Με σχετική της ανακοίνωση, η Daihatsu γνωστοποίησε τις προθέσεις της να εγκαταλείψει τον Ιανουάριο του 2013 την αγορά της γηραιάς ηπείρου, συνεχίζοντας ωστόσο να υποστηρίζει τεχνικά το «πάρκο» των ήδη πωληθέντων μοντέλων της.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέχρι και αυτή τη στιγμή, σε συνδυασμό με διασταυρωμένες «εγχώριες» πληροφορίες της ιστοσελίδας μας, η ιαπωνική Daihatsu πρόκειται να αναστείλει την πώληση των προϊόντων της στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο του 2013 και εξής. Ο βασικός λόγος που φαίνεται να οδηγεί την Daihatsu σε μια τέτοια απόφαση, και μάλιστα καταμεσής μιας δύσκολης οικονομικής συγκυρίας στο σύνολο σχεδόν της ευρωπαϊκής αγοράς, δεν είναι άλλος φυσικά από την ισχυρή ισοτιμία του ιαπωνικού νομίσματος (γιεν) έναντι του ευρώ, η οποία καθιστά πλέον επιχειρηματικά ασύμφορη την εξαγωγή των αυτοκινήτων της στις χώρες της Ευρώπης. Όπως όλα δείχνουν, προς την κατεύθυνση αναστολής των πωλήσεών της, σημαντική ήταν η «συμβολή» μίας ακόμα παραμέτρου, που δυστυχώς και αυτή συνδέεται με το αυξημένο κόστος και συγκεκριμένα εκείνο της εξέλιξης κινητήριων συνόλων που –θέλοντας και μη πλέον- οφείλουν να πληρούν τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο πως από το σύνολο της ετήσιας παραγωγής οχημάτων της εταιρείας επί ιαπωνικού εδάφους, το 2005 το 11,9% «διανέμονταν» μέσω του επίσημου δικτύου της στις αγορές της Ευρώπης, ενώ την περσινή χρονιά (βλ. 2010) το μερίδιο αυτό περιορίστηκε κάτω από το μισό, σε ποσοστό μόλις 5,3%. Ωστόσο, παρά την απόφαση αναστολής των πωλήσεων της, όπως ρητά διαβεβαιώνουν τα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας, η Daihatsu θα συνεχίζει να υποστηρίζει σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής (βλ. service, ανταλλακτικά κοκ) το υπάρχον «πάρκο» των ήδη πωληθέντων αυτοκινήτων της στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Πηγή; 4troxoi,gr