Η πρόσφατη ματαίωση του Ράλι Σπριντ Βοιωτίας λόγω – κυρίως – της όχλησης των κατοίκων της περιοχής από τις συνεχείς και χωρίς μέτρο δοκιμές μερικών υποψηφίων συμμετεχόντων, προβλημάτισε την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΟΜΑΕ) και συγκεκριμένα την επιτροπή αγώνων (ΕΠΑ), με αποτέλεσμα μια ανακοίνωση που απλά αποδεικνύει ότι, ο «βασιλιάς είναι γυμνός»!
Πιο αναλυτικά, η Επιτροπή Αγώνων (ΕΠ.Α.) της ΟΜΑΕ σε συνεδρίαση της την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 και αφού έλαβε υπόψη της τις προτάσεις των συνδέσμων (σ.σ: γενικώς & αορίστως) των αγωνιζόμενων ανακοινώνει τις εξής τροποποιήσεις του κανονισμού αναφορικά με τη διαδικασία των αναγνωρίσεων για τους αγώνες ράλι. Έτσι, θα ισχύουν πλέον τα εξής:
– Θα επιτρέπονται το μέγιστο 4 αναγνωριστικά περάσματα από κάθε ειδική διαδρομή, σε ημέρες και ώρες που θα ανακοινώνονται από τον οργανωτή του αγώνα στον Συμπληρωματικό Κανονισμό. Δεν θα επιτρέπονται αναγνωρίσεις σε ημέρες και ώρες που δεν αναγράφονται στον Συμπληρωματικό Κανονισμό του αγώνα.
– Σε όλους τους αγώνες δεν θα επιτρέπεται η οδήγηση με φορά αντίθετη από τη φορά του αγώνα. Επίσης, απαγορεύεται η κίνηση του αυτοκινήτου με όπισθεν.
– Ο διοργανωτής διατηρεί το δικαίωμα να περιφρουρεί τον Κανονισμό και να επιτηρεί σε ανύποπτο χρόνο την ειδική διαδρομή και την εφαρμογή του Κανονισμού των Αναγνωρίσεων με ηλεκτρονικά και άλλα μέσα (ραντάρ ελέγχου ταχύτητας, φωτογραφίες, βίντεο κ.α.).
– Ο διοργανωτής στο Συμπληρωματικό Κανονισμό θα ορίζει τις ημέρες και τις ώρες που θα επιτρέπονται οι αναγνωρίσεις των ειδικών διαδρομών.
– Ο διοργανωτής οφείλει να περιφρουρήσει με κριτές τις ημέρες αυτές τις διαδρομές τουλάχιστον στην εκκίνηση και στον τερματισμό. Οι αγωνιζόμενοι πρέπει να δηλώνουν το αυτοκίνητο δοκιμής στον διοργανωτή του αγώνα και να σταματούν στον κριτή στην αφετηρία της διαδρομής, ώστε να παραλάβουν το καρνέ των αναγνωρίσεων στο οποίο θα πρέπει να αναγράφεται η ειδική διαδρομή, ο αριθμός συμμετοχής, ο αριθμός των περασμάτων (4 συνολικά) και η ώρα εκκίνησης για το κάθε πέρασμα. Επίσης τα πληρώματα θα παραλαμβάνουν από τον κριτή στην εκκίνηση της διαδρομής ένα αυτοκόλλητο νούμερο διαστάσεων 20cm x 15cm που θα αναγράφει τον αριθμό της αγωνιστικής άδειας (license) του οδηγού και θα τοποθετείται στο πίσω παρμπρίζ του αυτοκινήτου των αναγνωρίσεων καθ’ όλη την διάρκεια των αναγνωρίσεων. Ο κριτής εκκίνησης θα ελέγχει τον αριθμό των περασμάτων, θα αναγράφει την ώρα εκκίνησης του κάθε περάσματος και τον αριθμό συμμετοχής στον αγώνα. Ο κριτής στον τερματισμό της ειδικής διαδρομής οφείλει να γράψει την ώρα που το κάθε πλήρωμα που κάνει αναγνώριση παρουσιάστηκε στον τερματισμό (stop) της διαδρομής.
– Το πλήρωμα είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία του GPS tracking που θα του χορηγηθεί από τον διοργανωτή για τις αναγνωρίσεις. Πρέπει να είναι απαραίτητα μέσα στο δηλωμένο αυτοκίνητο των αναγνωρίσεων και πάντα φορτισμένο.
– Ο έλεγχος ταχύτητας των οχημάτων κατά τις αναγνωρίσεις των ειδικών διαδρομών θα γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα (πιστοποιημένο ραντάρ, GPS tracking).
– Δικαίωμα συμμετοχής στις αναγνωρίσεις έχουν ΜΟΝΟ οι αγωνιζόμενοι που έχουν δηλώσει συμμετοχή στον εκάστοτε αγώνα.
– Το κόστος των αναγνωρίσεων μπορεί να ανέλθει έως του ποσού των 50 ευρώ ανά συμμετοχή και θα αποδίδεται κατά τον τεχνικό έλεγχο στο διοργανωτή.
– Σε όλους τους αγώνες τα ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν στις αναγνωρίσεις θα είναι ελαστικά σειράς παραγωγής αναγνωρισμένα για άσφαλτο και συγκεκριμένα μόνο εγκεκριμένα ελαστικά (με DOT ή E) κίνησης στους δρόμους. Απαγορεύονται τα αγωνιστικά ελαστικά ασφάλτου και χώματος, τα semi slick, τα σταμπωτά κλπ.
Κάπως έτσι επιστρέφουμε σε ένα σύστημα που δοκιμάστηκε επί σειρά ετών στο παρελθόν και απέτυχε, αφού αφενός δεν μπορούσε να αστυνομευτεί και αφετέρου δεν ήταν δυνατόν να δουλέψει σε μια χώρα όπου το σύνολο των αγωνιζομένων είναι καθαρά χομπίστες και κάνουν αναγνωρίσεις αν και όταν τους περισσέψει χρόνος από τις δουλειές τους.
Εκτός αυτού, ο μέχρι σήμερα κανονισμός των αναγνωρίσεων προέβλεπε αυστηρές ποινές για όσους παραβίαζαν το όριο ταχύτητας εντός των ειδικών, ή ενοχλούσαν με κάθε τρόπο τους χρήστες των διαδρομών που θα διεξάγονταν αγώνες ράλι, οπότε η αρχή του Σπορ είχε στα χέρια της ένα μέτρο που αν το εφάρμοζε θα έκοβε τα φτερά αυτών που συνετέλεσαν στην ματαίωση του Ράλι Βοιωτίας. Όμως αυτό δεν έγινε ποτέ, με αποτέλεσμα σήμερα στην αιφνίδια αφύπνιση της ΕΠΑ, η οποία λαμβάνοντας υπόψη και τις προτάσεις των συνδέσμων των αγωνιζομένων (αλήθεια ποιων συνδέσμων;;;) αποφάσισε να γυρίσουμε χρόνια πίσω.
Κάπως έτσι επιβεβαιώνεται και παλιός αγωνιζόμενος που χρόνια τώρα επαναλαμβάνει επίμονα για το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας ότι: δεν υπάρχει ελπίδα καμία!