Το Countryman, το «περιπετειώδες» μοντέλο της Mini βρίσκεται ήδη στην 3 η ηλεκτρική του γενιά και προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους, άνεση και ασφάλεια, ακόμα και εκτός ασφάλτου χάρη στην τετρακίνηση. Τα νέα Mini Experience Modes και τα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του Intelligent Personal Assistant το οποίο ελέγχεται μέσω φωνητικών εντολών κάνουν τις διαδρομές με το νέο Countryman ακόμα πιο άνετες και διασκεδαστικές. Σε αυτό συμβάλλει και το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με δύο επίπεδα ισχύος. Όντας το πρώτο Mini που κατασκευάζεται στη Γερμανία, το μοντέλο ανοίγει επίσης νέους δρόμους όσον αφορά την παραγωγή.
Καθώς η μάρκα οδεύει να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030 η σχεδίαση των νέων μοντέλων, συνδυάζει την τεχνολογία του μέλλοντος με τις καταβολές της μάρκας, ούτως ώστε να τονίζεται ο αστικός χαρακτήρας της Mini μαζί με τις πολλές καινοτομίες του μοντέλου.
Με διαστάσεις 4.433 Χ 1.843 Χ 1.656 χλστ, το Countryman είναι ταυτόχρονα ένα κομψό all-rounder που προσφέρει άφθονους χώρους. Η αύξηση του μεταξονίου στα 2.692 χλστ συμβάλλει επίσης στους μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Η μίνιμαλ σχεδίαση του αμαξώματος συμβάλλει στην αεροδυναμική, που τώρα έχει συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,26 (για το αμιγώς ηλεκτρικό Countryman) αντί 0,31 του προηγούμενου μοντέλου.
Στη νέα γενιά του μοντέλου, το Countryman είναι το πρώτο όχημα με συστήματα υποβοήθησης επιπέδου 2 που επιτρέπουν την ημιαυτόνομη οδήγηση.
Το νέο Countryman διατίθεται σε 4 εκδόσεις (Essential, Classic, Favoured και Silver) και νέα χρώματα. Επιπλέον, η έκδοση John Cooper Works δίνει έμφαση στη σπορ αίσθηση του μοντέλου με μια ξεχωριστή σχεδίαση εμπρός και πίσω.
Εσωτερικό
Το ταμπλό του νέου Countryman στην πλευρά του οδηγού δεν απαιτεί την παρουσία πρόσθετης οθόνης καθώς όλο το σχετικό περιεχόμενο προβάλλεται στο προαιρετικό head-up display. Μεγάλο σε μέγεθος και κυρτό υιοθετεί για πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες. Ολόκληρο το εσωτερικό χωρίζεται σε ένα άνω και ένα κάτω τμήμα κατά μήκος μιας οριζόντιας γραμμής που βρίσκεται κάτω από το νέο στρογγυλό όργανο. Πάνω από αυτό, όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι αεραγωγοί και οι χειρολαβές των θυρών, έχουν κάθετο προσανατολισμό, τονίζοντας τον χαρακτήρα του οχήματος, και στο εσωτερικό.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν περισσότερο χώρο με σχεδόν τρία εκατοστά επιπλέον πλάτος στην περιοχή των ώμων και των αγκώνων, ενώ το πλάτος για τους ώμους των επιβατών στα πίσω καθίσματα έχει επίσης αυξηθεί κατά 2,5 εκατοστά.
Το πίσω τμήμα είναι λιτό αλλά και ευρύχωρο. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή μήκους έως και 13 εκατοστά. Η πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων ρυθμίζεται επίσης μεμονωμένα σε έξι θέσεις και σε γωνία έως και 12 μοίρες. Με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, ακόμη και ογκώδη αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν εύκολα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 460 έως 1.450 λίτρα. Ένας πρόσθετος χώρος στο δάπεδο παρέχει βολικό χώρο για τα αξεσουάρ φόρτισης προαιρετικός κοτσαδόρος προσφέρει ένα επιπλέον πλεονέκτημα πρακτικότητας καθώς έχει ηλεκτρικό μηχανισμό αναδίπλωσης. Η ικανότητα ρυμούλκησης είναι έως και 1.200 κιλά.
Η κεντρική οθόνη OLED αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καμπίνας με μία εντελώς νέα αίσθηση και ευέλικτες λειτουργίες. Ο πίνακας οργάνων, το Interaction Unit αποτελεί κέντρο εμπειρίας και άνεσης, ενώ χάρη στο MINI Operating System 9, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή με φωνητικό έλεγχο. Η οθόνη στο ανασχεδιασμένο cockpit έχει μετακινηθεί πιο κοντά στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, για καλύτερη πρόσβαση. Η διάμετρος της λεπτής οθόνης αφής, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας γυάλινο περίγραμμα, έχει αυξηθεί στα 240 mm. Η λογική λειτουργίας της θυμίζει τα γνωστά πρότυπα των smartphones.
