Με αφορμή τον εορτασμό της 20ής επετείου της Nissan Design Europe (NDE) στο Λονδίνο, ο Makoto Uchida, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, επισκέφτηκε την NDE για να αποκαλύψει ένα ολοκαίνουργιο σπορ αστικό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που ονομάζεται Nissan Concept 20-23.
Τα αποκαλυπτήρια του νέου Concept 20-23 έλαβαν χώρα σε μια πλωτή εξέδρα αγκυροβολημένη ακριβώς έξω από το NDE στο τμήμα Basin Paddington του καναλιού Grand Union, το οποίο αποτελεί βασικό μέρος του μοναδικού τοπίου γύρω από το NDE.
Nissan Concept 20-23
Το Nissan Concept 20-23 σχεδιάστηκε από μια ομάδα που περιλαμβάνει αρκετά νεότερα στελέχη της NDE, με την απλή οδηγία να σχεδιάσουν χωρίς περιορισμούς ένα αυτοκίνητο το οποίο θα ήθελαν να οδηγούν στους δρόμους της πόλης όπου εργάζονται.
Το όνομα Concept 20-23 αντικατοπτρίζει τα 20 χρόνια της NDE στην καρδιά του Λονδίνου, καθώς και το παραδοσιακό νούμερο 2 (ni) 3 (san) της εταιρείας, αλλά και το τρέχον έτος. Συνεχίζει επίσης μια μακρά παράδοση της μάρκας να φέρνει εντυπωσιακά σχέδια στον κόσμο των hatchback και των αυτοκινήτων πόλης. Με την κληρονομιά των λεγόμενων αυτοκινήτων Pike, όπως τα Be-1, Pao, Figaro και S-Cargo, το Concept 20-23 αποτελεί φέρνει μια νέα πρόταση σε αυτή την μακρά παράδοση στα μικρά αυτοκίνητα. Είναι ένα συμπαγές hatchback που επηρεάζεται έντονα από τον διαδικτυακό κόσμο.
Η μοντέρνα ανατροπή σε αυτό το παιχνιδιάρικο μικρό αυτοκίνητο αντικατοπτρίζει τόσο τον κόσμο των διαδικτυακών αγώνων όσο και τη συμμετοχή της Ιαπωνικής φίρμας στη Formula E. Το 3θυρο hatchback Concept 20-23 διαθέτει εξαιρετικά αεροδυναμικά στοιχεία εμπρός και πίσω, τα οποία κατευθύνουν τη ροή του αέρα μακριά από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, μέσα από ανοίγματα για την ψύξη των φρένων και έξω, μέσω αεραγωγών ακριβώς πίσω από τους μπροστινούς τροχούς. Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αποτελείται από ένα επίπεδο το οποίο συνεχίζει αρμονικά μέχρι την κορυφή του καπό, δίνοντας στο μπροστινό μέρος μια απροσδόκητα καθαρή επιφάνεια. Εδώ είναι τοποθετημένοι οι μπροστινοί προβολείς, με τη χαρακτηριστική εμφάνισή τους να αποτελείται από ένα λεπτό επάνω και κάτω ημικύκλιο και να ενισχύεται από μια αιχμηρή δέσμη χάρη στην τεχνολογία LED. Το φλας είναι μέρος της ίδιας ημικυκλικής μονάδας LED. Το αποτέλεσμα στο μπροστινό μέρος του Concept 20-23 είναι μια φιλική εμφάνιση, παρόλα τα πολύπλοκα σχήματα που διέπουν τη ροή του αέρα.
Από το πλάι, ο δυναμικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από εκτεταμένους θόλους που καλύπτουν μεγάλους τροχούς με ελαστικά χαμηλού προφίλ. Η επάνω πλευρά των θόλων εμπρός και πίσω διαθέτει αεριζόμενες περσίδες για μείωση της πίεσης που μπορεί να δημιουργήσει αεροδυναμικές αντιστάσεις.Η καμπυλότητα των θόλων τελειώνει απότομα στο χαμηλότερο επίπεδο, όπου γωνιακές διασταυρώσεις πλαισιώνουν την έξοδο αέρα πίσω από τον μπροστινό τροχό. Και οι ίδιες γωνιακές σχισμές στους θόλους των πίσω τροχών επιτρέπουν στη ροή του αέρα προς τα πίσω φρένα.
