Σωρεία παραπόνων καταγράφεται το τελευταίο χρονικό διάστημα κατά του ελληνικού τμήματος της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας Mercedes – Benz από δυσαρεστημένους πελάτες, εξαιτίας του γεγονότος ότι καθυστερούν οικτρά να έρθουν τα ανταλλακτικά στη χώρα μας. Το στοκ της εν λόγω εταιρείας στις αποθήκες είναι μικρό, κάτι άλλωστε που φαίνεται και εκ του αποτελέσματος, αφού όταν ο πελάτης χρειαστεί κάποιο ανταλλακτικό, αυτό σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει. Η απάντηση που λαμβάνει είναι ότι θα πρέπει να περιμένει μερικές ημέρες ή εβδομάδες, ενώ υπάρχουν και ανταλλακτικά που κάνουν μήνες να έρθουν από τη Γερμανία ή τα άλλα κεντρικά εργοστάσια της Mercedes στο εξωτερικό.
Συν τις άλλοις έχουν καταγραφεί περιπτώσεις πελατών που έχουν δώσει ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να αγοράσουν ένα μοντέλο της εν λόγω εταιρείας, αλλά όταν παρουσιάζεται ένα πρόβλημα αυτό δεν επιλύεται πάντα στην Ελλάδα αλλά κρίνεται σκόπιμο να σταλεί το αμάξι στη… Γερμανία, προκειμένου να διορθωθεί από το τμήμα VVIP. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση ευκατάστατου πελάτη που είχε αγοράσει το πανάκριβο μοντέλο AMG GT Black Series (κοστίζει 700.000 ευρώ), το οποίο του παρουσίασε πρόβλημα με τις τσιμούχες στα παράθυρα, με αποτέλεσμα ο ήχος που περνούσε εντός της καμπίνας όταν το όχημα έτρεχε πάνω από 100 χιλιόμετρα, να είναι ανυπόφορος. Για να βρεθεί λύση το super car φορτώθηκε σε νταλίκα και εστάλη στην Γερμανία, καθώς το ελληνικό τμήμα δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Το όχημα επέστρεψε στα χέρια του πελάτη μετά από δύο ολόκληρους μήνες.
Αν και η έλλειψη ανταλλακτικών είναι γενική στην πλειοψηφία των επίσημων αντιπροσώπων της εταιρείας στην Ελλάδα, η ίδια η Mercedes παραδέχεται επισήμως πρωτίστως την έλλειψη ημιαγωγών. Στην ιστοσελίδα της διαβάζουμε πως: «Αυτήν τη στιγμή παρατηρείται παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς. Πρόκειται για βασικά συστατικά στοιχεία των μικροτσίπ, που χρησιμοποιούνται στις ηλεκτρονικές συσκευές και επιτρέπουν την υλοποίηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενων λειτουργιών. Στα αυτοκίνητα, για παράδειγμα, χρησιμοποιούνται για να ρυθμίζουν λειτουργίες στο σύστημα κίνησης ή στους διάφορους εγκεφάλους. Επίσης, χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο των συστημάτων άνεσης και υποβοήθησης».
Προσθέτουν επίσης πως για το λόγο αυτό «είμαστε αναγκασμένοι να προχωρήσουμε σε ορισμένους περιορισμούς μεμονωμένων κωδικών εξοπλισμού για κάποιες αγορές και κατασκευαστικές σειρές, με αποτέλεσμα να προκύψουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις των αυτοκινήτων ή αυτά να παραδοθούν χωρίς τον εξοπλισμό που είναι είτε σε έλλειψη είτε σε περιορισμένη διαθεσιμότητα». Υπόσχονται δε να τοποθετήσουν χωρίς χρήματα εκ των υστέρων τα μικροτσιπ που βρίσκονται σε έλλειψη, μέσω του δικτύου εξουσιοδοτημένων επισκευαστών Mercedes-Benz.
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μονάχα στους ημιαγωγούς καθώς η έλλειψη ανταλλακτικών και η καθυστέρηση έλευσής τους παρατηρείται και σε πολλές άλλες περιπτώσεις. Οι πελάτες προκειμένου να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για τις μετακινήσεις και να μην περιμένουν πότε θα έρθει ένα γνήσιο ανταλλακτικό για να το τοποθετήσουν στο συνεργείο, αναγκάζονται να στραφούν στα ιμιτασιόν (προϊόντα απομίμησης). Κάτι τέτοιο όμως από την άλλη πλευρά θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην πορεία ζωής του οχήματος ή ακόμη χειρότερα, να καταστεί επικίνδυνο για την ασφάλεια του οδηγού.