Το δημοφιλές Suzuki Vitara εξελίσσεται και βρίσκεται στην ελληνική αγορά με νέο κινητήρα, νέας γενιάς υβριδικό σύστημα Strong Hybrid, τετρακίνηση AllGrip και το αυτόματο κιβώτιο AGS.

Η τετρακίνηση (με 4 διαφορετικά προφίλ – Auto, Sport, Snow και Lock- ανάλογα με το έδαφος) του Vitara Strong Hybrid είναι πάντα διαθέσιμη και δεν εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, γεγονός που σημαίνει ότι, είναι στη διάθεση του οδηγού  ακόμη αν και η υβριδική μπαταρία είναι εντελώς άδεια. 

Σχεδίαση – Εξοπλισμός

Σχεδιαστικά το Vitara διατηρεί τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα του, την επιβλητική μάσκα με γρίλιες και τον μπροστινό προφυλακτήρα με λεπτομέρειες χρωμίου. Διαθέτει όλα τα προηγμένα συστήματα τεχνολογίας και ασφάλειας (SuzukiSafetySupport) που απαιτούνται, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πανοραμική ηλιοροφή και το χρώμα-διχρωμία που του αρέσει.  

Το Ιαπωνικό SUV (κατασκευάζεται στην Ουγγαρία) διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ανίχνευσης που χρησιμοποιεί τον συνδυασμό μιας κάμερας και ενός αισθητήρα laser που βρίσκεται στο παρμπρίζ. Ο συνδυασμός της κάμερας, που εστιάζει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς και τη διαγράμμιση των λωρίδων, και του αισθητήρα laser, που επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζει εξαιρετικά αποτελέσματα. Στον βασικό & προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα εξής:

Σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS, Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, Προειδοποίηση εκτροπής, Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου, Adaptive Cruise Control, Adaptive Cruise Control με το σύστημα Stop & Go, Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, Αισθητήρες παρκαρίσματος, Κάμερα οπισθοπορείας.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο νέος 4κύλινδρος 1.5 λίτρων βενζινοκινητήρας Dualjet συνδυαστικής ισχύος 116 ίππων, προσφέρει υψηλή οικονομία καυσίμου, χαμηλές εκπομπές ρύπων, ισχυρές επιδόσεις και άφθονη απόδοση ροπής. Ειδικά η οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται μέσω διαφόρων χαρακτηριστικών. Κοντά στις βαλβίδες εισαγωγής τοποθετούνται διπλά μπεκ ψεκασμού καυσίμου και ο λόγος συμπίεσης αυξάνεται για αποτελεσματικότερη χρήση καυσίμου. Οι θερμοκρασίες καύσης μειώνονται και η απώλεια άντλησης μειώνεται από το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR). Ζύγωθρα έχουν τοποθετηθεί για μείωση τριβής. Επιπλέον, ο χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής βελτιστοποιείται με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVT)

Όσον αφορά το σύστημα Strong Hybrid, αυτό αποτελείται από τον 1.5 κινητήρα Dualjet, έναν ηλεκτροκινητήρα (MGU), αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AGS και την αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 140V (840 Wh) τοποθετημένη στον χώρο της ρεζέρβας. H φόρτιση της μπαταρίας επιτυγχάνεται με 2 τρόπους (ανάκτηση κατά το φρενάρισμα ή επιβράδυνση ή από τον κινητήρα όταν αυτός κινεί το όχημα χωρίς ιδιαίτερο φορτίο). 

Ο υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρας MGU επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση  (EV) τροφοδοτώντας το όχημα και βοηθώντας τον κινητήρα να επιταχύνει. Επιτρέπει επίσης την ηλεκτρική οδήγηση  (EV) με όπισθεν και προσθέτει επιπλέον ροπή κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων προκειμένου να επιτυγχάνεται η πιο ομαλή επιτάχυνση. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα, ο ηλεκτροκινητήρας MGU χρησιμοποιεί την ισχύ του κινητήρα για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια (φορτίζοντας την μπαταρία) προκειμένου να επεκταθεί το εύρος και η συχνότητα της ηλεκτρικής οδήγησης και να επιτευχθεί μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αθόρυβη οδήγηση. Κατά την επιβράδυνση, πραγματοποιείται ανάκτηση κινητικής ενέργειας η οποία εξασφαλίζει την επαναφόρτιση της μπαταρίας και τη διατήρηση της επαρκούς ισχύος της

Το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (AGS) είναι μονόδρομος στην έκδοση Strong Hybrid και προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός χειροκίνητου αλλά κι αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων παρέχοντας ταυτόχρονα αίσθηση άμεσης αλλαγής ταχυτήτων (με paddles) και την ευκολία των αυτόματων αλλαγών. Τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι ενισχύουν το Fun to Drive χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ η σωστή κλιμάκωση συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων με σκοπό να υπάρχει γραμμική επιτάχυνση.

Το βάρους περίπου 1300 κιλών αμάξωμα επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 12.7΄΄ (13.5΄΄ το 4WD) και φθάνει την τελική ταχύτητα των 180 χλμ/ώρα. 

Το Vitara Strong Hybrid διατίθεται με δυο κινητήρες (1.4 hybrid 48V – 129 ίππων & 1.5 strong hybrid 116 ίππων), κίνηση σε δυο ή σε 4 τροχούς και δυο εκδόσεις εξοπλισμού (GL+, GLX) με τις δικίνητες να απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Το αυτοκίνητο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά όταν εκκινεί από στάση, όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα, όταν κάνει όπισθεν και σε συνθήκες οδήγησης με σταθερή ταχύτητα. Συνδυάζει την υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με στόχο τη βέλτιστη τιμή κατανάλωσης καυσίμου που υπολογίζεται από τον κατασκευαστή σε 5,3λτ/100χλμ. Η ηλεκτροκίνηση EV αρκεί για απόσταση  έως 4,5 χλμ αναπτύσσοντας ταχύτητα έως 60χλμ/ώρα, την ώρα που η μέγιστη ταχύτητα με ηλεκτρική ενέργεια φτάνει τα 80χλμ/ώρα. Επιπλέον, κατά την επιβράδυνση με ταχύτητες μικρότερες των 135 χλμ/ώρα ενεργοποιείται το EVmode. 

Το Vitara Strong Hybrid διατίθεται σε 6 διαφορετικούς χρωματισμούς, προσφέρει επιλογή από 4 διχρωμίες και πωλείται σε τιμές από 24.000 €.