Η νέα BMW Σειρά 5 Sedan προσφέρει τώρα όλο το φάσμα της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης. Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία της αμιγώς ηλεκτρικής BMW i5 και των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που υιοθετούν αποκλειστικά ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt, δύο plug-in υβριδικά μοντέλα θα λανσαριστούν το Νοέμβριο του 2023. Η BMW 530e Sedan και η 550e xDrive Sedan διατίθεται ήδη για παραγγελία.
Στη Γερμανία, η συνιστώμενη τιμή λιανικής είναι 65.300 ευρώ (συμπερ. ΦΠΑ) για τη νέα 530e Sedan και 77.300 ευρώ (συμπερ. ΦΠΑ) για τη νέα 550e xDrive Sedan.
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν την πιο πρόσφατη τεχνολογία eDrive για plug-in υβριδικά συστήματα, η οποία συνδυάζεται στην 530e Sedan με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα, και στην 550e xDrive Sedan με έναν 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα από την τελευταία αρθρωτή γενιά Efficient Dynamics του BMW Group.
Ο ηλεκτροκινητήρας, που έχει αναπτυχθεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι επίσης ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport μαζί με τα ηλεκτρονικά ισχύος του. Η εξαιρετικά ενσωματωμένη μονάδα κίνησης είναι ιδιαίτερα αποδοτική και παράγει έως 197 ίππους (550e Sedan) ή 184 ίππους (530e Sedan) συμβάλλοντας στη μέγιστη απόδοση του συστήματος των δύο plug-in υβριδικών sedan.
Σε συνδυασμό με την πιο πρόσφατη γενιά της τεχνολογίας eDrive για plug-in υβριδικά μοντέλα, ο 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας των 3,0 λίτρων της νέας 550e xDrive Sedan συμβάλει στην παραγωγή συνολικής ισχύος που φτάνει έως 489 ίππους με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 700 Nm. Το plug-in υβριδικό σύστημα μεταφέρει την ισχύ του στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης xDrive και εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα της 550e xDrive Sedan φτάνει τα 250 χλμ/ώρα με παρέμβαση του ηλεκτρονικού κόφτη. Με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 140 χλμ/ώρα.
Η νέα BMW 530e Sedan διαθέτει έναν 4κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων με τεχνολογία TwinPower Turbo και, σε συνδυασμό με την ενσωματωμένη μονάδα e-drive, παράγει μέγιστη συνδυαστική ισχύ 299 ίππων. Με μέγιστη ροπή 450 Nm, η νέα 530e Sedan ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 χλμ/ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα και φτάνει στην τελική ταχύτητα των 230 χλμ/ώρα, ενώ με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία μπορεί να φτάσει τα 140 χλμ/ώρα.
Στα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα χρησιμοποιείται μια πατενταρισμένη καινοτομία της BMW για την αύξηση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα: Η ονομαστική ροπή του, η οποία φτάνει έως και τα 280 Nm, αυξάνεται σε πραγματική ροπή έως και τα 450 Nm από ένα σύστημα pre-gearing, στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων του κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, ο συμπαγής ηλεκτροκινητήρας παράγει πρόσθετη ροπή που διαφορετικά θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με έναν μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα. Αυτή είναι αισθητή τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και κατά τα ενδιάμεσα σπριντ.
Σύμφωνα με το πρότυπο WLTP η ηλεκτρική αυτονομία είναι πλέον 83 έως 90 χλμ για τη νέα 550e xDrive Sedan και 93 έως 103 χιλιόμετρα για τη νέα 530e Sedan.
Η τοποθέτηση της μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής τάσης στο κάτω μέρος του οχήματος, χωρίς να καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο, έχει θετική επίδραση τόσο στο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου όσο και στο χώρο αποσκευών. Με συνολική χωρητικότητα 520 λίτρων, ο αποθηκευτικός χώρος των plug-in υβριδικών μοντέλων είναι εφάμιλλος των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η μπαταρία υψηλής τάσης παρέχει αυξημένο ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο έως και 19,4 kWh. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα και είναι πλέον 7,4 kW, έτσι ώστε η μπαταρία υψηλής τάσης να μπορεί να φορτιστεί από το μηδέν στο 100% της χωρητικότητάς της μέσα σε 3 ώρες και 15 λεπτά. Σε μια συμβατική οικιακή πρίζα, η διαδικασία φόρτισης ολοκληρώνεται μέσα σε 11 ώρες και 45 λεπτά.
Τέλος, τα δυο plug-in μοντέλα διαθέτουν μια διευρυμένη γκάμα βασικού εξοπλισμού σε σύγκριση με τα μοντέλα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt.