Για το αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ SUV της Ford την Mustang Mach-E, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που «εμπορεύεται» ένα θρυλικό όνομα της αυτοκίνησης και προσφέρει χώρους, ποιότητα, υψηλή τεχνολογία, επιδόσεις και ασφάλεια, ταυτόχρονα με πολύ καλή οδική συμπεριφορά και σχετικά μεγάλη αυτονομία (ο κατασκευαστής υπόσχεται 600+ χιλιόμετρα).

Το Mustang Mach-E, λοιπόν, είναι ένα «κουπέ SUV» με μήκος 4,712 μ., που έχει «κτιστεί» πάνω σε μια νέα πλατφόρμα ειδική για ηλεκτρικά οχήματα. Το εντυπωσιακό αμάξωμα προσφέρεται σε εκδόσεις με τετρακίνηση (2 ηλεκτροκινητήρες) ή πίσω κίνηση (ένας ηλεκτροκινητήρας), με μικρή ή μεγάλη μπαταρία και εξοπλισμό που είναι σχεδόν πλήρης ακόμα και από την βασική έκδοση.

Στην συγκεκριμένη αναφορά, αντικείμενο είναι η πισωκίνητη Mustang Mach-E με την μεγάλη μπαταρία των 98,7 KWh και ένα ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 294 ίππους.

Με μια ματιά

Η ηλεκτρική Mustang Mach-E παραμένει φρέσκια και εντυπωσιακή παρά τα σχεδόν τρία χρόνια παρουσίας της στους δρόμους. Προσφέρει άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών 402 λίτρων που με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φθάσει τα 1.420 λίτρα, ενώ κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει ένας επιπλέον χώρος αποσκευών 81 έως 100 λίτρων (ανάλογα του αν έχει ή δεν έχει χωρίσματα). Παράλληλα το ποιοτικό και με ευχάριστη σχεδίαση εσωτερικό διαθέτει άφθονους και βολικούς χώρους για μικροαντικείμενα.

Σε χρηστικό επίπεδο η καλή και σχετικά ψηλή θέση οδήγησης αρέσει και διευκολύνει τους περισσότερους οδηγούς, ενώ στην καμπίνα δεσπόζει η εντυπωσιακά μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15,5” στο κέντρο του ταμπλό, που μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων αποτελεί τον βασικό συνεργάτη του οδηγού.
Εδώ θα επισημάνουμε ότι, η κάθετη τοποθέτηση της οθόνης πολυμέσων αποσπά συχνά την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο, ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση, εκτός από τις πολλές λειτουργίες που εξυπηρετούνται μέσα από αυτή την οθόνη, ο οδηγός χρειάζεται διάβασμα του manual και εξοικείωση προκειμένου να την αξιοποιήσει.

Κατά τα λοιπά, εντυπωσιάζει ο τρόπος που ανοίγουν οι πόρτες (πληκτρολόγιο αφής στην μεσαία κολόνα για την πληκτρολόγηση του 7ψήφιου κωδικού πρόσβασης), αλλά και η γυάλινη πανοραμική οροφή που ακόμα και εκτεθειμένη για ώρες σε καυτό ήλιο δεν επιτρέπει την υπερβολική άνοδο της θερμοκρασίας στο εσωτερικό.

Τα υλικά του εσωτερικού και η συναρμογή δεν επιδέχονται κριτικής, ενώ ο εξοπλισμός της έκδοσης που οδηγήσαμε (τιμή 69.996 ευρώ) είναι ιδιάιτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας – μεταξύ άλλων – ESP, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου με προειδοποίηση για διασταυρούμενο όχημα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 11 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα εισόδου και εκκίνησης μέσω κινητού τηλεφώνου, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, προβολείς LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ασύρματη φόρτιση κινητού, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, 4 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α.

Δυστυχώς όμως δεν περιέχει ρεζέρβα, παρά μόνο σύστημα επισκευής ελαστικού που συνήθως αποδεικνύεται ανεπαρκές στις κακώσεις από τους ελληνικούς δρόμους.

Κινητήρας – Μετάδοση

Ο ένας και μόνος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω, αποδίδει 294 ίππους και δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης. Στην έκδοση της δοκιμής μας με την μεγάλη μπαταρία (ωφέλιμη ενέργεια 91 KWh) οι επιδόσεις στο βάρους 2.110 κιλών αμάξωμα είναι 6.2΄΄ για τα 0-100 από στάση και 180 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα, ενώ η άμεση παροχή ροπής (430 Nm) κάνει παιχνιδάκι τις προσπεράσεις.

Στο καυτό θέμα της αυτονομίας τώρα, όπου η δικίνητη Mach-E υπόσχεται αυτονομία 600+ χιλιομέτρων με μια φόρτιση, η αλήθεια δεν είναι πολύ μακριά, καθώς με συνετή διαχείριση μπορείς να καταφέρεις 450+ χιλιόμετρα πριν αναγκαστείς να ψάξεις για πρίζα. Εννοείται πως με ταχύτητες άνω των 130 χλμ/ώρα και βίαιη χρήση του γκαζιού, όλα αλλάζουν προς το χειρότερο, ενώ αντίθετα, η συχνή χρήση του προγράμματος οδήγησης «Whisper» (όπου ουσιαστικά οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού), μπορεί να ρίξει την κατανάλωση ακόμα και στις 12 KWh/100 χλμ. εξοικονομώντας πολύτιμη ενέργεια.