Κάτω από το ταμπλό, η νέας σχεδίασης μπάρα διακοπτών εξασφαλίζει ότι οι διάφορες λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω πέντε διαφορετικών επιλογών. Αυτό επιτρέπει την άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή experience modes, έλεγχος έντασης ήχου). Ταυτόχρονα, εξαλείφεται η ανάγκη ύπαρξης επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται περισσότερος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα.
Εκτός από τις μεγαλύτερες ποτηροθήκες, το ταμπλό περιλαμβάνει επίσης έναν μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη μπάρα διακοπτών ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει κινητά τηλέφωνα σε θέση εύκολης πρόσβασης και ταυτόχρονα να τα φορτίζει. Από την έκδοση Favoured και πάνω διατίθεται επίσης ένα κουτί αποθήκευσης με ασορτί πλεκτό κάλυμμα ως στάνταρ εξοπλισμός.
Στο νέο Countryman, πολυάριθμες λειτουργίες μπορούν να ελέγχονται με το Intelligent Personal Assistant που ενεργοποιείται με τον χαιρετισμό «Hey Mini» ή από το μπουτόν push-to-talk στο τιμόνι.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης
Εκτός από το γνώριμο Automatic Active Cruise Control, το Steering and Lane Assistant υποστηρίζει την πλευρική καθοδήγηση ως μέρος του προαιρετικού πακέτου Driving Assistant Plus. Το ακριβές και άμεσης απόκρισης σύστημα διεύθυνσης βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη σωστή πορεία. Το σύστημα συνδυάζει εύκολο, άνετο και άριστο έλεγχο του οχήματος, ενώ παράλληλα απαλλάσσει τον οδηγό από τις μονότονες και λιγότερο απαιτητικές πτυχές της οδήγησης.
Το ολοκληρωμένο πακέτο επιλογών Driving Assistant Professional περιλαμβάνει μια νέα λειτουργία που βοηθά τον οδηγό να αλλάξει λωρίδα με βάση την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Για πρώτη φορά, το Countryman προσφέρει επίσης ημιαυτόνομη οδήγηση σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες έως 60 χλμ/ώρα. Όλες οι επιλογές που προσφέρονται από τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού οπτικοποιούνται σε πραγματικό χρόνο μέσω του Assisted View στην οθόνη OLED. Το γεγονός ότι οι υποδείξεις για τον έλεγχο του οχήματος που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης είναι απλές και κατανοητές, καθιστά τα νέα συστήματα πιο εύχρηστα.
Στον στάνταρ εξοπλισμό, μια νέα εκδοχή του Trailer Assistant βοηθά κατά τους ελιγμούς σε χώρο στάθμευσης με ρυμουλκούμενο και προσφέρει συμβουλές σχετικά με την απαιτούμενη γωνία του τιμονιού κατά την όπισθεν. Εκτός από τις λειτουργίες αυτόματου παρκαρίσματος και το Parking View 360 μοιρών, το νέο Countryman είναι σε θέση να εντοπίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια τις πιθανές θέσεις στάθμευσης χάρη σε 12 αισθητήρες υπερήχων και τέσσερις κάμερες Surround View, ενώ μπορεί επίσης να ξεκινήσει ανεξάρτητα διαδικασίες στάθμευσης σε περιορισμένο χώρο.Το όχημα μπορεί να ξεπαρκάρει αυτόνομα μέσω smartphone χρησιμοποιώντας τη νέα λειτουργία Remote Parking.
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα «Charismatic Simplicity» αντικατοπτρίζεται επίσης στην αισθητική της διεπαφής χρήστη, η οποία συνδυάζει λειτουργικά και συναισθηματικά στοιχεία. Τα στατικά και δυναμικά στοιχεία συνδυάζονται με φυσικό τρόπο στη στρογγυλή οθόνη OLED, ακολουθώντας μια σαφή δομή. Το Operating System 9 βασίζεται σε μια στοίβα λογισμικού Android Open Source Project (AOSP), ο χειρισμός είναι διαισθητικός και ακολουθεί τα πρότυπα που είναι γνωστά από τις ηλεκτρονικές συσκευές ευρείας κατανάλωσης.
