Η Tesla του Έλον Μασκ μπορεί να κυριαρχεί στην Δύση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της, όμως ένα μικροσκοπικό αμάξι από την Ιαπωνία που κυκλοφόρησε μόλις πέρυσι, έρχεται για να απειλήσει την πρωτοκαθεδρία της.
Το Sakura είναι mini EV με μήκος 3,35 μέτρα (αντίστοιχα ηλεκτρικά οχήματα αγγίζουν τα 4,5 με 5 μέτρα) και κοστίζει 13.000 δολάρια. Διαθέτει αυτονομία 180 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση και μπορεί να φτάσει ταχύτητες 130 χιλιόμετρα την ώρα. Αναπτύχθηκε από κοινού από τη Nissan και τη Mitsubishi, ενώ κέρδισε τον τίτλο «αυτοκίνητο της χρονιάς» στην Ιαπωνία για το 2022, αφού με 35.099 πωλήσεις κατέγραψε τις μισές από όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν στη χώρα.
Το Business Insider αναφέρει ότι υπήρξε κρατική επιδότηση, επειδή η χώρα υστερεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν μπορεί να ανταγωνιστεί μαζικά τη Δύση. Ωστόσο, το όχημα σάρωσε όχι μόνο της χαμηλής τιμής, αλλά και γιατί το μέγεθος του κάνει πιο εύκολες τις μετακινήσεις στις πόλεις, ενώ η αντοχή του επιτρέπει εξόδους σε πιο δύσβατες περιοχές.
Συγκεκριμένα, στηρίζεται στην νοοτροπία «kei car», όπως το Suzuki Carry και το Daihatsu Hijet, τα οποία αν και αρκετά παλιά μοντέλα κάνουν πάταγο στις ΗΠΑ, ειδικά σε αγροτικές περιοχές, καθώς χρησιμοποιούνται ως κλασικά αμάξια, μέχρι και ως ράντζα ή βαγόνια μελισσοκόμων.
Μέχρι στιγμής το Sakura κυριαρχεί μόνο στην Ιαπωνία, αλλά το δημοσίευμα αναφέρει ότι γρήγορα μπορεί να κατακτήσει κι άλλες αγορές, τονίζοντας ότι επικρατεί «τρέλα» για την σχεδίαση του.
Χαρακτηριστικά, ορισμένοι κατασκευαστές των ΗΠΑ αρχίζουν να πωλούν τα δικά τους μικροσκοπικά οχήματα, με την startup EV Telo να ανακοινώνει ένα όχημα μεγέθους Mini-Cooper αξίας 50.000 δολαρίων.