Στο πίσω μέρος, μια μεγάλη μονοκόμματη αεροτομή αναδύεται αρμονικά από τη ράγα οροφής, ενώη ορατότητα πίσω δεν εμποδίζεται καθόλου, παρά τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Όπως στο μπροστινό μέρος, έτσι κάθε ένα από τα πίσω φώτα αποτελείται από ένα λεπτό επάνω και κάτω ημικυκλικό LED που έρχεται σε αντίθεση με τις τετραγωνισμένες μορφές του κάτω τμήματος, το οποίο ορίζεται από έντονα σχήματα για τη διαχείριση της ροής αέρα και τη μεγιστοποίηση της δημιουργίας κάθετης δύναμης. Το πλάτος του αυτοκινήτου τονίζεται από μια οριζόντια μπάρα που μοιάζει με ένα απαλό χαμόγελο. Μια λεπτή εισαγωγή αέρα είναι ενσωματωμένη στην οροφή του αυτοκινήτου, όπου συναντά την κεφαλή του παρμπρίζ, παρέχοντας αερισμό στους επιβάτες καθώς απολαμβάνουν την απόδοση του Concept 20-23.Το εξωτερικό γκρι χρώμα έχει ανάγλυφο φινίρισμα, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι λαξευμένο από ένα μόνο κομμάτι μετάλλου, αντανακλώντας το αμμώδες περιβάλλον στο οποίο σχεδιάστηκε να κατοικεί. Ο αριθμός της εταιρείας – 23 – εμφανίζεται στα πίσω τρία τέταρτα του αυτοκινήτου.
Σπορ Εσωτερικό
Η ομάδα εσωτερικών σχεδιαστών δημιούργησε ένα εσωτερικό που αντανακλά την εξαιρετικά σπορ φύση του εξωτερικού. Πρώτα απ όλα, η είσοδος γίνεται με δύο πόρτες «ψαλιδιού» που ανοίγουν προς τα πάνω από τη βάση της κολόνας Α. Μια ράβδος στήριξης διατρέχει τα ανοίγματα της πόρτας καλυμμένη με αφρώδες υλικό για να προστατεύει τους αγκώνες, απαιτώντας από τον οδηγό και τον συνοδηγό να περάσουν από πάνω του για να φτάσουν στις θέσεις τους. Τα δύο βαθιά bucket καθίσματα προσφέρουν σφιχτή στήριξη, αλλά όχι σε βάρος της άνεσης. Είναι διακοσμημένα σε σχεδόν λευκό φινίρισμα, με μεγάλο στήριγμα κεφαλής που θυμίζει αγωνιστικά αυτοκίνητα.Μόλις μπει στη θέση του, ο οδηγός βρίσκει μια μακριά εκτεταμένη κολόνα τιμονιού που καταλήγει σε ένα ορθογώνιο σπορ τιμόνι με πολλά χειριστήρια και ρυθμίσεις. Τα κουμπιά για τη ρύθμιση της απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης και οι πρόσθετοι διακόπτες βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από το τιμόνι. Η κολόνα του τιμονιού υποστηρίζεται από μια βάση από ανθρακονήματα, η οποία είναι βιδωμένη στη θέση της από τη βάση του μεγάλου, ανοιχτού ανοίγματος που αποτελεί την κεντρική κονσόλα.
Ανάμεσα στους δύο επιβάτες, δύο μεταλλικοί δοκοί συγκρατούν την κεντρική κονσόλα στη θέση της και βιδώνονται στη «ράχη» του αυτοκινήτου που φαίνεται από το πάτωμα. Κάτω από τις δύο ράβδους στήριξης, είναι τοποθετημένος ένας πυροσβεστήρας. Το εσωτερικό είναι μια φουτουριστική ερμηνεία της γυμνής λειτουργικότητας ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, με μερικές μόνο οθόνες που εμφανίζουν βασικές πληροφορίες με ελάχιστους περισπασμούς οι οποίες παραπέμπουν στις ρυθμίσεις διαδικτυακών προσομοιωτών αγώνων.