητα και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, όντας ίδια ακριβώς με την βενζινοκίνητη έκδοση.
Αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα
Το σύστημα κίνησης του DS 3 Hybrid αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 136 ίππων / 230 Nm σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων και 55 Nm. Μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου τροφοδοτεί το
αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα. Ο βενζινοκινητήρας αποτελεί εξέλιξη του κινητήρα PureTech, με ειδική προσαρμογή για το υβριδικό σύστημα. Είναι 3κύλινδρος με χωρητικότητα 1.199 cc, αποδίδει 136 ίππους, με 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, ο οποίος παρέχει υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και, επομένως, σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Ο κινητήρας είναι επίσης εξοπλισμένος με καδένα χρονισμού και νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για μεγιστοποίηση της αντοχής και της απόκρισης στις χαμηλές στροφές.
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, είναι ενσωματωμένος στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Με 28 ίππους και μέγιστη ροπή 55 Nm, μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό μέτρια φορτία, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 (ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και ο υπολογιστής είναι ενσωματωμένα σε αυτό) συμβάλλει επίσης στην άνεση και την αποδοτικότητα του μοντέλου, καθώς περιορίζοντας τα διαλείμματα στη ροπή, δίνει την αίσθηση εξαιρετικά ομαλής οδήγησης.
Για το νέο DS 3 Hybrid ,το 0 – 100 χλμ/ώρα καλύπτεται σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα (1,2 ταχύτερα από την έκδοση με τον κινητήρα PureTech 130
EAT8), ενώ ο χρόνος εκκίνησης από στάση στα 1000 μέτρα μειώνεται κατά
1,1 δευτερόλεπτα στα 29,7 δευτερόλεπτα.
Στην υπηρεσία του οδηγού
Πίσω από το τιμόνι, καθώς οι εναλλαγές μεταξύ των δύο κινητήρων είναι ανεπαίσθητες, η ένδειξη ταχύτητας γίνεται μπλε όταν το όχημα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων, η ροή ενέργειας εμφανίζεται μαζί με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την κατάσταση λειτουργίας της, μέσω ενός μετρητή ισχύος. Το ποσοστό της απόστασης που διανύεται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια εμφανίζεται στον ενσωματωμένο υπολογιστή ταξιδίου και επίσης στο τέλος κάθε διαδρομής εμφανίζεται το ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Για να βοηθηθούν οι οδηγοί στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος, η DS θα προσφέρει σε κάθε πελάτη καθοδήγηση κατά την παράδοση των DS 3 Hybrid, με στόχο να μπορέσουν όλοι να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του μοντέλου, προς όφελος της οδηγικής ευχαρίστησης και της αποδοτικότητας.