Όσον αφορά την φόρτιση, η μπαταρία της Mach-E Extended Range εξυπηρετείται από ταχυφορτιστές έως και 150 kW, στους οποίους εντός 47 λεπτών ανακτά ενέργεια από το 10% έως το 80%, ενώ σε μόνο 10 λεπτά μπορεί να αποκτήσει 119 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Από την θέση του οδηγού

Η οδική συμπεριφορά της πισωκίνητης ηλεκτρικής Mustang, εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης, το κράτημα στις στροφές, το γρήγορο/ακριβές τιμόνι και τα δυνατά φρένα, που όμως στην επιλογή προφίλ Whisper σπάνια τα χρειάζεσαι.

Η σφιχτή ανάρτηση ελέγχει τις κλίσεις του 2+ τόνων αμαξώματος και το υψηλό προφίλ των ελαστικών λειτουργεί αντισταθμιστικά υπέρ της άνεσης.

Στο απότομο πάτημα του γκαζιού το πίσω μέρος δείχνει μια τάση για υπερστροφή ισχύος, την οποία όμως αποτρέπουν διακριτικά τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης. Πάντως ο γνώστης οδηγός μια χαρά την παίρνει, χωρίς αυτό να υποκαθιστά την διασκέδαση με την ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος των συμβατικών πισωκίνητων σπορ μοντέλων.

Στην καθημερινότητα, εντός πόλης, η Mach-E αποδεικνύεται φιλική και άνετη, ενώ το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι μια χαλαρωτική εμπειρία, χωρίς το άγχος ότι τελειώνει το ρεύμα.
Ιδιαίτερα απολαυστικό είναι το οδήγημα σε επαρχιακούς δρόμους, όπου το ιδανικό ζύγισμα με τις μπαταρίες τοποθετημένες ανάμεσα στους δύο άξονες, το γεροδεμένο πλαίσιο και η στιβαρή ανάρτηση, δημιουργούν ένα ευέλικτο σπορ σύνολο με το οποίο μπορείς να κινηθείς, άνετα, γρήγορα (έως πολύ γρήγορα) και με ασφάλεια, με το ακριβέστατο τιμόνι να σημαδεύει άριστα τα σημεία που εντοπίζει ο οδηγός.

Ακόμα καλύτερα γίνονται τα πράγματα μόλις επιλέξεις το πρόγραμμα «Untamed», όπου το ήρεμο ηλεκτρικό όχημα θυμίζει κάτι από την εκρηκτικότητα του θρυλικού ονόματος που διαθέτει, καθώς η απόκριση στο γκάζι είναι ακαριαία και κάθε φορά που το πατάς τέρμα η πλάτη σου κολλάει στο κάθισμα, αλλά τα αποθέματα ενέργειας πάνε περίπατο….

Δια ταύτα

Σε κάθε περίπτωση, η Mustang Mach-E είναι ένα οδηγοκεντρικό ευχάριστο όχημα που μπορεί να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες μετακίνησης και χαμόγελα ευχαρίστησης σε όσους αρέσκονται στην σπορτίφ οδήγηση.

Βέβαια, πρόκειται για ένα όχημα που (λόγω τιμής κτήσης) δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό, ούτε μπορεί να είναι το μοναδικό όχημα μιας οικογένειας, κυρίως και λόγω του ανεπαρκούς δικτύου φόρτισης.

Όμως δεν παύει να είναι ένα από τα πλέον ευχάριστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει, με αυτονομία που σου επιτρέπει να μην έχεις ιδιαίτερη εξάρτηση από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.

Όσον αφορά την βαριά φανέλα της ιστορίας του ονόματος Mustang, η ηλεκτρική εκδοχή της την τιμά αποδεικνύοντας ότι, ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να είναι και οδηγικά ευχάριστο.

Υπέρ

  • Σχεδίαση – Ποιότητα
  • Χώροι – Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά – Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι επιβατών – αποσκευών
  • Αυτονομία πάνω από το μέσο όρο

Κατά

  • Τιμή
  • Τοποθέτηση και λογισμικό οθόνης πολυμέσων
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.713 Χ 1.881 Χ 1.624 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.984 χλστ
  • Βάρος: 2.110 κιλά
  • Απόσταση από το έδαφος: 147 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 402 / 1.420 λτ + 100 λτ (εμπρός)
  • Ηλεκτροκινητήρας: Μόνιμου μαγνήτη
  • Τύπος μπαταρίας: Ιόντων Λιθίου
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 98,70 kWh – 400V (ωφέλιμο 91,00 kWh)
  • Θερμική διαχείριση μπαταρίας: Ναι
  • Ενσωματωμένος φορτιστής: Type 2 , CCS
  • Ισχύς: 294 ίπποι
  • Ροπή (Nm): 430
  • Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο μιας σχέσης
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων
  • Τροχοί: 225/60/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,6 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 6.2΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Ηλεκτρική αυτονομία (κατασκευαστή): 600 χλμ
  • Κατανάλωση ενέργειας (κατασκευαστή): 17,3 kWh/100χλμ
  • Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): 450+ χλμ
  • Κατανάλωση ενέργειας (δοκιμής): από 19,0 kWh/100 χλμ
  • Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας: 0 – 100% (11 kWh): 7 ώρες & 20 λεπτά, 10 – 80% (150 kWh): 47 λεπτά
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
  • Τιμή: από 63.779 ευρώ – Αυτ/το δοκιμής 69.996 ευρώ (εγγύηση μπαταρίας 8 έτη ή 160.000 χλμ)