Στην 46η διοργάνωση του Ράλι Ντακάρ, του δημοφιλέστερου αγώνα αντοχής μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο 62χρονος Ισπανός ράλιμαν (δις πρωταθλητής WRC) Carlos Sainz κατάφερε να κερδίσει για 4η φορά (μετά τις νίκες το 2010, 2018 και 2020) προσφέροντας στην Audi την πρώτη της νίκη.
Όμως, η μεγάλη είδηση είναι το ότι, το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Ισπανός με συνοδηγό τον συμπατριώτη του L.Cruz, ήταν ένα Audi RS Q E-TRON E2 με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ή κάπως έτσι, καθώς εκτός από ηλεκτροκινητήρες το αυτοκίνητο αυτό που θυμίζει την ταινία Star Wars είναι εφοδιασμένο και με γεννήτρια.
Το Ισπανικό δίδυμο έδειξε από την αρχή τις διαθέσεις του καθώς τέθηκε επικεφαλής από την 2η ειδική διαδρομή, αλλά κανείς δεν πίστευε πως θα τερματίσει στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου. Η συνέχεια ανήκε μέχρι την 5η διαδρομή στο Toyota Hi Lux του Σαουδάραβα Al Rajhi, ο οποίος όμως δεν εκτίμησε καλά τις υψομετρικές διαφορές στους αμμόλοφους της 6ης και μεγαλύτερης ειδικής του αγώνα, με αποτέλεσμα μια καταστροφική για – ευτυχώς – μόνο το αυτοκίνητο έξοδο που κόστισε την εγκατάλειψη.
Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει ο Sainz με το Audi, καταδιωκόμενος από το πλήρωμα των S. Loeb – F. Lurquin που οδηγούν ένα πρωτότυπο της Prodrive (Hunter) με συμβατικό κινητήρα. Ο εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, έκανε τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να καταφέρει στην 7η του προσπάθεια σε Dakar την νίκη, αλλά η αναξιοπιστία του οχήματος και πολλά κλαταρίσματα (που άλλωστε είχαν όλα τα πληρώματα), τον περιόρισαν μόλις στην 3η θέση παρά το ότι κέρδισε τις 5 από τις 12 ειδικές του αγώνα (με μήκος από 175 έως 549 χιλιόμετρα). Εδώ να σημειώσουμε πως ο Sainz δεν κέρδισε καμιά ειδική αλλά τα ηλεκτρικά Audi κατάφεραν να κερδίσουν δυο ειδικές με τους S. Peterhansel (14 φορές νικητής του Dakar με μοτοσικλέτα και αυτοκίνητο) και M. Ekstrom που οδηγούσαν τα άλλα δυο αυτοκίνητα της Γερμανικής ομάδας, γεγονός που ίσως σηματοδοτεί μια νέα τάξη πραγμάτων όπου τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα φαντάζουν ανταγωνιστικά και σε μεγάλες, ιδιαίτερα σκληρές διαδρομές αγώνων.
Στην 2η θέση τερμάτισε τελικά ένα από τα Toyota Hi Lux που οδηγούσαν ο Βέλγος G. De Mevius (γιος του γνωστού μας από τα Ακρόπολις Gregoire) με συνοδηγό τον Γάλλο X. Panseri. Ο συνδυασμός παρά την έλλειψη εμπειρίας του οδηγού (το 3ο του Dakar), από την αρχή έδειξε τις δυνατότητές του κέρδισαν την πρώτη ειδική), χάρη και στην εμπειρία του συνοδηγού που συμμετείχε στον εξοντωτικό αγώνα για 9η φορά.
Στον τερματισμό (19/1) στο Yanbu έφθασαν τελικά 136 πληρώματα από τα 195 που ξεκίνησαν (5/1) τον αγώνα των 7.670 χιλιομέτρων, από την πόλη Alula.
Το Dakar του 2024 είχε ενδιαφέρον και από ελληνικής πλευράς καθώς στον αγώνα των μοτοσικλετών συμμετείχε και τερμάτισε (81ος στους 103), ο Βασίλης Μπούντρος (2η συμμετοχή σε Dakar) που οδήγησε μια Husqvarna 450 Rally Replica.