Κατά την οδήγηση, το πακέτο πλοήγησης Navigation Package σε συνδυασμό με το προαιρετικό Connected Package παρέχει υποστήριξη με τη μορφή ρεαλιστικών τρισδιάστατων απεικονίσεων σε περίπλοκες στροφές, απεικόνιση της τρέχουσας κατάστασης της κυκλοφορίας ακόμη και χωρίς ενεργοποιημένη την καθοδήγηση διαδρομής, πληροφορίες επιλογών στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών επιλογών πληρωμής και πολλά άλλα. Επίσης, τα Connected Upgrades επιτρέπουν ευέλικτες κρατήσεις πρόσθετων λειτουργιών του οχήματος – απλά και ψηφιακά.
Μεγάλη γκάμα θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων
Το αμιγώς ηλεκτρικό Countryman διατίθεται σε δύο επίπεδα απόδοσης: Σαν Countryman E με ισχύ 204 ίππων (0-100 σε 8.6΄΄, τελική 170 χλμ/ώρα) και ροπή 250 Nm, έχει αυτονομία 462 χλμ. Το Countryman SE ALL4 με 313 ίππους (0-100 σε 5.6΄΄, τελική 180 χλμ/ώρα) και 494 Nm προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία στα 433 χλμ.
Το νέο Countryman διατίθεται επίσης με καινοτόμους και αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης. Προσφέρεται ως Countryman C με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ως Countryman S ALL4 με σύστημα τετρακίνησης και ως μοντέλο αυξημένης απόδοσης με τετρακίνηση στην έκδοση Countryman JCW ALL4, ενώ θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση diesel.
Πλαίσιο και Ανάρτηση
Τα ελαφρώς μεγαλύτερα μετατρόχιο και μεταξόνιο αποτελούν τη βάση για εξαιρετική οδική συμπεριφορά του Countryman. Στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνεται ένα υψηλής ποιότητας, με ακρίβεια ρυθμισμένο σύστημα απόσβεσης σε συνδυασμό με αντιστρεπτικές δοκούς με υψηλή προφόρτιση.
Ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ μιας ισορροπημένης και άνετης διαμόρφωσης του πλαισίου ή μιας ιδιαίτερα σπορ διαμόρφωσης, ανάλογα με την επιθυμητή οδηγική εμπειρία. Η προσαρμοζόμενη και χαμηλότερη κατά 15 mm σε ύψος ανάρτηση Adaptive Suspension διαθέτει αμορτισέρ που αποσβένουν τους κραδασμούς ανάλογα με τη συχνότητα ταλάντωσης και διατίθεται προαιρετικά. Λειτουργεί μηχανικά και προσαρμόζεται στις οδικές συνθήκες προσφέροντας σημαντική προστιθέμενη αξία όσον αφορά τον ταυτόχρονο έλεγχο του οχήματος. Επιπλέον, οι τροχοί των 19 και 20 ιντσών μπορούν να συνδυαστούν με σπορ ελαστικά για τη βελτιστοποίηση της δυναμικής του οχήματος κατά τον πλευρικό και διαμήκη άξονα. Οι βελτιστοποιημένοι αεροδυναμικοί τροχοί των 17 ιντσών αυξάνουν περαιτέρω την αυτονομία του αμιγώς ηλεκτρικού Countryman.
Με τη διάμετρο των τροχών του αυξημένη κατά 30 χλστ στα 710 χλστ, το Cooper έχει πιο ισχυρή οπτική παρουσία, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει βελτιωμένες δυναμικές επιδόσεις και άνεση στην οδήγηση. Επιπλέον, το πλάτος του πέλματος των ελαστικών των προαιρετικά διαθέσιμων ζαντών των 19 και 20 ιντσών αυξάνεται αντίστοιχα κατά 20 χλστ στα 245 χλστ, δίνοντας έμφαση στη χαρακτηριστική αίσθηση go-kart του μοντέλου. Τα διαθέσιμα μεγέθη ζαντών κυμαίνονται από 18 έως 20 ίντσες.
Νέα Experience Modes
Τα νέα Experience Modes αποτυπώνουν τη χαρακτηριστική για τη μάρκα διασκεδαστική οδήγηση με ψηφιακά και οπτικά επίσης μέσα. Ένα πάτημα του διακόπτη «Experiences» αρκεί για να ενεργοποιηθούν τα διαφορετικά modes, ρυθμίζοντας ανάλογα την ανάρτηση και δίνοντας στην οδηγική εμπειρία μία ιδιαίτερα συναισθηματική χροιά.
Φόρτιση μπαταρίας
Η μπαταρία του Countryman μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα με 22 kW. Η ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι επίσης εφικτή και στα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με 130 kW. Αυτό σημαίνει ότι σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, λιγότερο από 30 λεπτά είναι αρκετά για τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80%.