Οι εργαζόμενοι εταιρίας στην Ισπανία κατήγγειλαν τη διεύθυνσή της πως τους ανάγκασε να συνεχίσουν να δουλεύουν παρόλο που δίπλα τους μια συνάδελφός τους μόλις είχε αφήσει την τελευταία της πνοή.
Σύμφωνα με ισπανικά και διεθνή ΜΜΕ, η γυναίκα, 57 ετών ονομαζόταν Inma και τόνισε στους ανωτέρους της πως δεν ένιωθε καλά, κατά τη διάρκεια της μεσημεριανής βάρδιάς της σε τηλεφωνικό κέντρο της Μαδρίτης. Αν και της παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και κλήθηκε άμεσα ασθενοφόρο, η γυναίκα πέθανε από καρδιακή ανακοπή λίγο αργότερα.
Οι συνάδελφοί της δήλωσαν στο εργατικό συνδικάτο CGT ότι όταν ρώτησαν τι έπρεπε να κάνουν, τους είπαν να «συνεχίσουν να εργάζονται» καθώς δέχονταν κλήσεις από πελάτες ενός προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα εργατικά συνδικάτα κατηγόρησαν την εταιρία, η οποία διαθέτει 200 τηλεφωνικά κέντρα σε 24 χώρες, ότι αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους «σαν ρομπότ».
«Για τουλάχιστον 45 λεπτά μετά τον θάνατο της γυναίκας, η εταιρεία δεν έλαβε κανένα μέτρο για να επιτρέψει στο προσωπικό να φύγει ή να κάνει εκτροπή των κλήσεων αλλού», δήλωσε ο Νταβίδ Σάντσεθ από το συνδικάτο USO, μιλώντας στη Telegraph.
«Έβαλαν την εξυπηρέτηση των κλήσεων πάνω από τις ανθρώπινες αξίες και δεν υπήρχε κανένα πρωτόκολλο για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αυτό δείχνει πόσο απάνθρωπος έχει γίνει ο τομέας- οι εταιρείες θεωρούν ότι είμαστε ρομπότ και όχι άνθρωποι. Η εταιρεία συνέχισε την ρουτίνα της σε μια αφύσικη κατάσταση, ενώ πολλοί εργαζόμενοι βρίσκονταν σε κατάσταση σοκ», πρόσθεσε ο Σάντσεθ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το τμήμα τηλεφωνικών κέντρων της USO.
«Έπραξαν σωστά»
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρία ανέφερε ότι οι προϊστάμενοι ενήργησαν σωστά στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που προέκυψε.
«Στηρίξαμε τους εργαζόμενους, προσφέροντάς τους άμεσα τη δυνατότητα τηλεργασίας και ψυχολογική βοήθεια», δήλωσε εκπρόσωπος, διευκρινίζοντας στην εφημερίδα El País πως «κανείς κοντά στο πτώμα δεν εξαναγκάστηκε να συνεχίσει να εργάζεται» και ότι έγιναν ρυθμίσεις ώστε οι υπάλληλοι να εργαστούν από το σπίτι.
Σύμφωνα με το συνδικάτο CGT, χρειάστηκε σχεδόν μία ώρα για να φτάσει στο γραφείο ο υπεύθυνος υγείας και ασφάλειας της εταιρείας, οπότε και ανακοινώθηκε στο προσωπικό ότι έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν εξ αποστάσεως.